20 - 06 - 2018
خبر
بزرگراه همت تا پایان سال به کرج میرسد
ایسنا- استاندار البرز، با اشاره به اینکه پروژه ادامه بزرگراه همت به البرز(شهدای البرز) با جدیت دنبال میشود گفت: پیشرفت این پروژه به ۸۷ درصد رسیده است. محمدعلی نجفی در بازدید از پروژه ادامه همت در البرز گفت: با توجه به اهمیت پروژه همت برای تسهیل در ترددهای کشوری که بر دوش البرز است، این امر با جدیت ویژهای دنبال میشود.
وی ادامه داد: سرعت اجرای پروژه مناسب بوده و موانع استانی آن رفع شده است. نجفی افزود: با وجود مشکلات مالی که به جد درصدد حل و رفع آن هستیم، انتظار میرود تا پایان سالجاری شاهد اتمام پروژه همت باشیم. وی با بیان اینکه پروژه، با توجه به شرایط و منابع مالی پیش رفت، اضافه کرد: مانع استانی، اعتباری و کشوری برای اجرای این پروژه وجود ندارد. پروژه ادامه همت که از سال ۸۹ در دستور کار قرار گرفته است، ۶/۱۴ کیلومتر طول دارد و از انتهای منطقه ۲۲ شهر تهران آغاز و با گذر از شمال کرج به جاده چالوس وصل میشود؛ اتمام این پروژه میتواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک استان البرز داشته باشد. این پروژه تا حد زیادی گرفتار معارضی شهرک المهدی شده بود. از نکات جالب این پروژه میتوان به مشخص کردن زمانهایی متفاوت برای افتتاح آن اشاره کرد. به عنوان مثال سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراههای کشور در دی ماه سال گذشته از افتتاح این پروژه در پایان اسفند ۹۶ خبر داده بود.
استاندار البرز در همان موقع ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه گفته بود اگر کار با همین روند پیش رود تا شب عید لاین رفت آن باز خواهد شد. کمی بعد و در یکم بهمن ماه ۹۶، معاون اول رییسجمهور طی بازدیدی از پروژه گفته بود این پروژه تا چند ماه دیگر به اتمام میرسد. یک ماه بعد، تقی رضایی مدیرکل راهوشهرسازی استان البرز بهرهبرداری از این پروژه را منوط به حل مشکل شهرک المهدی دانسته و اعلام کرده بود در صورت حل این مشکل تا آخر اسفند یک لاین پروژه قابل بهرهبرداری است.
چند روز پس از این اظهار نظر، معاون وزیر راهوشهرسازی پس از بازدید دوباره از این پروژه گفته بود پیشرفت کار مطلوب است و پیشبینی میشود تا خردادماه ۹۷ شاهد تکمیل بخشی از این مسیر باشیم. حال با نزدیک شدن به پایان خردادماه، معاون وزیر راهوشهرسازی از اتمام پروژه تا پایان سال ۹۷ خبر داده است.
فشار راهآهن برای خروج واگنهای مسن
رجاء بلیت نمیفروشد
ایسنا- در حالی که از روز گذشته رسما فروش بلیت قطارهای مسافرتی تابستان آغاز شده، بخش قابلتوجهی از ظرفیت بلیتها در اختیار مسافران قرار نگرفتهاند. طبق برنامهریزی انجام شده از ۲۷ خرداد، فروش بلیت قطارهای تابستانی از اول تیر تا نیمه مرداد کلید خورد و در حالی که ظرفیت قطار شرکتهای مختلف ریلی برای فروش عرضه شده است، رجاء بلیتفروشی نمیکند.
این شرکت ریلی که مدیریت آن در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، از چند روز قبل نسبت به دیر باز شدن پنجرههای فروش بلیت سفرهای تابستانی انتقادهایی را مطرح کرده بود. با این وجود نه راهآهن و نه رجاء بهطور رسمی عرضه نشدن بلیتهای این شرکت در موعد مقرر را اعلام نکرده بودند. هرچند با توجه به گسترش حضور دیگر شرکتهای ریلی در حال حاضر ظرفیت قابل قبولی لااقل برای روزهای نخست فروش بلیت در بازار وجود دارد اما با توجه به اینکه رجاء حدود نیمی از ظرفیت ناوگان مسافری ایران را مدیریت میکند در فصل پرسفر تابستان احتمالا مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
رجاء پیش از این اعلام کرده بود که راهآهن به آنها ابلاغ کرده که باید واگنهای با سن بیش از ۳۰ سال خود را از رده خارج کنند و اجرای این دستور حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. هرچند هنوز توضیحی درباره چرایی عدم فروش بلیتهای شرکت رجاء ارائه نشده اما به نظر میرسد رابطه نه چندان مثبت این شرکت با راهآهن که از چند روز قبل آغاز شده بود و با عذرخواهی رجاء برای عدم تامین لوکوموتیوهای جدید ادامه پیدا کرد، این بار با عدم فروش بلیتهای این شرکت وارد فاز جدیدی شده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد