3 - 06 - 2018
خبر
رییس اتحادیه تعاونیهای مسافربری:
افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس اجرا شد
ایلنا- رییس اتحادیه تعاونیهای مسافربری با بیان اینکه از یکم خردادماه قیمت بلیت ناوگان حملونقل عمومی مسافری بینشهری تا ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: عدهای با سوءاستفاده از گرانی بازار قصد احتکار لوازم یدکی و لاستیک را دارند تا قیمتها را بیش از این افزایش دهند. احمدرضا عامری با اشاره به افزایش نرخ بلیت اتوبوسهای بینشهری، سواری کرایه و مینیبوسها اظهار داشت: از یکم خردادماه قیمت بلیت حملونقل عمومی بینشهری در بخش بینشهری ۲۰ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: قیمت بلیت حملونقل عمومی بینشهری مدتی بود که ثابت مانده بود و با توجه به افزایش نرخ لوازم یدکی و لاستیک در بازار باید قیمتها افزایش مییافت. رییس اتحادیه تعاونیهای مسافربری با اشاره به وعده دولت مبنی بر فروش لاستیک و لوازم مورد نیاز رانندگان حملونقل عمومی با ارز دولتی گفت: دولت این وعده را به رانندگان و صاحبان خودرو فعال در حملونقل عمومی بینشهری داده است که لاستیک و لوازم یدکی را با ارز دولتی به فروش برساند و توزیع کند اما نمیدانیم در عمل چقدر به این وعده خود پایبند خواهد بود.
عامری با بیان اینکه عدهای از این شرایط به وجود آمده در بازار و آشفتگیها سوءاستفاده میکنند، گفت: برخی در بازار به افزایش قیمتها دامن میزنند و با احتکار برخی از لوازم و لاستیک قصد افزایش قیمتها را بیش از این دارند. وی تاکید کرد: از دولت درخواست میکنیم وارد کنترل بازار لوزام یدکی و لاستیک شود تا از احتکار مواد مصرفی رانندگان جلوگیری شود.
عامری همچنین درباره انتشار اخبار و تصاویری مجازی مبنی بر اینکه در ایام اعتصاب رانندگان کامیون، اتوبوسداران اقدام به جابهجایی برخی از اقلام کردهاند، گفت: این موضوعات صحت ندارد چراکه تنها بخش اتوبوس که امکان حمل بار را دارد جعبه بغل خودرو است که ظرفیت آن هم بسیار محدود است. رییس اتحادیه تعاونیهای مسافربری با بیان اینکه جعبه بغل اتوبوس امکان حمل بارهای مسافران را دارد، گفت: ظرفیت این جعبه چه از نظر وزن چه از نظر فضا محدود است بنابراین حتی بار یک وانت هم در این فضا جای نمیگیرد و قطعا امکان حمل بارهای کامیونی از طریق اتوبوس وجود ندارد.
ممانعت از ساختوساز روی حریم گسلها
ریسک زلزله را کاهش میدهد
مدیر پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی کاهش ریسک را مبتنی بر دو راهکار اجرای ممانعت از ساختوساز روی حریم گسلهایزلزله و بهرهمندی از صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: توسعه شهرها و ایجاد شهرهایجدید نیازمند اعلام حریم گسلها و شفافسازی در این زمینه است.
مهدی زارع استاد زلزلهشناسی مهندسی پژوهشگاه بینالمللی زلزله کشور درباره اهمیت تهیه نقشه پهنههای گسلی شهر تهران و سایر شهرها و همچنین اعلام عمومی این نقشهها به مردم و تمامی دستاندرکاران و تصمیمگیران کلان کشور، گفت: موضوع اعلام حریم گسلهای فعال و شفافسازی در مورد آنها، میتواند در شهرسازی، توسعه شهرها و حتی ایجاد شهرهای جدید گامی موثر باشد در اینکه شهرهایی ایمن و با دوام ایجاد شوند؛ شهرهایی که میتوانند در رفع نیازهای شهروندان و صرفه اقتصادی کشور نقشی عمده داشته باشند.
زارع یادآور شد: زلزله ازگله در سرپل ذهاب روی گسل فعال واقع نبود اما شاهد بودیم که زلزله ۲/۷ ریشتری چه تخریبهایی را به بار آورد و این زنگ خطری است برای کل کشور و به ویژه نقاطی که روی گسلهای فعال قرار دارند و معرضیت بالایی از نظر گسل دارند.
وی با طرح این پرسش که چنانچه زلزله بالای هفت ریشتر در کلانشهرهایی که روی خط زلزله قرار دارند رخ دهد چه خرابیهایی به بار میآورد، گفت: توجه به حریم گسلها برای کنترل و کاهش ریسک در شهرسازیهای آتی، موثر خواهد بود.
مدیر پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی در مورد ساختمانهایی که ساخته شدهاند، مقاومسازی و بهرهمندی از صنعت بیمه را راهکار مناسبی برشمرد و اعلام کرد: هماکنون گسلهای شمال تهران، شمال تبریز، گسل مشهد و گسل بینالود از جمله گسلهای فعالی هستند که روی آنها ساختوسازهای فراوانی ایجاد شده است و حتی شاهدیم که برجهای متعددی در این مناطق شهری داریم. در این مناطق اولا باید با اعمال قوانین و جدی گرفتن آن و ممانعت از ساختوسازهای بیشتر از افزایش ریسک جلوگیری کرد. همچنین اگر سیاستگذاری کلی به این نحو باشد که معرضیت را کنترل کنیم و معرضیت بالا نرود حداقل ریسکهای بیشتر را در آینده میتوان کنترل کرد.
زارع تصریح کرد: با ممانعت از ساختوسازهای جدید در مناطق پرریسک در دو دهه آینده میتوانیم کاری کنیم که میزان آسیب در حد قابلتوجهی کاهش یابد. نکته دوم این است که برای ساختمانهای موجود هم راهحلهایی وجود دارد تحت عنوان انتقال ریسک که توسط بیمه انجام میشود و ضرورت دارد در دستورکار قرار گیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد