20 - 10 - 2017
خبر
آییننامه لیزینگ مسکن به بانک مرکزی میرود
فارس- دبیر کل انجمن لیزینگ ایران با اشاره به تدوین آییننامه لیزینگ مسکن، گفت: کارگروهی ویژه در حال تدوین آییننامهای پیشنهادی به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است، تا خلأهای موجود در حوزه لیزینگ مسکن برطرف شود. محمدهادی موقعی درخصوص نتیجه مصوبه شورای پول و اعتبار برای طرح لیزینگ مسکن، اظهارداشت: بانک مرکزی در قالب دستورالعمل اجرایی شرکتهای لیزینگ، لیزینگ مسکن را برای شرکتهای لیزینگ غیربانکی تصویب کرد.
وی افزود: در دستورالعمل بانک مرکزی فقط این جمله قید شده که شرکتهای لیزینگ میتوانند ۷۰ درصد بهای مسکن را تسهیلات بدهند و این فقط یک ماده ساده و بدون جزییات است. دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران تصریح کرد: از طرف دیگر قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را داریم که در یکی از بندهای ماده ۱۴ استفاده از شرکتهای واسپاری یا لیزینگ در تامین منابع مالی تولید مسکن به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک،یکی از روشهای تامین مالی مسکن را شرکتهای لیزینگ عنوان کرده است.
انتقاد آخوندی از حذف شهروندان در توسعه بنادر
وزارت راه- وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از حذف شهروندان
در توسعه بنادر این پرسش را مطرح کرد که آیا بنادر لنگه، میناب و سایر بنادر کوچک با توسعه بندر شهید رجایی توسعه یافت؟ عباس آخوندی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد جمعیت بندرعباس حاشیهنشین هستند و توسعه بنادر به ارتقای کیفیت زندگی در بندرعباس منجر نشده است. عباس آخوندی تاکید کرد: تاکیدم بر بحث شهروندمحوری که بارها و بارها آن را موردتوجه قرار دادم با این هدف بود که معتقدم هر اقدامی باید با شاخصههای ارتقای کیفیت آزمون و سنجیده شود.
بنده بههیچعنوان مخالف توسعه بنادر نیستم اما برایم مهم است که رابطه بنادر را با بندرهای پیرامون و همچنین شهروندمحوری، موردتوجه قرار دهیم. وی با طرح این پرسش که آیا میدانستیم در بنادر جنوب کشور شبکه بینالمللی تجاری داریم و وقتی بندر شهید رجایی ایجاد شود کل شبکه تجاری از بین میرود؟ گفت: بسیار مهم است وقتی اقدامی میکنیم در قالب حوزه شهروندی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد به همین دلیل معتقدم اساساً باید تعریف خود را از شهر تغییر دهیم؛ زیرا شهر سازمان اجتماعی است و تنها یک کالبد نیست.
مدیرعامل راهآهن:
جابهجایی مسافر درآمدزا نیست
وزارت راه- مدیرعامل راهآهن در تشریح درآمد ثابت و افزایش هزینههای این شرکت گفت: اقتصاد راهآهن نتوانسته است تنها بر مبنای بار فعالیت کند. وی با بیان اینکه اقتصاد بخش مسافر نیز درآمدزا نیست، افزود: اقتصاد این بخش تنها هزینهای است و ما به دلیل وظیفه اجتماعی و ملی به حمل و جابهجایی مسافر اقدام میکنیم اما دستاورد این بخش برای ما تنها هزینه است.
محمدزاده اضافه کرد: جابهجایی مسافر از لحاظ ملی کار اقتصادی است اما از نظر بنگاهی کار اقتصادی به شمار نمیرود و باید این هزینه را در بخش بار جبران کنیم. مدیرعامل راهآهن با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است به ۱۹۵ میلیون تن بار برسیم، اظهار داشت: این عدد را اگر با ۴۰ میلیون تن بار مقایسه کنیم عدد بزرگی است که با توجه به کارکرد راهآهن در کشورهای مشابه کشور خودمان میتوان دریافت که سهم ۳۰ درصد از حمل بار دستیافتنی است.
وی با بیان اینکه این سهم، آرمانی و دستنیافتنی نیست تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند یکسری اقدامات هستیم. محمدزاده با بیان اینکه در چهار سال گذشته مطالعات مفصلی انجام شده است، افزود: تلاش شد تا طراحی استراتژیک و ساختار راهآهن بهگونهای باشد که راهآهن بتواند به بنگاه بازرگانی جدی تبدیل شود و صنعت حملونقل ریلی به جایگاه واقعی خودش برسد.
مدیرعامل راهآهن تصریح کرد: به همین منظور مشاوران راهآهن با همکاران راهآهن مطالعاتی انجام دادند و نگاه راهآهن بر این است که به بنگاه اقتصادی جدی تبدیل شود. وی با اعلام اینکه چند هدف جدی برای استراتژی راهآهن در نظر گرفته شده است، افزود: اگر قرار است به ۱۹۵ میلیون تن بار در سال برسیم با روشی که قبلا مدیریت کردیم به مقصود نخواهیم رسید.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد