22 - 10 - 2022
خزان طولانی بازار جهانی تلفن هوشمند
«جهانصنعت»- بازار تلفن هوشمند جهانی، تحتتاثیر مشکلات اقتصادی که مصرفکنندگان را واداشته است خریدهای غیرضروری مانند دستگاههای الکترونیکی شخصی را به تاخیر بیندازند، بدترین سه ماهه سوم را از سال ۲۰۱۴ سپری کرد. شرکت تحقیقات بازار Canalys اعلام کرد فروش تلفن هوشمند در سراسر جهان، در مدت سه ماه منتهی به سپتامبر، ۹ درصد کاهش یافت و به کاهشی ادامه داد که کل سال ۲۰۲۲ وجود داشته است. روند نزولی تقاضا، احتمالا به مدت ۹ ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد. افزایش نرخ بهره و قیمتهای انرژی، امسال اعتماد مصرفکنندگان را متزلزل کرده و کندی اقتصاد و قرنطینههای کووید۱۹ در چین، عامل مهمی در کاهش فروش تلفن هوشمند بوده است. سازندگان چینی نظیر «شیائومی»، «ویوو» و «اوپو» همگی امسال کاهش دو رقمی فروش را ثبت کردهاند و تنها آیفون «اپل» بوده که در برابر شرایط بازار منعطف مانده است. طبق آمار تخفیفها و تبلیغها کمک کرد شرکت «سامسونگ الکترونیکس» که حضور چندانی در چین ندارد، برتری خود در بازار جهانی را با در اختیار داشتن ۲۲ درصد سهم، حفظ کند. «اپل» که سری ۱۴ آیفون را از سپتامبر روانه بازار کرد، سهم بازارش را به ۱۸ درصد افزایش داد، اما شرکتهای «اوپو» و «ویوو» سهم کوچکتری نسبت به سال گذشته داشتند. براساس گزارش بلومبرگ، اگرچه «اپل» برنده اصلی سهم بازار در سه ماهه سوم بود، اما برنامههای افزایش تولید خانواده «آیفون ۱۴» را لغو کرده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد