دعوت از اینفلوئنسرها برای سفر به اصفهان نیازمند برنامهریزی

جهان صنعت– مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: دعوت از اینفلوئنسرها برای معرفی جاذبههای گردشگری اصفهان را نمیتوان محدود به زمان جاری بودن زایندهرود کرد بلکه برنامهریزی جامعتری در دستور کار است.
معادل فارسی کلمه اینفلوئنسر (Influencer)، «تاثیرگذار» است و به طور کلی به افرادی گفته میشود که قدرت تاثیرگذاری بر نظر دیگران و هدایت افکار آنها را دارند و در فضای مجازی فعالیت میکنند. امیر کرمزاده با تاکید به لزوم برنامهریزی جامع برای حضور اینفلوئنسرها در اصفهان افزود: هدف ما این نیست که تنها در یک دوره ۱۰روزه و همزمان با فعال بودن رودخانه از این افراد دعوت کنیم، بلکه باید برنامههای متنوع و جامعی برای معرفی تمامی ظرفیتهای گردشگری استان تدوین شود. وی اظهار داشت: اداره کل بازاریابی و گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، با هدف آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیتهای گردشگری کشور، اقدام به دعوت از اینفلوئنسرهای کشورهای هدف گردشگری ایران و استانهای مرتبط میکند. کرمزاده با اشاره به تجربه موفق پروژه «ایران سلام» در سال گذشته یادآور شد: این پروژه که با محوریت چهار موضوع طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک در ۱۲استان کشور برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی اینفلوئنسرهای چینی مواجه شد. وی افزود: در جریان این برنامه، ۲۰اینفلوئنسر جوان چینی از اصفهان بازدید کردند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان درخصوص زمان دعوت اینفلوئنسرها گفت: برنامهریزی برای دعوت از این افراد با در نظر گرفتن موضوعات مختلفی ازجمله شرایط کشور مبدا صورت میگیرد. کرمزاده افزود: به عنوان مثال، در اسفندماه گذشته که مصادف با عید چینی بود و گردشگران چینی برای مسافرت زمان داشتند، برنامههای ویژهای در نظر گرفته شد. استان اصفهان با بیش از ۲۲هزار اثر تاریخی (هزار و ۹۴۰اثر ملی و ۱۵اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰خانه تاریخی و جاذبههای مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.
منبع: ایرنا