11 - 11 - 2019
ذرهبین
موفقیتهای جدید در صنعت لوستر
باشگاه خبرنگاران جوان- رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر گفت: ایران در حوزه تولید لوستر به موفقیتهای بسیاری نائل شده و در واقع بخش قابل توجهی از نیازهای مربوط در این بخش، به واسطه تولید داخلی تامین میشود.
احمد رحمانی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی درباره میزان خرید و فروش در بازار لوستر اظهار کرد: قیمت لوستر نسبت به نوسانات بازار، افزایش قیمتی را تجربه نکرده است.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی ادامه داد: تولیدکنندگان در استفاده از مواد اولیه لوستر از قطعاتی همچون چدن استفاده میکنند که این قطعات در صنعت لوستر با نوسانات قیمتی زیادی همراه است.
رحمانی با اشاره به اینکه لوسترهای ایرانی قابل رقابت در بازارهای جهانی است، تصریح کرد: رقابت در صورتی امکانپذیر است که مسوولان ذیربط بتوانند راه را برای تولیدکنندگان هموار سازند.رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی در ادامه بیان کرد: ایران در حوزه تولید لوستر به موفقیتهای بسیاری نائل شده و در واقع بخش قابل توجهی از نیازهای مربوط در این بخش، به واسطه تولید داخلی تامین میشود.رحمانی ابراز امیدواری کرد که بازار لوستر هم بتواند همانند سایر صنایع در جهت تحقق و توسعه این صنعت گامهای بلندی بردارد.
به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، بلور و چینی، لوستر به کشورهایی همچون ارمنستان، ترکیه، عراق و افغانستان صادر میشود.رحمانی گفت: قیمت لوستر از دو میلیون تومان آغاز و تا شش میلیون تومان ختم میشود.
تبدیل شدن ۲۷ طرح پژوهشی معدنی به قرارداد
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: در آینده نزدیک ۲۷ طرح پژوهشی بخش معدن و صنایع معدنی به قرارداد تبدیل میشود.غلامرضا ملاطاهری ضمن بیان این مطلب افزود: هدف ما در ایمیدرو، پژوهش برای پژوهش یا تکرار پژوهش نیست. از این رو با اعمال یک سیاست جدید، این بخش را «تقاضامحور» کرده و به همه واحدها فراخوان دادهایم تا مشکلات فناورانه و نیازهای پژوهشی خود را اعلام کنند.
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۵۰ تقاضای پژوهشی از واحدهای صنعتی و معدنی کشور برشمرده شده که در قالب ۲۷ طرح در سامانه ساتع (سامانه عرضه و تقاضای پروژههای پژوهشی) فراخوان شده است.ملاطاهری گفت: این تقاضاها با همکاری مجموعهای از خبرگان صنعت و پژوهش بررسی و پس از دریافت پروپوزال (طرح تحقیق)، وارد مرحله انعقاد قرارداد خواهند شد.مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: این سازمان ۶۰۰ دوره عملی و تئوری برای استانهای مختلف در حوزههای تخصصی معادن روباز و زیرزمینی، ایمنی، بهداشت و رانندگی تدافعی در سال ۹۸ برنامهریزی کرده است.وی افزود: ایمیدرو ضمن بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان فنی و حرفهای، از ظرفیت دانشگاهها برای آموزش در حوزههای مذکور استفاده و بهره لازم را میبرد.
ملاطاهری با اشاره به انعقاد تفاهمنامه میان واحدهای تحقیق و پژوهش شرکتهای تابعه و بنگاههای منتخب به عنوان یکی از دستاوردهای ایمیدرو گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از انجام کارهای موازی و تکراری، تعهد بر آگاه کردن واحدها از نتایج طرحهای پژوهشی و استفاده یکدیگر از نتایج آن و نیز اجرای پروژههای مشترک صورت گرفت.وی افزود: این اقدام موجب کاهش هزینهها، اجرای سریعتر طرحهای پژوهشی و در نهایت استفاده عملی از این پژوهشها میشود.
مدیر مرکز آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: تاکنون واحدهایی همچون یونیدرو، مرکز هوشمندی، تهیه و تولید، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ملی فولاد، ذوبآهن، فولاد آذربایجان، فولاد آلیاژی و فولاد خراسان، مس سرچشمه، آلومینیوم المهدی، آلومینای ایران، چادرملو، گلگهر، میدکو با ایمیدرو در تحقق اهداف یادشده همگام و متحد شدهاند.وی اضافه کرد: انعقاد تفاهمنامه ایمیدرو با جهاد دانشگاهی برای انتقال فناوری و تکنولوژی و نیز گستردهتر کردن حوزه فعالیتهای بهرهوری از دیگر موفقیتهای این سازمان طی مدت اخیر است.
ملاطاهری با اشاره به اینکه در فرآیند جایزه بهرهوری امسال، ۱۲۰ نفر ارزیاب با کل واحدهای معدنی و صنایع معدنی ارتباط برقرار میکنند، گفت: در این جایزه، علاوه بر صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و تولیدکنندگان سیمان و سایر صنایع معدنی نیز وارد این عرصه شدهاند.وی ادامه داد: امسال تعریف طرحهای بهبود نیز وارد جایزه شده که نتایج حاصل از اجرای این پروژهها منجر به کاهش هزینهها و افزایش کارایی و اثربخشی میشوند ضمن آنکه به لحاظ مالی نیز در سطح بنگاه بسیار تاثیرگذار خواهند بود.
کاهش وابستگی در صنعت خودرو
شبکه خبر- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو گفت: هدف این است که به حداقل وابستگی در صنعت خودرو برسیم.مازیار بیگلو با بیان اینکه فرآیند تولید خودرو پیچیده است، اظهار داشت: ۲۵ درصد از ارزبری یک خودرو بدنه است و سوال اینجاست که چرا این سود به جیب تولیدکنندگان داخلی نمیرود.دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو افزود: خودکفایی سرمایهبر است و باید به سمت سرمایهگذاریهای راهبردی برویم.
بیگلو با اشاره به لزوم رسیدن به حداقل وابستگی در صنعت خودرو گفت: صنعت قطعهسازی، ویترین صنعت کشور است لذا هدف این است که به حداقل وابستگی در صنعت خودرو برسیم.سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز اظهار داشت: تصمیم باید براساس داشتهها باشد و بعد از برآورد راهبرد، دورنما باید ترسیم شود.
وی افزود: مرحله نخست خودکفایی، ترسیم راهبرد و برآورد مزیت است. به گفته باستانی در حوزه خودرو، برخی از قطعات اصلا تولید داخلی ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید راهبرد مشخص داشته باشیم؛ کشوری که موشک نقطهزن میسازد چرا نتواند خودروی خوب بسازد.
باستانی گفت: ما مزیت نسبی داریم و راهبرد ما باید بر محور صادرات قطعه باشد.سیدرضا مفیدی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت نیز اظهار داشت: پویش ساخت داخل ادامه خواهد داشت و سهم قطعات خودرو در این پویش چشمگیر است.وی افزود: در بخش خودرو راهبرد مشخص داریم، اما در بخشی از صنعت خودرو دچار ضعف هستیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد