17 - 07 - 2017
خبر
رویه ۱۰ درصد راههای کشور تا ۲ سال آینده بتنی میشود
مهر- محمد شکرچیزاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره استفاده از رویه بتنی در جادهها گفت: استفاده از رویه بتنی در جادهها و باند فرودگاهها درایران به دلیل ارزان بودن قیر متداول نبوده است. با این حال در بخشهای دیگر عمرانی نشان دادهایم میتوانیم به خوبی بتن مورد نظر را در داخل کشور تولید و استفاده از آن را مدیریت کنیم. نمونه آن، جایگرینی بتن با فولاد در ساختمان و بلندمرتبهسازی و همچنین سدسازی و ساخت اسکله بنادر است که جزو نمونههای موفق در این خصوص به شمار میروند. وی با بیان اینکه استفاده از رویه بتنی در جادهها به جای آسفالت از اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم در دنیا رونق یافت، افزود: به عنوان نمونه در کرهجنوبی بیش از ۶۰ درصد آزادراهها با استفاده از بتن روسازی شدهاند. این در حالی است که در کشورهای توسعهیافته با وجود آنکه توانایی تولید آسفالت با عمر ۱۵ سال برای رویه جادهها را دارند اما به دلیل آنکه گفته میشود رویه بتنی دراین کشورها بیش از ۵۰ سال عمر میکند، روسازی جاده با بتن کاربرد بیشتری دارد.
معاون ساخت راهآهن:
رکورد افتتاح راهآهن را در دولت
دوازدهم میشکنیم
ایلنا – معاون ساخت راهآهن با بیان اینکه پس از ۱۱ سال پروژههای مهم ریلی کشور را در دولت یازدهم به بهرهبرداری رساندیم، گفت: در سالجاری ۸۳۸ کیلومتر راهآهن به بهرهبرداری میرسد که در تاریخ افتتاح پروژه ریلی بینظیر است.
جبارعلی ذاکری، معاون ساخت راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه ریلگذاری راهآهن نقده- ارومیه تا پایان دولت یازدهم به اتمام میرسد، اظهار داشت: بهرهبرداری از این پروژه و تحویل آن به راهآهن تا دو ماه دیگر انجام میشود.
وی با بیان اینکه تا پایان مردادماه ریلگذاری این پروژه به پایان میرسد، ادامه داد: زیرسازی تقریبا ۱۰ کیلومتر باقیمانده از این پروژه در حال اجراست که ظرف سه هفته آینده به اتمام میرسد و عملیات روسازی آن آغاز میشود. در حال حاضر ریلگذاری این پروژه در دو جبهه در حال انجام است، از یک هفته آینده در سومین جبهه هم عملیات ریلگذاری شروع میشود. معاون ساخت راهآهن با اشاره به طول مسیر این پروژه ریلی گفت: طول خط اصلی این محور از مراغه تا ارومیه ۱۸۳ کیلومتر است و نزدیک به ۵۵ کیلومتر خط فرعی دارد. ۱۴۸ کیلومتر از این پروژه در بخش خطوط اصلی ریلگذاری شده و ۳۵ کیلومتر از آن باقیمانده است.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی خبر داد:
پیشنهاد پرداخت خسارت ۲۳ توپولف زمینگیر در بودجه ۹۷
فارس- دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به دستور رییس وقت سازمان هواپیمایی در سال ۱۳۸۹ مبنی بر الزام زمینگیری توپولفهای ۱۵۴ در ناوگان، گفت: آن زمان توپولفها عملیاتی بودند، برخی ایرلاینها برای خرید آنها از صندوق توسعه تسهیلات گرفتند و زمینگیری آنها موجب خسارت مالی شد. مقصود اسعدی سامانی با تاکید بر لزوم تامین خسارت زمینگیری توپولفهای شرکتهای هواپیمایی از سوی دولت، به مطالبات شرکتهای هواپیمایی بابت الزام زمینگیری هواپیماهای توپولف توسط دولت، اشاره کرد و گفت: اواخر سال ۱۳۸۹ بود که بنا به دستور رییس وقت سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای هواپیمایی دارای هواپیمای توپولف، مکلف شدند از ابتدای اسفند ۸۹، هواپیماهای توپولف خود را زمینگیر کنند.
اسعدی سامانی ادامه داد: در آن زمان چهار شرکت هواپیمایی، ۲۳ فروند هواپیمای توپولف ملکی داشتند که زمینگیر شدند، ضمن آنکه تعدادی هواپیمای توپولف اجارهای هم وجود داشت که آنها نیز رفتند. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: تعدادی از آن توپولفها، در همان سالها خریداری شده بودند بنابراین الزام به زمینگیری آنها موجب بروز زیان سنگینی برای شرکتهای هواپیمایی شد. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: پیشنهاد دادهایم دولت در قانون بودجه سال آینده، اعتباری را بابت خسارت زمینگیری و توقف فعالیت هواپیماهای توپولف به شرکتهای هواپیمایی پرداخت کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد