2 - 03 - 2018
خبر
با برگزاری نشست مدیران عامل گروه سایپا و سیتروئن در فرانسه؛
برنامههای مشترک سایپا و سیتروئن گسترش مییابد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که به فرانسه سفر کرده است، ضمن بازدید از مرکز طراحی مهندسی پژوسیتروئن، با مدیرعامل شرکت خودروسازی سیتروئن دیدار و گفتوگو کرد. به گزارش سایپا نیوز؛ در جریان نشست محسن جهرودی با خانم لیندا جکسون، فرآیند پیشرفت برنامه همکاری مشترک، محصولات انتخاب شده در این پروژه، انتقال دانش فنی به ایران و آمادهسازی زمینههای شروع تولید محصولات جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. برنامههای مشترک سایپا و سیتروئن گسترش مییابد. برخی از حاضران در محل این نشست اعلام کردند که جلسه مشترک مدیران سایپا و سیتروئن به دلیل پرداختن به جزییات فنی و بررسی ابعاد مختلف این همکاری از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و به نظر میرسد دو طرف بر سر شکلدهی به یک فضای جدید در همکاریها به توافق رسیدهاند. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در پایان نشست خود بدون اشاره به جزییات مطرح شده، فضای کلی مذاکره را مثبت و سازنده دانست و بر دستیابی به نتایج مناسب و مطلوب برای سایپا تاکید کرد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در راس هیاتی از مرکز تحقیقات موتور شرکت پژو سیتروئن در شهر کاریر حومه پاریس بازدید کرد. در جریان این بازدید کریستین چپل، قائم مقام ارشد موتور و مهندسی شاسی شرکت پژو سیتروئن توضیحاتی در خصوص برنامههای آتی شرکت پژو سیتروئن ارائه کرد. در گزارش ارائه شده، فعالیتهای مورد نیاز برای شرکت مشترک سایپا سیتروئن و توسعه همکاریهای دو شرکت سایپا و سیتروئن مطرح و جهت انجام موضوعات تحقیقاتی میان شرکت سایپا و سیتروئن و ایجاد زمینههای همکاری طراحی و ساخت قوای محرکه جدید بر اساس استانداردهای روز اروپا مذاکره شد. گفتنی است فرآیند همکاری سایپا و سیتروئن مطابق برنامهریزیهای صورت گرفته پیش میرود و قرار است این همکاری با تولید محصولات مشترک در شرکت سایپا سیتروئن و اجرای برنامه انتقال فناوری به ایران و صادرات خودرو به نقاط مختلف جهان صورت گیرد.
وزیر کار خبر داد:
توزیع سبد حمایتی غذایی از هفته آینده
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع «سبد حمایتی غذایی» برای ۱۱ میلیون نفر در هفته خبر آینده داد. علی ربیعی گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بیشتر از قبل برای سبد حمایتی غذایی بودجه اختصاص دادهاند. به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه این سبد برای نیازمندان و افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امامخمینی(ره) است، افزود: حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز خودمان شناسایی کردهایم که به اینها اضافه میکنیم. نصف پول گرفته شده است و نصف پول دیگر را هم میگیریم تا از هفته دیگر توزیع آغاز شود.
۹۰۰ هزار خودرو با استانداردهای جدید از رده خارج میشود
دبیر انجمن خودروسازان کشور با بیان این که حدود ۱۳ استاندارد از تاریخ ۱/۱۰/۹۷ در ایران اجباری میشود گفت: اگر این استانداردها در ایران اجرایی شود ۹۰۰ هزار خودرو از رده خارج خواهند شد. احمد نعمتبخش افزود: منظور آقای یکهزارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایرانخودرو از بیان اینکه کمپانی بنز و بیامو نمیتوانند استانداردهای ما را پاس کنند در مورد خودروهای دیزلی بوده است. او در استودیو گفتوگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ادامه داد: حدود ۱۳ استاندارد از تاریخ ۱/۱۰/۹۷ در ایران اجباری میشود و به دلیل اینکه در اروپا نیست پس خودروهای ما از استانداردهای بیشتری برخوردار خواهند بود و اگر این استانداردها در ایران اجرایی شود خودروهایی از قبیل سراتو، ساندرو، ال ۹۰ ،پراید، پژو و سمند (چیزی حدود ۹۰۰ هزار خودرو) از رده خارج خواهند شد. به گزارش فارس پیمان پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی درسوی دیگر استودیو گفت: استانداردهایی که برای سال آینده اجباری خواهد بود از سال ۹۳ مورد بررسی قرار گرفته و زمانبندی مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است. او ادامه داد: نباید برای هر مشکلی نسخه بپیچیم و زمان اجرا کنار بکشیم. نعمتبخش در مقابل گفت: خودروسازان شرکتهای بنز و رنو برای ما نامه نوشتهاند که ۱۳ مورد از استانداردهای قید شده در لیست استانداردهای جهانی لازم و اجباری نیست. پس چرا ما باید آنها را رعایت کنیم. پیرایش نیز گفت: در اروپا هم اجرای استانداردها نیازمند زمان است. نعمتبخش در دفاع از کمپانی سایپا گفت: خودروهای خانواده پراید همه استانداردهای آلایندگی هوا را پاس میکند و به آن ایرادی وارد نیست. او ادامه داد: چرا مردم ایران باید با سرانه درآمد سالانه کمتر از اروپاییها از خودروهای پیشرفته بهرهمند شوند، هنوز در ایران زیرساخت بسیاری از استانداردها وجود ندارد پس اجرای اجباری برخی استانداردها هم ضرورتی ندارد. مدیرکل نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان استاندارد هم گفت: این سازمان بر اجرای استانداردهای خودرویی تا تاریخ اول دی ۹۷ مصمم است و کوتاه نمیآید. پیمان پیرایش افزود: از سال ۸۲ سازمان استاندارد، استانداردهای خودرویی را در حالی که هیچ زیرساختی نداشتیم به اجرا گذاشت و هماکنون در ۷۰ درصد استانداردهای خودرو خودکفا هستیم. وی گفت: با وجود پیشرفتهایی که در استاندارد خودرو داشتهایم باید گفت تست آزمون جادهای پس از ۱۵ سال همچنان به نتیجه نرسیده است. دبیر انجمن خودروسازان در این برنامه گفت: تصمیمی که سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها گرفته است به معنای آن است که یک میلیون خودرو دیگر در کشور تولید نشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد