17 - 03 - 2017
خبر
پیشنهاد هندیها برای احداث راهآهن باری جنوب به جنوب از مسیر ایران
تسنیم- راهآهن هند به همراه هفت کشور دیگر از جمله پاکستان، بنگلادش و افغانستان، امکان راهاندازی یک خط ریلی باری بینقارهای که هند را به ایران و ترکیه متصل کند، بررسی خواهد کرد.
راهآهن هند به همراه هفت کشور دیگر از جمله پاکستان، بنگلادش و افغانستان، امکان راهاندازی یک خط ریلی باری بینقارهای که هند را به ایران و ترکیه متصل کند، بررسی خواهد کرد. قرار است هیاتهای عالیرتبهای از بخشهای راهآهن و گمرک این هفت کشور (روسیه، نپال، بوتان، میانمار، پاکستان، بنگلادش و افغانستان) در نشستی دوروزه در دهلی نو به بررسی این پروژه پیشنهادی بپردازند. در حالی که چین قبلا احداث خط ریلی را که مقصد نهایی آن اروپاست، آغاز کرده و هند نیز تلاش دارد یک خط ریلی مشابه را در دستور کار خود قرار دهد. سورش پرابهو، وزیر راهآهن هند قرار است در این نشست بر ضرورت چنین ارتباط ریلی برای توسعه منطقه تاکید کند.
این پروژه که با هدف تقویت توسعه تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه آسیا- اقیانوسیه پیشنهاد شده، قرار است در صورت احداث، داکای بنگلادش را از طریق بوتان، هند، نپال، پاکستان، افغانستان و ایران و به استانبول ترکیه متصل کند.
افزایش ۱۳ درصدی اعتبار ساخت بزرگراه در ۹۶
فارس- معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها با بیان اینکه اعتبار تبدیل راه اصلی به بزرگراه امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: این رقم در سال آینده با ۱۳ درصد افزایش به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان میرسد.
معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها در برنامه خبری با بیان اینکه ۶۱ طرح توسعه راهها و بزرگراهها در این معاونت تعریف شده است، گفت: در سال جدید با قانون جدید بودجه تعداد طرحها افزایش مییابد. کدخدازاده ادامه داد: در موافقتنامهها ۱۸ هزار کیلومتر ساخت بزرگراه و راه اصلی تعریف شده است که هشت هزار کیلومتر در بخش ساخت و دو هزار کیلومتر در دست مطالعه است و بقیه احداث شده است.
معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها افزود: در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه آماده بهرهبرداری یا روسازی داریم که شامل تکمیل علائم یا اجرای لایه آخر است که حداکثر در اردیبهشت ۹۶ زیر بار ترافیک میرود. وی از تکمیل کنارگذار کرمانشاه به طول ۲۴ کیلومتر در چهارخط همراه با دو تقاطع بزرگ خبر داد و گفت: این مسیر نوروز ۹۶ زیر بار عبور ترافیک میرود.
کدخدازاده خاطرنشان کرد: همچنین در استانهای آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، بوشهر، هرمزگان و خراسانهای رضوی و جنوبی پروژه آماده افتتاح داریم تا بار ترافیکی ایام نوروز کاهش یابد. معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها افزود: روسازی بتنی و بتن مسلح در حال انجام است، ضمن آنکه نزدیک به ۲۵ کیلومتر روسازی بتنی در پروژهها اجرا کردهایم و روسازی بتنی RCC بر بتن غلتکی داریم.
وی بیان کرد: امیدواریم با پهنهبندی درست کار به جایی برسد که در هر پهنه روسازی مناسب آن پهنه پروژه اجرا شود. کدخدازاده درباره احداث باند دوم در مسیر سمیرم ـ یاسوج گفت: اجرای بزرگراهی آن امسال ابلاغ شد و سال ۹۶ کلید میخورد. در این موضوع فقط بحث صعبالعبوری نیست بلکه باید بتوان مشخصات هندسی راه را هم رعایت کرد که بار مالی سنگینی دارد.
وی اظهار داشت: مطالعات احداث باند دوم این مسیر از قبل انجام شد اما بهروز میشود و بهمحض ابلاغ آن در سال ۹۶ اجرای این پروژه آغاز خواهد شد. معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها اجرای پروژههای راه اصلی به بزرگراه را هفت هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که ۹۰۰ میلیارد آن به صورت اسناد برای ما آمده و اندکی از آن نیز نقدی است.
کدخدازاده بیان کرد: سال آینده این اعتبار ۱۳ درصد افزایش مییابد و به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. وی درباره حضور بخشخصوصی در اجرای پروژههای بزرگراهی گفت: در بخش راه و بزرگراه اگر بخواهیم مسیر را تبدیل به آزادراه کنیم، چه در قوانین جدید میتواند بزرگراه به آزادراه تبدیل شود، امکان حضور بخشخصوصی وجود دارد البته مشکلات اجتماعی هم وجود دارد. کدخدازاده در ادامه اظهار کرد: بنابراین میتوان از موضوع VOT و سرمایهگذاری بخش خصوصی استفاده کرد اما اجرا از محل اعتبارات بودجه عمومی امکانپذیر نیست.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد