16 - 01 - 2018
خبر
پاکسازی ۱۱۶ نقطه آلوده تهران از وجود معتادان و موادفروشان
ایلنا- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: در حال پاکسازی ۱۱۶ نقطه آلوده تهران از وجود معتادان و موادفروشان هستیم.
سرهنگ محمد بخشنده گفت: به منظور پاسخگویی به یکی از مهمترین مطالبات و دغدغههای شهروندان تهرانی، طرح برخورد با خردهفروشان و توزیعکنندگان مواد افیونی و همچنین جمعآوری معتادان متجاهر از شهر تهران به اجرا درآمد که با اجرای این طرح به صد درصد اهداف مورد نظرمان رسیدیم.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه تمام سعی پلیس در رسیدن به یک امنیت پایدار در جامعه است، اظهار داشت: در بحث مبارزه با مواد مخدر به خصوص فروشندگان مواد افیونی در ۱۵ روز گذشته، ۱۳ مرحله طرح در ۱۱۶ نقطه از نقاط آلوده شهر تهران که از قبل رصد شده بود اجرا و قریب به ۲۳۸ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند؛ از متهمان بیش از ۱۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
وی با اشاره به اینکه طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر ادامهدار بوده و عزممان را جزم کردهایم که نقاط آلوده تهران را بهطور کامل پاکسازی کنیم، از شهروندان خواست که هر نقطه آلودهای که در محله خود مشاهده کردند از طریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ به ما اطلاعرسانی کنند و مطمئن باشند قطعا برخورد خواهیم کرد.
سرهنگ بخشنده بیان کرد: در سالهای گذشته بیش از ۳۵۰ نقطه در شهر تهران به عنوان نقطه آلوده شناسایی شده که اکنون میتوانیم ادعا کنیم با اجرای این طرحها این نقاط به کمتر از ۱۰۰ نقطه کاهش یافته است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان به جمعآوری بیش از ۴۸۰ معتاد متجاهر و ولگرد از شهر تهران در ۴۸ ساعت گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این معتادان پس از جمعآوری به مراکز ترک اعتیاد به منظور بازپروری منتقل شدند.
مطالبات پیمانکاران مترو ۵۰۰ میلیارد تومان است
ایلنا- مدیرعامل شرکت متروی تهران نبود هواکش در برخی از بخشهای خط چهار مترو را به عنوان یکی از فعالترین خطوط مترو تایید کرد، اما اشارهای به ناایمن بودن این خط نکرد.
هنوز مدت زیادی از حرف و حدیثها در مورد ناامنی خط هفت مترو به علت نبود سیستم سیگنالینگ و هواکش و عاقبت تعطیلی آن نگذشته بود که موضوع ناامنی خط چهار به علت نبود هواکش هم مطرح شد. هرچند ناامنی این خط هنوز تایید نشده است، اما مدیر عامل شرکت متروی تهران نبود هواکش در برخی از قسمتهای خط چهار مترو را تایید کرد. خط چهار متروی تهران یکی از شلوغترین خطوط متروی پایتخت است و از شهید کلاهدوز به ارم سبز، شرق و غرب تهران را به هم متصل میکند.
علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه خط چهار در برخی نقاط فاقد هواکش است، در این باره گفت: البته در خط چهار نبود هواکش به میزان محدودتری نسبت به خط هفت اتفاق افتاده است. خط چهار هم در زمان مدیریت قبلی افتتاح شده است اما شرایط آن مانند خط هفت نبوده است که ۲۰ کیلومتر تونل بدون مسایل ایمنی راهاندازی شود.
وی ادامه داد: ماجرای خط هفت متفاوت بود، اولین بار در تاریخ مترو بود که چنین طولی از مترو بدون سیگنالینگ، تمهیدات ایمنی و هواکشها و هواسازها وارد مدار میشد. این تفاوت بسیار قابل توجهی است که شاید دوستان در مقایسه خط چهار و هفت مترو به آن توجه نکردهاند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در واکنش به این سوال که آیا مشکل خط چهار در زمینه هواکش جدی است، گفت: خطوط قبلی مترو به غیر از خط هفت در برخی نقاط دارای مشکل هواکش هستند اما بهطور مثال فقط سه کیلومتر آن وارد مدار شده است و خطر جدی نداشته است. این میزان بهرهبرداری در خط ۴ را نباید با طول ۲۰ کیلومتری در خط هفت مقایسه کرد که ایستگاهها هم با یکدیگر فواصل زیادی داشتند و همین امر ریسک را در خط هفت چند برابر میکرد، بنابراین مقایسه صحیح نیست.
از سوی دیگر با توجه به آلودگی هوای تهران و ترافیک فشار برای تکمیل خطوط مترو افزایش یافته است، از سوی دیگر شهرداری برای تکمیل مترو ۲۲ هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار دارد و تکمیل خط هفت هم نیازمند به ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه است، در این شرایط پیمانکاران شهرداری هم از معوقات خود شکایت دارند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران پرداخت دیون مترو را منوط به برنامه شهرداری دانست و ادامه داد: متروی تهران نیز همچون باقی قسمتهای شهرداری معوقاتی به پیمانکاران دارد و شهرداری یک برنامه کلی برای پرداخت این دیون دارد. منتظر هستیم معاون مالی و اقتصادی شهرداری برنامه خود را در این زمینه اعلام کند.
وی افزود: در هر صورت همه سازمانها و شرکتها در بودجه سنواتی خود برای اقدامات سالجاری بودجه مشخص دارند، ولی شورای شهر اصولا به صورت متمرکز ردیف بودجهای را برای بدهیهای سال گذشته مصوب میکند و این ردیف بودجه در اختیار معاونت اقتصادی و مالی قرار میگیرد. معاونت اقتصادی و مالی هنوز به ما رقمی اعلام نکردهاند که امسال از دیون شرکت مترو چه میزان را میخواهند جبران کنند اما در حال حاضر مطالبات خالص پیمانکاران نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان است.
کمبود ۳۰۰۰ اتوبوس در تهران
ایسنا- فرماندار تهران بر لزوم اختصاص بخشی از درآمد حاصل از فروش مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تاکید کرد.
عیسی فرهادی در حاشیه کارگروه محیطزیست شهرستان تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه سهم خودروهای سنگین در آلودگی هوای شهر تهران و نوسازی این ناوگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین مخازن اتوبوسها که تاریخ تعویض فیلترهای آنها گذشته است مورد بررسی قرار گرفت و در مورد هزینهها و منابعی که برای تامین این هزینهها لازم است توسط نمایندگان دستگاههای مختلف بحث و بررسی انجام شد.
فرهادی تاکید کرد: در جهت تامین اعتبارات لازم برای این اقدامات باید تلاش کنیم بخشی از اعتبارات حاصل از فروش مجوز ورود به طرح ترافیک به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص پیدا کند. در حال حاضر از شش هزار اتوبوس شهر تهران ۵۰ درصدشان سن بالایی دارند و فرسوده محسوب میشوند و این در شرایطی است که تهران با کمبود سه هزار اتوبوس مواجه است.
فرماندار تهران با اشاره به اینکه شهر تهران نیازمند ۹ هزار اتوبوس است، عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار اتوبوس در شهر تهران فعالیت میکنند که نیمی از آنها فرسوده هستند. امیدواریم با پیگیریهای شورا و شهرداری تهران از محل اعتبارات حاصل از فروش مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و همچنین یارانهای که توسط وزارت کشور پرداخت شود بتوان ناوگان اتوبوسرانی تهران را نوسازی کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد