23 - 07 - 2020
سامانه هوشمند برای مدیریت رفتار مشتریان راهاندازی شد
یک شرکت دانشبنیان با استفاده از تسهیلات نمونهسازی صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راهاندازی سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتریان و کاهش ریزش آنها شده است.
به گزارش روابطعمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد روزبه مدیرعامل این شرکت دانشبنیان در مورد سامانه مانیتورینگ هوشمند برای مدیریت رفتار مشتری گفت: هدف از اجرای این طرح، توسعه سامانه دادهکاوی با هدف تحلیل و مدیریت رفتار موجودیتها از جمله مشتریان، تحت عنوان سامانه دایکر است. این سامانه به منظور خوشهبندی مشتریان و درخواستها و شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان با تکیه بر هوش تجاری توسعه داده شده است. هر رویداد تکرارپذیری که دارای الگوهای رفتاری قابل اندازهگیری باشد، توسط این سامانه تحلیل شده و شناسایی الگوهای رفتاری، مانیتورینگ و همچنین هدفگذاری بر اساس میزان تغییرات آنها به صورت پویا گزارش میشود.
روزبه ادامه داد: سامانه دایکر با تاکید بر موضوع مدیریت ارتباط با مشتریان تولید شده و به شناسایی الگوهای رفتاری خرید مشتریان میپردازد. بر اساس مانیتورینگ پویای سامانه، تغییر رفتار هر مشتری در طول زمان بهطور کامل رصد شده و بر اساس میزان تغییرات آنها نسبت به الگوهای هدف، لیست عملیاتی از مشتریان با بیشترین اولویت را به طور منظم به کاربران گزارش میدهد. خصوصیات خرید هر مشتری میتواند شامل میزان و یا تعداد فقره خریدها و مدت زمان گذشته از آخرین خرید شود.
وی در مورد قابلیت سفارشی شدن این سامانه برای سازمانهای مختلف گفت: کاربر میتواند با استفاده از رابط کاربری دایکر تنظیمات مورد پسند خود را به سامانه وارد کند و گزارش تولیدشده توسط دایکر را دریافت و مشاهده کند. اطلاعات خرید مشتری به Context هر کسبوکار وابسته است، بنابراین دایکر امکان کار با داده کسبوکارهای مختلف را نیز دارد. در این سامانه، حرکت مشتری قابل پیگیری است و سازمان قبل از وقوع عواقب نامطلوب و کاهش سهم بازار واکنش نشان میدهد و با اتخاذ یک استراتژی جدید و هوشمندانه از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری میکند.
روزبه در مورد پلتفرم طراحی شده از این سامانه گفت: در این طرح، پلتفرمی برای خوشهبندی در سه حوزه ارتباط با مشتریان، مالی و خدمات پشتیبانی توسعه داده شد. بدین منظور معیارهایی چون شاخصسازی، توسعه مدلها و الگوریتمها و توسعه رابط کاربری و داشبورد تحلیلی مرتبط برای هر سه حوزه به اجرا درآمد. همچنین شرکت ویژگیهای غیرعملکردی سامانه نظیر حجم و سرعت دادهها و رخدادهای مورد بررسی را بهبود داده و امکان پردازش دادههای حجیم را فراهم و تست نفوذ امنیتی را اجرا کرد.
وی در مورد ویژگیهای دیگر این سامانه توضیح داد و گفت: علاوه بر گزارش به مدیران برای ترسیم استراتژی آینده تولید و تصاحب بازار، سامانه به صورت هوشمندانه برای کارشناس بازار سازمان نیز گزارشی به صورت روزانه یا هفتگی تهیه میکند و در آن مشتریهای اولویتدار برای افزایش تعاملات با کارشناس را معرفی میکند. کارشناس میتواند با تخصیص بسته تبلیغاتی یا ارسال فرم نظرسنجی یا هر روش دیگری برای درگیر کردن مشتری با حوزه کسبوکار از ریزش مشتریان جلوگیری کند.
روزبه در مورد برنامههای اجرا شده با این سامانه به همراه بانک ملت اشاره کرد و گفت: این سامانه هماکنون در بانک ملت راهاندازی شده و استفاده قرار میگیرد و در فاز توسعهای قرار دارد. همچنین در سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج نیز به شکل دیگری و با اندکی تغییر پیادهسازی شده است. در این سامانه به جای مشتری موضوعاتی که شهروندان تماس میگیرند مدنظر قرار گرفته شده است. با این سامانه امکان رصد عملکرد واحدهای شهرداری برای مدیریت فراهم میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد