17 - 01 - 2018
خبر
پاسخ سیف به نامه بانکها؛
وام بافت فرسوده نیازمند مجوز جدید نیست
تسنیم- رییس کل بانک مرکزی گفت: در بخشنامههای قدیمی بانک مرکزی اجازه پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافتهای فرسوده به بانکها داده شده و نیازی به بخشنامه جدید نیست. ولیالله سیف درباره نامه بانکها به بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بازسازی بافتها فرسوده، اظهار داشت: نظر بانک مرکزی نسبت به این موضوع مثبت است.وی افزود: در سال ۹۳ هم ابلاغیهای به شبکه بانکی داشتیم که بر اساس آن بانکها میتوانند طبق دستورالعملهای موجودشان نسبت به پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافتهای فرسوده اقدام کنند. رییس کل بانک مرکزی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه بانکها در این زمینه هیچ محدودیتی ندارند، افزود: بنده قبل از آنکه نامهای از طرف بانکها دریافت کنم در یکی از رسانهها خواندم که رییس شورای هماهنگی بانکها و رییس کانون بانکهای خصوصی نامهای به من نوشتهاند و تقاضای چنین کاری را دارند. سیف تصریح کرد: اگر بانکها به بخشنامههای قدیمی مراجعه کنند، میبینند که اجازه پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بازسازی بافتهای فرسوده را دارند و در این زمینه نیازی به بخشنامه جدید نیست.
ظرفیت بار ترانزیتی بنادر کشور به ۲۰ میلیون تن در سال رسید
ایرنا – معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: ظرفیت بار ترانزیتی بنادر کشور با توسعه زیرساختها به ۲۰ میلیون تن در سال رسید. محمدعلی حسنزاده افزود: هماکنون سالانه حدود ۱۵ میلیون تن بار از طریق بنادر کشور ترانزیت میشود.وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی تمام محدودیتها و موانعی را که در راه جابهجایی کالاهای ترانزیتی از لحاظ نرمافزاری و سختافزاری وجود داشت، برطرف کرده است. حسنزاده افزود: در بنادر شمال کشور در حاشیه جنوبی دریای خزر نیز ظرفیتهای خوبی ایجاد شده است و با راهاندازی شبکه ریلی رو رو این ظرفیتها افزایش خواهد یافت و بندر امیرآباد در اولویت این کار قرار دارد. وی تخفیف تعرفههای جابهجایی و ترانزیت بار در بنادر را یکی از برنامههای سازمان متبوعش برای توسعه در این بخش دانست. معاون سازمان بنادر و دریانوردی همچنین اعلام کرد که طرح توسعه گردشگری و مسافرت دریایی نیز در بنادر در دستور کار قرار گرفته و در سالجاری دو تفاهمنامه با شرکتهای سرمایهگذار امضا شده است.
افتتاح دو مسیر ریلی در بهمنماه
وزارت راه- جبار علی ذاکری از پیشبینی بهرهبرداری از پروژه ملایر- فیروزان- کرمانشاه و مراغه- ارومیه حدفاصل مهاباد تا ارومیه در ایامالله دهه فجر خبر داد و گفت: مقدمات کار فراهم شده است و هفته آینده کمیسیون تعیین سرعت راهآهن برای بررسی مسیر ملایر- کرمانشاه اعزام میشود تا پس از بررسی، پیمانکار پروژه ظرف یک ماه نواقص را بهمنظور بهرهبرداری برطرف کند.همچنین عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل افزود: پروژه فیروزان- کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر با هدف اتصال استان کرمانشاه به شبکه ریلی آغاز شد و از شهرهای زاگرس و بیستون عبور میکند. ضمن اینکه در این طرح چهار ایستگاه با مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۹ مترمربع زیربنا و یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است. همچنین پروژه مهاباد ارومیه از مبدأ مهاباد آغاز و پس از عبور از شهر نقده به ارومیه منتهی میشود، به علاوه در این طرح دو ایستگاه با مساحت ۲۷ هزار و ۴۱۶ مترمربع زیربنا و ۸۵۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است.
وی در ادامه با توجه به وضعیت بودجه و اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در سال ۹۷ اظهار داشت: رویکرد تامین مالی پروژههای ریلی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از تمرکز بر بودجه عمرانی کشور به استفاده از فاینانس و استفاده از صندوق توسعه ملی تغییر کرده است.معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور افزود: به دنبال نهایی کردن خطوط اعتباری فاینانس پنج پروژه ریلی در سالجاری هستیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد