25 - 05 - 2020
خبر
مدیرعامل سامانه سازه ۱۱۸:
نیاز فعالان ساختمان و صنایع را به حداقل میرسانیم
«جهان صنعت»- اکبر قرهباغ، مدیرعامل سامانه سازه ۱۱۸ با اشاره به جایگاه مهم صنایع و ساختمان در اقتصاد کلان کشورها گفت: «امروزه صنایع مختلف و ساختمان دارای جایگاه ویژهای در اقتصاد است، این بخشها به نوبه خود شاخهها و صنایع مختلف دیگری را دربر گرفته که این موضوع دلیل ارزش و اهمیت این بخش عظیم است. ما به جهت اهمیت این موضوعات و با توجه به نیاز جامعه به روشنسازی فضای صنایع و ساختمان، تصمیم به راهاندازی این سامانه گرفتیم. این سامانه، سامانهای جامع در حوزه صنایع و ساختمان است که بسیاری از نیازهای فعالان ایران را رفع میکند.»
وی افزود: «افرادی که اکنون در حوزه صنایع و ساختمان ایران فعال هستند دغدغه فروش، خرید، استعلام، بازاریابی و تبلیغات هدفمند و… را دارند. امروزه یک مدیر صنعتی با چنین مسایلی مواجه است. سامانه سازه ۱۱۸ با هدف پاسخگویی به این مسایل و با توجه به خواستههای مدیران صنعتی فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر بالغ بر ۱۴ هزار عضو (تولیدکننده و واردکننده و شرکتهای بازرگانی و اطلاعات تعداد زیادی از فعالان ساختمان و صنایع ایران) در سامانه ثبتنام کردهاند که این میزان رقم، برای افرادی که قصد دارند در صنایع مختلف و ساختمان ایران فعالیت سودده داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است.»
مدیرعامل سامانه سازه ۱۱۸ با اشاره به ویژگیهای سامانه گفت: «وجود بازار مناسب و مشتریان واقعی از جمله ویژگیهای سامانه است. فعالان بخش صنایع و ساختمان ایران میتوانند درخواست خود را همراه با جزییات مدنظر (به عنوان مثال خرید ابزارآلات و محصولات ساختمانی و صنعتی) در سایت درج کنند. شرکتهای موجود در سامانه که در این بخش خاص (ابزارآلات و محصولات) فعال هستند این درخواست را مشاهده میکنند. در نهایت هر شرکت با توجه به شرایط درج شده، وارد تعامل خواهد شد و اینگونه یک معامله در شرف اجرایی شدن قرار میگیرد.»
مدیرعامل سامانه سازه ۱۱۸ تصریح کرد: «با ثبتنام در سامانه، هم از خدمات رایگان آن میتوان بهره برد و هم در فعالیت خود در صنایع و ساختمان ایران، میتوان مطمئنتر عمل کرد.»
تردد کامیونهای ایرانی در مرز ترکیه عادی است
تسنیم- سازمان راهداری اعلام کرد، تردد تمامی کامیونهای ایرانی و وسایل نقلیهای که از سمت جمهوری اسلامی ایران قصد عزیمت به کشور ترکیه را دارند، بدون هیچگونه مانع و محدودیتی در جریان است. سازمان راهداری و حملونقل جادهای اعلام کرد در پی انتشار خبری از روز گذشته در برخی رسانهها در خصوص تشکیل صف طولانی از کامیونها در مرز بازرگان، رصد و بررسی وضعیت ترددها در مرز بازرگان حاکی است صف کامیونها در مرز بازرگان مربوط به جمهوری اسلامی ایران نیست.صف احتمالی مربوط به خروجیهایی است که از سمت ترکیه به ایران میآیند و مربوط به توافقاتی است که ترکیه با کشورهای CIS مانند قزاقستان دارد.برخی کشورها برای تردد ناوگان باری دیگر کشورها در خاک خود، توافقات دوجانبه داشته و به شکل برابر اقدام به صدور پروانه تردد برای کامیونهای دو طرف میکنند، لذا صف شکل گرفته مربوط به همین کامیونها و مشکلی است که دولت ترکیه در تامین این مجوزها داشته است و هیچگونه ارتباطی با کشورمان ندارد و صرفا این کامیونها به شکل ترانزیتی از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور میکنند. در حال حاضر علاوه بر کامیونهای حامل مواد غذایی فاسدشدنی که دارای اولویت تردد هستند، سایر کامیونهای ایرانی نیز بدون صف طولانی وارد ایران میشوند و اوضاع در مرز برای ایرانیها کاملا عادی است.
برقیسازی راهآهن بندرعباس- تهران
با اعتبار ۳ میلیارد دلار
در دیدار وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل راهآهن با نمایندگان مجلس به موضوعاتی نظیر سوق یافتن حمل بار از جاده به سمت ریل، افزایش سرعت خطوط، مشوقهای جذب صاحبان کالا و نحوه مناسب فروش واگنهای تولید داخل مباحثی مطرح شد. اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بعدازظهر امروز در ساختمان راهآهن جمهوری اسلامی با وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل راهآهن دیدار و گفتوگو کردند.وزیر راهوشهرسازی گفت: در ناوگان بار و مسافر شرایط ما مناسب است اما مشکل مالی داریم. آخر سر باید مدلی برای تامین مالی داشته باشیم. آخوندی گفت: در توسعه معادن در ۱۰ سال بیش از ۲۰۰ میلیون تن افزایش بار خواهیم داشت که این بار ریلپسند است و نباید به سمت جادهها سوق یابد.
وی گفت: اگر مسیر ریلی بندرعباس- تهران در پنج سال آینده برقی شود اتفاق بزرگی است. این پروژه ۳ میلیارد دلار اعتبار میخواهد و سرعت قطار را به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. در حال حاضر سرعت مسافری در این پروژه ۱۶۰ کیلومتر و باری ۶۵ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد