5 - 03 - 2018
خبر
برنامهریزی پرداخت مطالبات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به سپردهگذاران موسسات غیرمجاز
عضو شورای پول و اعتبار و نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: مطالبات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان سپردهگذاران موسسات غیرمجاز به مرور و به تناسب شناسایی منابع این موسسات انجام میشود.
محمدرضا تابش در گفتوگو با ایبِنا درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات سپردهگذاران موسسات غیرمجاز گفت: براساس گزارشی که مسوولان بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار ارائه کردند، تلاش بر این است تا به مرور مشکل این سپردهگذاران حل شود.
وی توضیح داد که پرداخت مطالبات سپردهگذاران موسسات غیرمجاز بر اساس روند اعلامی بانک مرکزی ادامه خواهد یافت.
این نماینده مجلس افزود: هنوز منابع برخی از موسسات غیرمجاز شناسایی نشده یا اینکه اقدامی در جهت تحویل و تحول آنها در هیاتهای تسویه انجام نشده است.
تابش گفت: به تناسب منابعی که در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد، مطالبات بالای ۲۰۰ میلیون تومان سپردهگذاران موسسات غیرمجاز پرداخت میشود.
عضو شورای پول و اعتبار ادامه داد: البته درباره داراییهای برخی از موسسات غیرمجاز، هیات تسویه اقدامی نکرده یا قوه قضاییه هنوز حکمی نداده است.
نماینده اردکان در پایان خاطرنشان کرد: باید با پیگیری تلاش کنیم تا فعل و انفعالات مربوط به انتقال دارایی این موسسات انجام شود.
عضو کمیسیون برنامهو بودجه مجلس:
بانک شهر مطمئنترین بانک تخصصی شهرداریها
عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات بانک شهر در حمایت از مدیریت شهری گفت: این بانک مطمئنترین بانک تخصصی برای شهرداریهاست.
به گزارش «جهانصنعت» به نقل از روابطعمومی بانک شهر، عبدالرضا مصری با اشاره به نیازهای کلانشهرها برای توسعه و پیشبرد، اظهار کرد: به دلیل اینکه شهرداریها منابع مورد نیاز خود را به صورت تدریجی دریافت میکنند و نمیتوانند به صورت یکجا به اجرای پروژههای بزرگ و سرمایهگذاری بپردازند، این بانک منابع مورد نیاز برای این اقدامات را که از سرمایه مردم است به مدیریت شهری در شهرهای مختلف پرداخت و برای خود آنها هزینه میکند.
عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بانک شهر بهترین بانکی است که شهرداریها میتوانند فعالیتها و سرمایهگذاریهای عمده و گسترده خود را در تمامی حوزهها از طریق آن انجام دهند.
وی با اشاره به تعامل تنگاتنگ بین شهرداریها و بانک شهر، تصریح کرد: اتفاق خوشایندی است که شهرداریها با توجه به ماموریتها و مسوولیتهایی که از یکسو بر عهده دارند و همچنین منابعی که اصطلاحا به صورت قطرهچکانی به دست آنها میرسد، بانکی تخصصی برای خود داشته باشند تا بتوانند با اطمینان به منابع آن بانک، به اجرای پروژههای بزرگ دست بزنند.
مصری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین نباید از یاد برد در قانون به شهرداریها برای اجرای پروژههای بزرگ اجازه انتشار اوراق مشارکت داده شده است اما انتشار این اوراق نیاز به یک بانک عامل دارد و بدون شک بهترین و مطمئنترین بانک برای انتشار این اوراق و راهاندازی پروژههای بزرگ که مردم نیز به آن اطمینان دارند بانک تخصصی همانند بانک شهر است که منابع قابل اطمینان نیز در دست دارد.
کسب گواهی استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵
توسط بانک ملی ایران
اداره کل آموزش بانک ملی ایران برای نخستین بار موفق به کسب گواهی استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ و گواهی مربوطه از موسسه ICT ایتالیا شده است.
به گزارش «جهانصنعت» و به نقل از روابطعمومی بانک ملی ایران، ایزو ۱۰۰۱۵ یکی از استانداردهای بینالمللی اصول مدیریت کیفیت است که بر اهمیت مدیریت منابع انسانی و نیاز به آموزش مناسب تاکید دارد و بانک ملی ایران به عنوان دومین بانک در میان بانکهای عضو کمیسیون، موفق به دریافت آن شده است.
این استانداردها راهنماییهایی را برای یاری رساندن به سازمان و کارکنان هنگام بررسی مسایل آموزشی ارائه میکند و از پنج بخش تشخیص نیاز آموزشی، طراحی و برنامهریزی، اجرا، ارزشیابی نتایج آموزشی (اثربخشی) و پایش و بهبود فرآیند آموزشی تشکیل میشود.
تعیین نیازهای آموزشی واقعی و متناسب با هر شغل، اختصاص دوره و کارگاههای آموزشی بر اساس شایستگیهای احصاء شده، وحدت رویه در اجرای طرح درس در سراسر کشور، اجرای برنامههای آموزشی به صورت یکسان در ادارات امور، کاهش چشمگیر هزینههای آموزشی با بهکارگیری نرمافزار مناسب جهت ارزیابی اثربخشی آموزشی و... از جمله نتایج پیشبینی شده از اجرای استاندارد مذکور است.
دریافت تندیس از جشنواره «بانک محبوب من» توسط بانک سامان
در پایان چهارمین دوره جشنواره بانک محبوب من در سال ۹۶ و با آرای حدود ۱۰۰ هزار نفر از مشتریان شبکه بانکی کشور، بانک سامان بهعنوان یکی از بانکهای محبوب معرفی شد.
به گزارش «جهانصنعت» به نقل از روابطعمومی بانک سامان، با رای قاطع شرکتکنندگان در جشنواره، بانک سامان در حوزه آموزش، اطلاعرسانی و محتوا، بانک محبوب معرفی شد. مشتریان شبکه بانکی همچنین بانک سامان را بهعنوان بانک برتر از نظر خدمات الکترونیکی معرفی کردند.
گفتنی است «جشنواره بانک محبوب من» با هدف تعیین محبوبترین بانکها ازنظر مشتریان شبکه بانکی، دی و بهمنماه سالجاری برگزار شد و طی آن مشتریان با امتیازدهی به بانک مورد علاقهشان، بانکهای محبوب را انتخاب کردند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد