7 - 05 - 2017
خبر
پرواز اولین هواپیمای مسافربری چینی
ایرنا- چین با به پرواز درآوردن اولین هواپیمای مسافربری بزرگ تولید خود، به جرگه هفت کشوری پیوست که پیش از این اقدام به ساخت هواپیما کردهاند. این هواپیما که مدل آن ۹۱۹ C اعلام شده، موفق شد در فرودگاه بین المللی پودونگ شهر شانگهای پرواز خود را در حضور کارشناسان و متخصصان هوافضای این کشور با موفقیت انجام دهد.شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک (COMAC) سازنده این هواپیما، آن را رقیبی جدی برای دو مدل هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس «۳۲۰ A» میداند. برآورد قیمت تمام شده این هواپیما بر اساس گزارش رسانههای چینی، ۵۰ میلیون دلار است که ۳۰ درصد ارزانتر از هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس «۳۲۰ A» است.مسوولان شرکت هواپیماسازی کوماک میگویند تاکنون ۵۷۰ فروند سفارش این نوع هواپیما که گنجایش ۱۶۸ مسافر را دارد، توسط ۲۳ مشتری داخلی و خارجی به ویژه ایرلاینهای چینی دریافت کردهاند. هواپیمای «۹۱۹ C» تولید چین دارای برد پروازی استاندارد چهار هزار و ۷۵ کیلومتر است که این یعنی پرواز بی وقفه از نیویورک به لسآنجلس یا از شانگهای به کوالالامپور است.به گفته مسوولان این شرکت تاکنون ۱۱۸ آزمایش تکمیلی روی این هواپیما با موفقیت انجام شده است. قبل از هواپیمای «۹۱۹ C» چین؛ فقط آمریکا، روسیه، برزیل، کانادا، انگلیس، فرانسه و آلمان هواپیماهای مسافربری بزرگ را در داخل کشور ساخته بودند.با توجه به پیشبینی ایرباس در بازه دو دهه ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۵، خطوط هوایی چین به شش هزار هواپیمای جدید به ارزش ۹۴۶ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.کشور چین دارای یک طرح برای رسیدن به آمریکا به عنوان بزرگترین بازار هوانوردی تجاری در جهان تا سال ۲۰۳۰ است.چین دهم اردیبهشت ماه جاری نیز بزرگترین هواپیمای آبی – خاکی جهان با نام «AG600» را که تولید متخصصان داخلی این کشور بود، با موفقیت به پرواز درآورد.تارنمای چاینا دیلی چین نیز هفته قبل در گزارشی اعلام کرده بود شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک(COMAC) چین و «یوای سی» روسیه (یونایتد ایرکرفت) در یک همکاری مشترک و جدید، ساخت اولین هواپیمای مسافربری پهن پیکر را آغاز کردهاند که میتواند رقیبی جدی برای ایرباسهای «۳۲۰ A» و «۳۵۰ A» و بوئینگهای «۷۷۷ و ۷۸۷» باشد.
معاون وزیر راهوشهرسازی خبر داد؛
راهاندازی سامانه شناسایی خانههای خالی
در خردادماه
فارس- معاون مسکن و ساختمان وزارت راهوشهرسازی در مورد اخذ مالیات از خانههای خالی و راهاندازی سامانه آن نیز گفت: سامانه شناسایی خانههایخالی از خردادماه که فصل مالیاتی است، راهاندازی خواهد شد.
حامد مظاهریان در مورد اخذ مالیات از خانههای خالی و راهاندازی سامانه آن نیز گفت: سامانه شناسایی خانههایخالی از خردادماه که فصل مالیاتی است راهاندازی خواهد شد اما اجرای مالیات بر خانههایخالی اشکالاتی نیز دارد که باید بررسی شود که چقدر میتواند موثر عمل کند.وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن اقشار پردرآمد دغدغه دولت نیست، افزود: آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران گویای این مطلب است که در حال حاضر در سراسر کشور دو میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی از سکنه وجود دارد که این میزان خانه خالی معادل ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری است که عمده آنها با هدف سودآوری انجام شده است.معاون مسکن و ساختمان وزیر راهوشهرسازی ادامه داد: آمار خانههایخالی نتیجه سیاستهای اشتباهی است که در دولتهای قبل اتخاذ و سبب شد بازار مسکن از بازار مصرفی به بازار سرمایهای تبدیل شود. اما در دولت یازدهم تلاش شد به مسکن نه از دید سرمایهگذاری که با نگاه مصرفی توجه شود.مظاهریان گفت: عمده خانههای خالی خانههای لوکسی هستند که نیازمند متقاضیان واقعی مسکن نیستند. وی در مورد برج سازی و نحوه نظارت وزارت راهوشهرسازی در رابطه با بلندمرتبهسازیهای تهران گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از شهرداری تهران خواست که آییننامه بلندمرتبهسازی را تدوین کند ولی تاکنون آییننامهای از سوی شهرداری ارائه نشده است و شهرداری به عنوان نهاد محلی خود مجوزها را صادر میکند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد