راهاندازی قطار تهران- آنکارا با ناوگان ترکیه
جهانصنعت– معاون وزیر راهوشهرسازی گفت که از سالهای گذشته سرعت قطارهای وان بهسمت آنکارا بهدلیل مشکلات ناشی از زلزله تغییر کرد و این کشور در حال حاضر در حال توسعه راهآهن پر سرعت خود است. براساس مذاکرات انجامشده، قرار براین شد تا فاصلهای، از قطارهای پرسرعت ترکیه استفاده کنیم.
علی ذاکری با بیان اینکه برای تجارت خارجی و صادرات و واردات یکی از موضوعات مهم حملونقل ترکیبی است، گفت: رییسجمهور به موضوع تقویت کریدورها و توسعه فعالیتهای حملونقل بینالمللی و سامانههای هوشمند تاکید دارند و یکی از سیاستهای با اولویت ما در راهآهن تقویت ترانزیت ریلی است.
او با اشاره به میزان ترانزیت در کشور اظهار داشت: سال گذشته ترانزیت بار کشور به ۲۰میلیون تن رسید که ۵/۲میلیون تن آن ریلی و بقیه جادهای و بخشی هم هوایی بود. هدف تعیینشده در برنامه هفتم توسعه ترانزیت ۴۰میلیونتن بار است که یکی از بسترهای تحقق این هدف ایجاد زیرساختهایی مانند شهر لجستیکی است.
معاون وزیر راهوشهرسازی با اشاره به اهمیت حملونقل ترکیبی ادامه داد: هدف ما ایجاد سامانهای مشترک برای مدیریت بار و مسافر است تا صاحب کالا بتواند از یک تعرفه واحد پیروی کند و فرآیند حملونقل به صورت بهینه انجام شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن درباره ضرورت ایجاد شهر لجستیکی گفت: با توجه به تجربه راهاندازی شهرهای لجستیکی در دنیا میدانیم که شهرهای لجستیکی برای یکپارچهسازی و افزایش ظرفیت حملونقل نقش حیاتی دارند. توزیع کالاها در شهر لجستیکی و هماهنگی میان مودهای مختلف باعث تسریع و بهبود کیفیت خدمات حملونقل میشود. ذاکری همچنین در جمع خبرنگاران درباره آخرین توافقات و تصمیمات درباره قطار تهران – آنکارا گفت: از سالهای گذشته سرعت قطارهای وان به سمت آنکارا به دلیل مشکلات ناشی از زلزله تغییر کرد و این کشور در حال حاضر در حال توسعه راهآهن پر سرعت خود است و براساس مذاکرات انجامشده، قرار براین شد تا فاصلهای از قطارهای پرسرعت ترکیه استفاده کنیم.
