22 - 02 - 2017
خبر
ایران و فرانسه تفاهمنامه ریلی امضا کردند
ایسنا- شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و راهآهن فرانسه تفاهم همکاری مشترک امضا کردند. شرکت راهآهن اعلام کرده این تفاهمنامه همکاری با محوریت تشکیل شش کارگروه در بخشهای خطوط و قطارهای حومهای سریعالسیر، خدمات ایستگاهی، خطوط قطارهای حومهای، ارائه مشاوره برای بحث تجدید در ساختار، مدیریت بحران و وسایل و آلات ناقله ریلی به امضا رسیده است. این تفاهمنامه با حضور هیاتی از راهآهن کشور فرانسه و تعدادی از اعضای پارلمانی مجلس این کشور به امضا رسیده است. سفر اخیر به دنبال توافقاتی بود که در سفر رییسجمهور کشور به فرانسه در تاریخ هفت بهمنماه سال ۹۴، صورت گرفته است. پس از جریان برگزاری نشستهای تخصصی در حوزه شش کارگروه کاری فوق که درباره نحوه همکاری راهآهنهای دو کشور بحث و بررسیهای مختلف صورت گرفت که در نهایت تفاهمنامه با حضور احمد خدایی قائم مقام راهآهن و روپه عضو هیات مدیره راهآهن فرانسه به امضا رسید.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری اعلام کرد؛
تجهیز همه جادهها در سال ۹۶
فارس- معاون برنامهریزی سازمان راهداری با اشاره به امکان استفاده از سیستم «توزین در حرکت» برای مبارزه با قاچاق کالا، گفت: این سیستم در محورهایی نظیر قم-کاشان راهاندازی شد و فعلا در هفت محور دیگر هم نصب خواهیم کرد و تا سال دیگر همه شبکه شریانی به این سیستم کنترلی مجهز میشود.
شهرام آدمنژاد درباره اجرای سیستم توزین ناوگان حمل بار جادهای (WIM) و تاثیر آن در کاهش قاچاق کالا، اظهار داشت: این سیستم در گام اول به عنوان مبارزه با قاچاق کالا اجرا نشد اما در گامهای بعدی میتواند برای مبارزه با قاچاق کالا هم استفاده شود. وی با اشاره به اینکه این سیستم در قالب سامانه جریمه هوشمند است، اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم ساختار را کنترل کنیم باید چند ویژگی دنبال شود و مواردی را رعایت کنیم که یکی از آنها داکیومنتها (پروندهها)ست، باید مستندات را شفاف و در دسترس داشته باشیم. قطعا اگر این زیرساختها فراهم شود دستگاههای ناظر دیگر برای مبارزه با قاچاق هم میتوانند از آن استفاده کنند اما فعلا سیستم مد نظر ما فقط مربوط به بخش بارنامه است.
وی با تاکید بر اینکه ماشینهایی که بارنامه ندارند باید با همکاری پلیس راهور شناسایی شوند، گفت: سیستم توزین در حرکت در محورهایی نظیر قم-کاشان راهاندازی شد و در هفت محور دیگر هم اجرایی خواهیم کرد و تا سال دیگر همه شبکه شریانی را به این سیستم کنترل، تجهیز خواهیم کرد. معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حملونقل جادهای در تشریح عملکرد سیستم، بیان کرد: کامیونی که از روی این سیستم عبور میکند از نظر دارا بودن بار شناسایی میشود. اگر بار داشت از طریق سیستم مرکزی و برخط صدور بارنامه، چک میشود در صورتی که بارنامه نداشته باشد به سیستم جریمه پلیس راهور متصل میشود و جریمه صادر میشود.
سعید لیلاز مطرح کرد:
وجود اسکلههایی که کسی اجازه بازرسی
از آن را ندارد
ایلنا- یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بیشترین قاچاق که در ایران سوددهی دارد، قاچاق سوخت است، گفت: اسکلههایی در کشورمان وجود دارد که کسی اجازه بازرسی از آن را ندارد. سعید لیلاز با بیان اینکه از بین بردن مزیت و سود قاچاق فقط با سیاستگذاری در حوزههای کلان ممکن است، اظهار داشت: این اقدام در بخش سوخت انجام شد. با اجرای طرح عرضه سوخت بر اساس پیمایش توسط وزارت راهوشهرسازی، از بخشی از قاچاق سوخت جلوگیری شد.
وی گفت: در حال حاضر طبق گزارشهای رسمی با اجرای طرح عرضه سوخت بر اساس پیمایش، از مصرف چیزی حدود ۹ میلیون لیتر در روز صرفهجویی شد که این رقم مصرف سوخت در بسیاری کشورهاست. لیلاز تاکید کرد: البته در برخی موارد و در خصوص برخی کالاها مافیا داریم. اما یک مشکل کشورمان در بحث قاچاق، موضوع فقر عمومی است. خود این فقر عمومی منجر میشود که دستمزد ماموران گمرک و نگهبانها کم باشد و این افراد در معرض فساد قرار گیرند. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه یک مشکل دیگر درباره قاچاق فقر مرزنشینان کشورمان است، گفت: ایران کشوری با چند هزار کیلومتر مرز آبی و زمینی است که کنترل این مرز باید با سیاستگذاری کلان و تقویت مرزبانیها باشد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد