30 - 06 - 2017
خبر
افزایش صادرات از بنادر بوشهر به قطر
«جهان صنعت»- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به نزدیکی بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر، صادرات مواد غذایی از بنادر دیر، بوالخیر تنگستان و گناوه به قطر افزایش یافت. به گزارش کشتیرانی، محمد مهدی بنچاری با بیان اینکه استان بوشهر با آبراه خلیجفارس دارای طولانیترین مرز دریایی است، اظهار داشت: بازرگانان و تجار استان بوشهر به سبب همجواری با کشورهای حوزه خلیجفارس، دارای پیشینه تاریخی درخشانی در مراوده تجاری با این کشورها هستند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر افزایش یافته است، افزود: اکنون بیش از ۹ میلیون تن انواع کالاها در سال از بنادر ۱۱گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری میشود که با تکمیل پروژههای بندری افزایش مییابد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بنادر استان بوشهر توانایی و ظرفیت لازم برای صادرات مواد غذایی به قطر را دارند، خاطر نشان کرد: اکنون روزانه بیش از ۱۱۰۰ تن مواد غذایی که بیشتر میوه، ترهبار و سبزیجات است از بنادر این استان به قطر صادر میشود.
بنچاری بیان کرد: با توجه به موقعیت ویژه بنادر استان بوشهر در مراوده تجاری با کشورهای حوزه خلیجفارس، روزانه یکهزار و ۱۰۰ تن مواد غذایی از بنادر دیر و بوالخیر تنگستان به قطر صادر میشود. وی بیان کرد: از بندر دیر ۳۵۰ تن و از بندر بوالخیر تنگستان ۷۵۰ تن میوه و ترهبار روزانه ارسال میشود و از بندر گناوه نیز نخستین محموله به وزن ۲۴۰ تن به بنادر قطر صادر شد.
معاون وزیر راهوشهرسازی اعلام کرد:
منع دولت و شهرداری از مداخله در ساختوسازهای اطراف حرم رضوی
وزارت راهوشهرسازی- مدیرعامل شرکت عمران بهسازی شهری ایران از ارجاع طرح تجدیدنظر نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم امام رضا (ع) به شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد. محمدسعید ایزدی درخصوص طرح تجدیدنظر نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اعلام کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری در زمان بررسی طرح جامع شهر مشهد مقدس در سال ۹۳، شرکت عمران و بهسازی شهری را مامور کرد تا ضمن توجه به مواردی خاص طرح تجدیدنظری برای نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تهیه و به شورای عالی اعلام کند.
ایزدی در ادامه اضافه کرد: سالها بود اعتراضات جوامع تخصصی، جامعه روحانیت و اشخاص با نفوذ در مشهد نسبت به ساختوسازهای اطراف حرم و خدشهدار شدن هویت و شأن این قلمرو گوشزدهایی میکردند تا درنهایت در دولت یازدهم شرایط رسیدگی به این مسایل فراهم و مقدمات تهیه طرح تجدیدنظر انجام شد. معاون وزیر راهوشهرسازی در ادامه با تاکید براینکه شرکت عمران بهسازی شهری ایران پس از صدور این ماموریت نسبت به انتخاب مشاور، مواد قرارداد و تهیه طرح اقدام کرد، گفت: در این زمان پس از گذشت یک سال و پیش از اعلام طرح نهایی فرآیند هماندیشی و گفتوگو با جوامع مختلف را آغاز کرده و جزئیات آن را به بررسی گذاشتهایم.
اتصال ۴ گوشه ترکیه با قطارهای فوق سریع
مهر- وزیر حملونقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه با اشاره به پایان ساخت هزار و ۲۱۳ کیلومتر راهآهن سریعالسیر اعلام کرد که ساخت سه هزار کیلومتر دیگر آن نیز ادامه دارد. احمد ارسلان در گفتوگو با آناتولی افزود: «چهار گوشه ترکیه را با قطار سریعالسیر و فوق سریع به یکدیگر وصل میکنیم. علاوه بر کارهای انجام شده و در حال انجام، کار طرحریزی پنج هزار و ۲۷۷ کیلومتر راهآهن سریعالسیر و فوقسریع دیگر نیز ادامه دارد.»ارسلان با اشاره به سرمایهگذاری ۳/۱۱ میلیارد لیری در حوزه راهآهن در سالجاری ادامه داد: «بخش بزرگی از سرمایهگذاریها در این حوزه را به راهآهن سریعالسیر و فوقسریع اختصاص دادهایم.» وی پروژه خط آهن فوقسریع آنکارا- سیواس را از مهمترین حلقههای خط آهن قارص-تفلیس- باکو و پروژه خط آهن پکن تا لندن ارزیابی کرد و گفت: «پیشبینی میکنیم که این پروژه نیز در سال ۲۰۱۸ به پایان برسد. ۷۵ درصد از کارهای زیربنایی این پروژه که مسیر آنکارا تا سیواس را به ۴۰۵ کیلومتر کاهش خواهد داد، به اتمام رسیده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد