13 - 10 - 2017
خبر
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خبر داد؛
افزایش ۴۳ درصدی تناژ حمل کشتیرانی دریای خزر
ایلنا- مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: مجموع تناژ کالاهای حملشده توسط ناوگان ملکی کشتیرانی دریای خزر در شهریور سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۱۷ هزار و ۹۸۸ تن افزایش یافت. مهرداد باقرینژاد اظهار کرد: شرکت کشتیرانی دریای خزر تا پایان شهریورماه ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳/۳۴ درصد افزایش تناژ داشته است که این میزان حمل در تاریخ عملکرد این کشتیرانی بیسابقه بوده است.
وی افزود: علاوه بر آن در شش ماهه نخست سالجاری نیز سه درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۵ رشد داشته است. باقرینژاد افزود: این در حالی است که در شهریورماه دو فروند از کشتیها با ظرفیت حمل ۹ هزار تن به علت تعمیرات ادواری از سرویس عملیات بازرگانی خارج بودهاند. وی ادامه داد: در بخش کانتینری میزان واگذاری کانتینرهای ملکی در شش ماهه نخست تقریبا سه برابر نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۵ افزایش داشته است که این مهم در گرو بازاریابی و توسعه حمل کانتینری در منطقه از سوی شرکت کشتیرانی دریای خزر بوده است. به گفته باقرینژاد، بیتردید با نوسازی ناوگان ملکی شرکت کشتیرانی دریای خزر، شاهد افزایش و ارتقای تناژ حمل خواهیم بود که این امر در دست اقدام است.
سامانههای هوایی کشور نوسازی میشود
وزارت راه- با حضور یک هیات آلمانی از فرودگاه مونیخ، طرح پیشنهادی آموزش مدیران نسل آینده فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران (اینگام) از سوی آنها ارائه شد و مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت. از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در نشستی که پس از جلسه ارائه طرح پیشنهادی این هیات آلمانی برای اینگام برگزار شد، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ایران قصد دارد به یک هاب منطقهای در عرصه فرودگاهی و ناوبری هوایی تبدیل شود، گفت: در این زمینه درحال ایجاد بسترهای تسهیل ارتباطات و رفع موانع موجود هستیم.
رحمتالله مهآبادی با اشاره به ظرفیتها سرمایهگذاری در صنعت حملونقل هوایی ایران گفت: در فرودگاه مهرآباد که اصلیترین فرودگاه کشور است، سه سال پیاپی رشد دورقمی پروازها را تجربه کردهایم و در این مدت این رشد به حدود ۵۰ درصد رسیده است. اما به دلیل این افزایش پروازها در این فرودگاه و سایر فرودگاههای بینالمللی با مشکل کمبود ظرفیت روبهرو شدهایم و این باعث شده برای رفع سریع این گلوگاهها سرمایهگذاری خارجی را مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو از منابع خود را برای توسعه و بهسازی سرمایهگذاری میکند، گفت: برای مثال در شیراز در حال احداث یک ترمینال جدید هستیم و طرحهای مختلفی را نیز در فرودگاههای دیگر در حال اجرا داریم.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها با اشاره به اینکه راهبرد شرکت فرودگاهها انتخاب سرمایهگذار و پیمانکار از طریق شرکت در فراخوان است، افزود: سعی کردیم برای سرمایهگذاری جذابیت لازم را ایجاد کنیم بنابراین پروژهها را به صورت BLT طراحی کردهایم و در عین حال از طرحهایBOT نیز استقبال میکنیم. وی نکته بعدی مورد نظر خود را نوسازی سامانههای هوایی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این شرکت برای نوسازی و تکمیل سامانههای ناوبری هوایی یک طرح پنج ساله تهیه کرده است، افزود: ایجاد تحولی تاریخی در شبکه مسیرهای هوایی ایران، افزایش دو برابری رشد پروازهای عبوری، آزادسازی قیمتها و سیاستهای دیگر دولت و رشد ترافیک پروازهای بینالمللی و محلی، همگی باعث شدهاند نوسازی و تکمیل سامانههای هوایی را در برنامههای کوتاهمدت و میانمدت شرکت قرار دهیم.
مهآبادی موضوع مهم بعدی را ضرورت دریافت خدمات مشاورههای مدیریتی ساختاری و اصلاح فرآیندها و روشها برای تجاریسازی فرودگاهها و اصلاح ساختار شرکت عنوان کرد و افزود: این امر جزو اولویتهای ماست و اصولا اجرای طرح اینگام هم یک اقدام مقدماتی برای رسیدن به آن است. وی افزود: به همین منظور طرحی با عنوان بهرهبرداری از فرودگاههای کمهزینه را در دست اقدام داریم ما در سطح کشور دهها استریپ داریم که تنها نیازمند یک ترمینال کوچک هستند تا بتوانیم آنها را برای پروازهای محلی آماده کنیم. این بحث آنقدر مهم و جدی است که حتی قصد داریم برای توسعه پروازها در این فرودگاهها هزینهای را از شرکتهای هواپیمایی دریافت نکنیم و از روشهایی مانند چندپیشه کردن کارکنان برای کاهش هزینههای اینگونه فرودگاهها استفاده کنیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد