9 - 02 - 2018
خبر
کاهش زمان سرویسدهی به کشتیها در بنادر کشور
تسنیم- مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور باید مورد سنجش قرار گیرد تا بدانیم چه مدت زمانی برای سرویسدهی به کشتیها صورت میگیرد و پس از آن در راستای کمیسازی گام برداریم. روانبخش بهزادیان در خصوص ارتقای کیفیت خدمات همراه با رشد شاخصهای عملیات بندری، اظهار کرد: شاخصهای بندری با توجه به تعاریف و استانداردهای بینالمللی موجود مدنظر قرار میگیرد و به دنبال احصا و به روزرسانی شاخصهای بندری هستیم .وی با یادآوری اینکه از سال ۷۴ تاکنون هیچگونه اقدامی در خصوص تصویب و اعلام نرم استاندارد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور صورت نگرفته است، افزود: از این رو یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در آیندهای نزدیک (بر اساس تکلیفی که قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتیها در بنادر بر عهده آن محول کرده) این است که دستورالعملی تهیه کند تا بر اساس آن، دموراژ کشتیها محاسبه و نُرمهای مربوطه متناسب با شرایط روز تدوین شود.بهزادیان افزود: در موضوع ارتقای کیفیت خدمات همراه با رشد شاخصهای عملیات بندری دو بخش وجود دارد یک بخش از فعالیتها مربوط به کشتی و بخش دیگر مربوط به محوطه است. در بخش کشتی بحث تخلیه و بارگیری، شیوههای انتقال و نگهداری کالاها مطرح است در حوزه محوطه، موضوع تفکیکی کالا متناسب با نوع کالا و بحث تبادل الکترونیکی اسناد و ترخیص و خروج کالا از بنادر مطرح است. تمام سعی سازمان بنادر بر این است که در موارد یادشده به سمت بهبود وضعیت فعلی حرکت کند.وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات همراه با رشد شاخصهای عملیات بندری بر اساس قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتیها در بنادر در دستور کار است، اظهار کرد: براساس قانون باید دستورالعملهایی در این رابطه تدوین میشد اما بحث شاخصگذاری و نرمبندی آن هنوز انجام نشده است تا بر اساس آن قیاسهای کارشناسی داشته باشیم.به گفته مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون پیمانه مشخص و استانداردی برای زمان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر وجود نداشته است. برای رسیدن به این مهم نیازمند به روزرسانی نرمهای تخلیه و بارگیری هستیم. با اطلاع یافتن از آخرین وضعیت بنادر میتوان به زمانبندی مشخصی دست یافت. یهزادیان تاکید کرد: با ارتقای تعاریف مربوط به استاندارد خدمات ارائه شده در بنادر تا پایان شهریورماه سال آتی، شاهد رشد کیفی خدمات همراه با رشد شاخصهای عملیات بندری خواهیم بود.
اولین هواپیمای چین ۲۰۲۱ در بازار
رویترز- شرکت هواپیماسازی چینی کامک اعلام کرد نخستین تولیدات مسافری این شرکت با نام C۹۱۹ در سال ۲۰۲۱ وارد بازار هوانوردی خواهد شد. شرکت تولید هواپیمای غیرنظامی چین (COMAC) اعلام کرد: نخستین هواپیمای مسافری تولیدی این شرکت با نام C۹۱۹ در سال ۲۰۲۱ از خط تولید خارج شده و وارد چرخه جابهجایی مسافران هوایی خواهد شد.این شرکت میگوید در سه سال آینده، دنیا شاهد نتایج یک دهه تلاش چین برای تولید هواپیمای مسافری خواهد بود و این شرکت قصد دارد در رقابت با ایرباس و بویینگ، این دو را به چالش بکشد. لو ژنگ مسوول بازاریابی و فروش کامک در حاشیه ایرشوی سنگاپور ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشبینی میشود دولت چین ظرف ۳ تا ۴ سال آینده مجوز تولید این هواپیما را صادر کند. ضمن اینکه مجوزهای پروازی آژانس امنیت هوانوردی اروپا (EASA) نیز اعلام کرده است بلافاصله پس از مجوزهای دولت چین، مجوزهای لازم برای این هواپیما صادر میشود. البته هنوز سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA) مجوزی برای C۹۱۹ صادر نکرده است.وی ادامه داد: مجوزهای پروازی داخلی و بینالمللی هیچگونه تاثیری روی اولین مشتری سری هواپیماهایC۹۱۹ کامک نخواهد داشت و شرکت هواپیمایی چین شرقی به عنوان مشتری این هواپیماها منتظر اولین خروجی این شرکت در سال ۲۰۲۱ است. شرکت هواپیماسازی کامک در نوامبر ۲۰۱۶ اعلام کرده بود از ۲۳ شرکت هواپیمایی سفارش شاخت ۵۷۰ فروند هواپیمای C۹۱۹ را دریافت کرده و سپس در ژوئن ۲۰۱۷ نیز بار دیگر اعلام کرد تعداد ایرلاینهای سفارش دهنده ساخت این هواپیما به ۲۴ شرکت و تعداد سفارشهای ساخت به ۶۰۰ فروند افزایش یافته است.
اعلام ضربالاجل اجرای منع پذیرش منافع متعارض
در خدمات مهندسی؛
عدم رعایت دستورالعمل مشمول تخلفات اداری و انتظامی است
«جهان صنعت»- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راهوشهرسازی در نامهای به دستگاههای تابعه، فرآیند اجرای بخشنامه منع فعالیت مهندسان شاغل این وزارت در بخش خصوصی را تشریح کرد. سعید سیدعلایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راهوشهرسازی طی نامهای که به مدیران عامل سازمانهای ملی زمین و مسکن و مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی و شرکتهای عمران شهرهای جدید و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و نیز مدیران کل ستادی و راهوشهرسازی استانها با موضوع فرآیند اجرایی دستورالعمل اجرایی منع پذیرش یا قبول منافع متعارض در ارائه خدمات مهندسی ساختمان ارسال کرده، در خصوص عدم اجرای بخشنامه تضاد منافع از سوی مدیران و کارکنان دستگاههای تابعه وزارت راهوشهرسازی هشدار داده است. در بخشی از این نامه آمده است: عدم رعایت مفاد دستورالعمل ابلاغی یادشده، مشمول تخلفات اداری و انتظامی خواهد شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد