27 - 08 - 2022
سازمان حمایت منحل شود
وزیر راهوشهرسازی با اشاره به ورود سازمان حمایت به نرخگذاری بلیت قطار، اعلام کرد که عدهای در کشور به دنبال ادامهدار بودن نگرشهای سوسیالیستی و مارکسیستی هستند تا نرخگذاری و کنترل قیمتها را ادامه دهند و مانع توسعه شوند؛ این بساط حضراتی که دست در جیب مردم میکنند فقط ادامه نگرشهای سوسیالیستی و مارکسیستی است در حالی که مدعی طرفداری از مردم هستند.
عباس آخوندی در گردهمایی دستاندرکاران ریلی کشور به مناسبت هفته حملونقل گفت: از برنامه اول توسعه اعلام شد که نظام قیمتگذاری باید برچیده شود، این نظام آموزه سیستم سوسیالیست و مارکسیست است، ۲۵ سال در همه برنامههای توسعه به این موضوع تاکید شده اما هنوز این داستان مانع توسعه کشور است.
وی تاکید کرد: اگر دنبال حمایت از مصرفکننده هستیم، ارتقای کیفیت، عرضه خدمات مناسب و ایمنی بالا نشاندهنده حمایت از مصرفکننده است.آخوندی با انتقاد از اینکه سازمان حمایت هیچگاه نتوانسته از مصرفکننده حمایت کند، گفت: پیشنهاد میدهم چنین سازمانهای سوسیالیستی و مارکسیستی قیمتگذاری نظیر سازمان حمایت از مصرفکننده منحل شود و باید این پیشنهاد را به مجلس هم بدهیم تا بساط این تعالیم مارکسیستی و سوسیالیستی جمع شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچکس به دنبال بازار عوامفریبانه نیست، گفت: نباید از چنین حرکات عوامفریبانه بترسیم و قطعا با قدرت پیش میرویم.
وزیر راهوشهرسازی به شرایط نامناسب اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: سازمانهای قیمتگذاری که نگرش سوسیالیستی و مارکسیستی دارند، باید منحل شوند و در این باره پیشنهاد میکنم مجلس ورود کند.وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: بدهی دولت به مجموعه اقتصاد ملی کشور، بانکها، بنگاههای اقتصادی، واحدهای خدماتی و تولیدی و صندوقهای بازنشستگی ۳۸۱ هزار میلیارد تومان است و این نشان میدهد اقتصاد کشور با چالش بزرگی مواجه است.
وی افزود: ۷/۱ برابر سرمایه کل بانکها میزان معوقات بانکی است و این نشان از تنگنای مالی کشور دارد.آخوندی افزود: نظام بنگاهداری در ایران با چوب حراج زدن به معادل ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه بنگاههای دولتی با مشکل بنیادی مواجه شده است.وی با بیان اینکه امروز ما هزینه بیتوجهی دولتهای قبلی را میدهیم، گفت: اگر امروز ما هم تصمیم نگیریم و بیاراده باشیم، هزینه این بیارادگی ما را نسلهای بعد از ما باید بپردازند.
وزیر راهوشهرسازی تاکید کرد: اگر در تحقق اهداف خود عزم و اراده کافی نداشته باشیم توسعه حملونقل ریلی در ایران هم با مشکل مواجه خواهد شد.وی تاکید کرد: توسعه شهری و زیربنایی ایران بدون توسعه ریلی امکانپذیر نیست.
وی با اشاره به افزایش بهرهوری حملونقل با توسعه ریلی اظهار کرد: اصلا مگر میتوان متصور بود که آینده شهرنشینی در ایران بدون توسعه ریلی محقق شود.
بخش ریلی به گرانفروشی متهم شد
در ادامه مدیرعامل رجا گفت: سازمان حمایت هم میدانست افزایش متوسط هشت درصدی قیمت بلیت قطار هزینههای بخش ریلی را پوشش نمیدهد اما بخش ریلی مسافری به گرانفروشی متهم شد.
سیدحسن موسوینژاد در این مراسم اظهار داشت: نگاه ساختاری به بخش ریلی امری ضروری است و امروز با هدفگذاری و برنامهریزی برای توسعه حملونقل ریلی زمینه مناسب برای رشد آینده این صنعت فراهم شده است.
وی ادامه داد: سرمایهگذاری در بخش ریلی کشور بسیار پرهزینه و دیربازده است و همین حساسیت سرمایهگذاری در بخش ریلی را بالا میبرد.
مدیرعامل انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی با تاکید بر اینکه در بخش ریلی باید افق برنامهریزی طولانیمدت باشد، گفت: به دلیل نبود مشوقها در دو سال اخیر سرمایهگذاری جدی از سوی بخش خصوصی در صنعت ریلی نداشتیم حمایتها فقط در حد حرف باقی ماند.
وی تاکید کرد: لازم است ستادی کلی و مرکزی و منبع واحد و مقتدر برای حمایت از صنعت ریلی شکل بگیرد تا در عملیات خود خودمختار باشد.
موسوی به ورود سازمان حمایت به افزایش اخیر قیمت بلیت قطار اشاره کرد و گفت: متاسفانه در توسعه ریلی کشور هزاران دستگاه ورود میکنند برای ورود به بخش حملونقل ریلی سرمایهگذاری با مشکلاتی نظیر مجوزهای وزارت صنعت و معدن، بیمه، مالیات، تامین اجتماعی و سهم این ارگان و… مواجه هستند.
مدیرعامل انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی اظهار داشت: طبق بند «۱۲» ماده «۱۲» قانون مالیات بر ارزش افزوده سیستم حملونقل ریلی از این مالیات معاف است. در حالی که از کل این صنعت مالیات بر ارزش افزوده اخذ میشود.
موسوینژاد بیان کرد: اگر قرار است از توسعه ریلی کشور حمایت شود باید منبعی واحد و مقتدر تشکیل شده و اختیارات کافی در مورد تصمیمیگیری داشته باشد نه اینکه مثل چهارشنبه هفته گذشته در یک ناهماهنگی دولتی مشکلاتی برای شرکتهای خصوصی رخ دهد و افزایش قیمت بلیت قطار زیر سوال برود.
وی با بیان اینکه مجوز افزایش نرخهای بلیت قطار از ۲۵ آذرماه صادر شده بود، گفت: حتی کارشناسان سازمان حمایت هم میدانستند که افزایش متوسط هشت درصدی قیمت بلیت قطار هزینههای بخش ریلی را پوشش نمیدهند اما به این مساله ورود کردند.
مدیرعامل انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی گفت: بخش ریلی مسافری به گرانفروشی متهم شد در حالی که سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی بخشی از دولت است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد