روش های تولید محتوای جذاب در روبیکا

کدخبر: 511178
تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور عده‌ای از روبیکا به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده می‌کنند؟ روبیکا، این پیام‌رسان شناخته شده ایرانی، ابتدا برای ارتباط طراحی شده بود، اما خیلی زود کاربران به پتانسیل بالای آن در زمینه تبلیغات و بازاریابی پی بردند. در واقع، روبیکا به یک نمایشگاه دیجیتال تبدیل شده است که روزانه هزاران بازدیدکننده دارد. اگر بتوانید محتوایی ارائه دهید که مخاطب را جذب کند، فرصت دیده شدن شما چند برابر می‌شود. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور با یک محتوای جذاب و مف…
روش های تولید محتوای جذاب در روبیکا

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور عده‌ای از روبیکا به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده می‌کنند؟ روبیکا، این پیام‌رسان شناخته شده ایرانی، ابتدا برای ارتباط طراحی شده بود، اما خیلی زود کاربران به پتانسیل بالای آن در زمینه تبلیغات و بازاریابی پی بردند. در واقع، روبیکا به یک نمایشگاه دیجیتال تبدیل شده است که روزانه هزاران بازدیدکننده دارد. اگر بتوانید محتوایی ارائه دهید که مخاطب را جذب کند، فرصت دیده شدن شما چند برابر می‌شود. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور با یک محتوای جذاب و مفید، در فضای روبیکا محبوب شوید یا محصول و خدمات خود را تبلیغ کنید.

روش های تولید محتوای جذاب در روبیکا - تصویر 1

در روبیکا چگونه تولید محتوا کنیم؟

در پلتفرم  روبیکا، امکان برقراری ارتباط فراهم است، بنابراین شمامی‌توانید از این فرصت استفاده کنی و با تولید محتوای مناسب، مخاطب مد نظر خود را جذب کنید. این پلتفرم، قابلیت‌هایی مثل گروه‌ها، کانال‌ها و فروشگاه‌های دارد که بستری عالی برای گسترش برند و معرفی کسب‌ و کارها به شمار می‌رود.

روبیکا به عنوان یکی از پیام‌رسان‌های داخلی، فرصت خوبی برای کاربران خود فراهم کرده است. برخلاف خیلی از پیام‌رسان‌ها دارای قابلیت‌هایی است که امکان محتوا را به شما می‌دهد. با توجه به تنوع سرویس‌ها و مخاطبان گسترده این پلتفرم، تولید محتوای موفق در روبیکا نیازمند شناخت دقیق ویژگی‌های آن و اجرای استراتژی‌های مناسب است.

انواع محتوا در روبیکا

  • محتوای متنی در روبیکا که شامل پست‌های کوتاه، مقالات، آموزش‌ها و داستان‌ها است که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از قدرت کلمات، دنیای خودتان را بسازید.
  • محتوای تصویری در روبیکا شامل عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و تصاویر متحرک می‌شود و در این پلتفرم به خوبی این موضوع درک شده است. شما با استفاده از تصاویر جذاب و باکیفیت، می‌توانید پیام خود را به سرعت منتقل کنید و مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید.
  • محتوای ویدیویی در روبیکا شامل کلیپ‌های کوتاه، لایو استریم‌ها و ویدیوهای آموزشی می‌شود.
  • محتوای صوتی در روبیکا شامل پادکست‌ها و فایل‌های صوتی است که شما در این پلتفرم می‌توانید در هر زمان و مکان، مخاطبان خود را با ارسال فایل‌های صوتی همراهی کنید.

شما در روبیکا علاوه بر تولید محتواهای متنی، تصویری و صوتی، می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی یا نرم افزارهای خود را به اشتراک بگذارید

استراتژی تولید محتوا در روبیکا

با رشد کاربران در روبیکا، تولید محتوای خلاقانه یکی از مهمترین ابزارهای شما برای دیده شدن تبدیل شده است. با این حال بهتری است بدون داشتن استراتژی، این مسیر پیچیده را نپیمایید، چون نه تنها برای شما ناکارآمد خواهد بود بلکه ممکن باعث شکست شما نیز شود. اگر می‌خواهید در این رقابت برجسته باشید، نیازمند یک نقشه راه مشخص هستید که شما را به اهداف‌تان نزدیک کند.

چگونه در روبیکا به درآمد بیشتری برسیم؟ با داشتن یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا و بازاریابی صحیح میتوانید فروش خود را در روبیکا چندین برابر کنید!

شناخت عمیق مخاطب

شناخت مخاطب، پایه و اساس تولید محتوای موفق در هر شبکه اجتماعی است که برای شما در روبیکا نیز موثر است. برای این کار، باید بدانید که مخاطب شما چه کسی است، به چه گروه سنی تعلق دارد و علایق و نیازهای آنها چیست؟  آیا بیشتر به محتوای آموزشی علاقه دارند یا سرگرمی؟ چه نوع محتوایی آن‌ها را جذب می‌کند؛ محتوای ویدیویی، تصاویر، یا متن؟ آیا حوصله خواندن محتوای طولانی را دارند یا خلاصه و مختصر باید برا یآنها بنویسید؟

شما برای شناخت مخاطب خوب تنها نباید به اسن سوالات پاسخ بدهید، می‌توانید از ابزارهای کاربردی برای تحلیل مخاطب خود استفاده کنید:

  • تحلیل داده‌های روبیکا که شامل بازدیدها، نظرات و تعاملات است را بررسی کنید.
  • نظرسنجی‌ها و فرم‌های بازخورد طراحی کنید و مستقیماً از مخاطبان کانال یا گروه خود سوال کنید.

انتخاب موضوعات داغ و جذاب

انتخاب موضوع خوب، نیازمند بررسی دقیق شرایط روز است. سه نکته اساسی در این بخش شامل موارد زیر است:

  • ترندهای روبیکا را از طریق سرویس‌های خاص دنبال کنید.
  • اطلاعات به‌روز ارائه دهید و اگر از آمار استفاده می‌کنید، تاریخ آن را مشخص کنید.
  • از موضوعات مفید برای مخاطب به سوالات پرتکرار آنها برمی‌گردد که اگر هوشیار باشید آنها را می‌توانید پیدا کنید.
  • از مشکلات رایج مخاطبان در حوزه فعالیت خود لیستی تهیه کنید و ان را به روز نگه دارید، فراموش نکنید که راه‌حل ارائه دهید.

ساختاری جذاب برای محتوا

نداشتن ساختار محتوایی نامناسب با خواسته یا نیاز مخاطب، باعث بی‌توجهی مخاطبان به شما می‌شود. یک ساختار منظم و قابل‌ فهم می‌تواند ماندگاری آنها را افزایش دهد. راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • از لیست‌های شماره‌دار یا علامت‌دار برای نکات کلیدی استفاده کنید.
  • تیترهایی انتخاب کنید که حس کنجکاوی را تحریک کنند.
  • یک ویدیو ۳۰ ثانیه‌ای در میان متن، نرخ تعامل را افزایش می‌دهد.
  • میتوانید از اینفوگرافیک‌ها یا عکس‌های با کیفیت و مرتبط استفاده کنید.
  • از جملات کوتاه و بدون پیچیدگی استفاده کنید.
  • از اصطلاحات پیچیده و فنی بدون توضیح پرهیز کنید.

تعامل با مخاطب

شاید سوالی برای شما پیش آمده باشد؛ چگونه در روبیکا معروف شویم؟ قلب تپنده هر پیج موفق تعامل مداوم با مخاطبان آن است. این اتفاق حس اعتماد و وفاداری ایجاد می‌کند و علاوه بر افزایش مخاطبان شاهد رشد شهرت و معروفیت خود یا کسب و کارتان خواهید بود. موارد زیر را برای ایجاد یا تقویت این ارتباط رعایت کنید:

  • پاسخ به کامنت‌ها باید اولویت شما باشد.
  • سریع و محترمانه به کامنت‌ها پاسخ دهید. کامنت‌های چالش‌برانگیز را با سوال پاسخ دهید تا گفتگو ادامه پیدا کند.
  • از نظرسنجی‌ها غافل نشوید.
  • موضوعات محبوب یا مشکلات رایج را شناسایی کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. در ارتباط با اهداف و موضوع کانال خود موضوع طراحی کنید.
  • تشویق به مشارکت یا دعوت به اقدام با ایجاد سوال یا درخواست.
  • قدرت هشتگ‌ها را دست کم نگیرید!
  • هشتگ‌ها یکی از موثرترین ابزارهای دیده شدن در روبیکا هستند. از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مستقیماً با محتوای شما مرتبط باشند. می‌توانید از ترکیب هشتگ‌های پرطرفدار و خاص نیز بهره ببرید. برای هر پست ۵ تا ۸ هشتگ کافی است.

برنامه‌ریزی منظم

اگر به دنبال یک استراتژی قوی و متفاوت هستید؛ کلید موفقیت در برنامه ریزی بلندمدت است. داشتن برنامه‌ریزی برای تولید محتوا باعث می‌شود همیشه حضوری موثر و البته دائمی داشته باشید. برای این‌کار باید مراحلی را رعایت کنید:

  • تقویم محتوایی معین و هدفمندی داشته باشید. موضوعات هفتگی یا ماهانه را برنامه‌ریزی کنید و  محتواهایی را بر اساس رویدادها و مناسبت‌ها در نظر بگیرید.
  • داشتن زمان‌بندی منظم برای انتشار هر نوع محتوا، به مخاطبان شما حس اعتماد و در دسترس بودن می‌دهد. می‌توانید زمان مناسب برای انتشار را با بررسی رفتار مخاطبان پیدا کنید.
  • بازخوردها و آمارها را تحلیل کرده و استراتژی را اصلاح کنید. از ابزارهای آنالیز روبیکا برای پیگیری عملکرد پست‌ها استفاده کنید.

اگر علاوه بر روبیکا در اینستاگرام نیز فعالیت دارید، پیشنهاد میشود برای موفقیت در اینستاگرام نیز تمرکز ویژه ای روی تولید محتوا داشته باشید.

برای کدامیک از سرویس‌های روبیکا می توان محتوا ایجاد کرد؟

از آنجایی که در روبیکا، شما با سرویس‌های متنوعی روبرو هستید؛ بنابراین بهتر است بدانید که کدام سرویس برای تولید محتوا و تعامل مستقیم با کاربران بسیار مناسب‌اند. در حالی که برخی دیگر بیشتر برای ارائه خدمات کاربردی طراحی شده‌اند و تعامل محدودی ایجاد می‌کنند. در ادامه این سرویس‌ها از این دو جنبه بررسی شده‌اند:

سرویس‌های مالی

این سرویس‌ها مناسب تعامل مستقیم با کاربران نیستند، زیرا هدف اصلی آنها ارائه خدمات مالی است. اگر محتوای آموزشی و راهنما، مانند نحوه استفاده از خدمات کارت به کارت، پرداخت قبوض و خرید بسته اینترنتی داشته باشید؛ این محتواها می‌تواند در قالب ویدیو، اینفوگرافیک یا مقاله آموزشی ارائه شود.

 سرویس‌های سبک زندگی

سرویس‌های سبک زندگی برای تولید محتوا و تعامل مستقیم با کاربران بسیار مناسب هستند. برخی از این سرویس‌ها شامل روبینو و روبیکیو هستند که مناسب محتواهای تصاویر، ویدیوها، چالش‌های اجتماعی و نظرسنجی‌ها هستند.

همچنین برای معرفی محصولات، نقد و بررسی کالاها و تولید محتوای تبلیغاتی می‌توانید به سراغ بازارچه بروید. در روبیکا امکان پخش زنده و ایجاد کانال‌های با محتوای مقالات، پست‌های آموزشی، اخبار و اطلاع‌رسانی در این سرویس وجود دارد.

سرویس‌های گردشگری

این سرویس‌ها بیشتر به تبلیغ و ارائه خدمات مربوط به سفر اختصاص دارد و تعامل با کاربران معمولاً غیرمستقیم است. می‌توانید اگر محتوای تبلیغاتی مرتبط برای معرفی خدمات سفر و گردشگری دارید در این سرویس فعال‌تر باشید. از محتواهای آموزش نکات سفر، مثل روش خرید بلیت یا برنامه‌ریزی سفر و … محتوا تولید کنید.

سرویس‌های آموزشی

این سرویس تعامل بسیار بالایی را به خصوص با دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به یادگیری ایجاد می‌کند. می‌توانید با ویدیوهای آموزشی در موضوعات مختلف، نکات و تکنیک‌های یادگیری این گروه از مخاطبان را به خود جذب کنید.

سرویس‌های سرگرمی

این سرویس تعامل خوبی برای همه گروه‌های مخاطبی ایجاد می‌کند، زیرا محتوای سرگرم‌کننده معمولاً بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود و باعث گفتگوی بیشتری نیز می‌شود. می‌توانید هر محتوایی را برای هر گروه سنی مخاطب خاص خود ایجاد و آن را به کانال و جامعه خاص خود جذب کنید.

سخن پایانی

اگر علاقمند فعالیت حرفه‌ای درروبیکا هستید، لازم است شیوه خاص تولید محتوا در این فضا را یاد بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید!  بهتر است بدانید کدام سرویس‌ها برای تعامل و تولید محتوا در روبیکا مناسب‌تر هستند؛ ما پیشنهاد می‌کنیم برای تعامل و تولید محتوای متنوع و عامه پسند از سرویس‌های سبک زندگی، آموزش و سرگرمی استفاده کنید.

 

این محتوا توسط جهان صنعت نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

وب گردی