24 - 05 - 2020
خبر
تغییر برنامههای سازمان بنادر با گران شدن نرخ ارز
پروژههای اولویتدار در دستور اجرا قرار گرفت
وزارت راه- معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط فعلی و با تغییرات نرخ ارز با توجه به محدودیت منابع، پروژههایی که در اولویت هستند مبنای اجرا خواهند بود. هادی حقشناس درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز بر پیشرفت برنامههای بندری گفت: برخی از فعالیتهای سازمان بنادر و دریانوردی با نرخ ارز ارتباط مستقیمی دارد از جمله خرید تجهیزات استراتژیک یا ساخت اسکله از جمله فعالیتهایی هستند که بخش عمدهای از آنها به نرخ ارز بستگی فراوانی دارد. حقشناس تصریح کرد: حتما تغییرات نرخ ارز تاثیرات فراوانی بر پروژههای سازمان بنادر و دریانوردی دارد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد راهکارهای سازمان بنادر برای کاهش اثرات تغییرات نرخ ارز بر پیشبرد فعالیتهای بندری خاطرنشان کرد: معتقدم این دوره، دوره گذار است و طبیعتا پروژههایی که در اولویت هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت. این مقام مسوول در سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه اجرای طرح جامع بنادر ایران طبیعتا اعتبار زیادی میخواهد، گفت: در شرایط فعلی و با تغییرات نرخ ارز با توجه به محدودیت منابع، پروژههایی که در اولویت هستند مبنای اجرا خواهند بود.
وی همچنین در بیان راهکارهای میانمدت و بلندمدت سازمان برای کاهش تاثیر نرخ ارز بر پیشرفت برنامههای بندری گفت: قطعا در درازمدت شرایط خود را تطبیق خواهد داد زیرا افزایش نرخ ارز اولین بار نیست که رخ داده است در سالهای ۹۱ و ۹۲ و ۷۲ تا ۷۵ نیز رخ داده بود. بنابراین این دوره، دوره گذار است و معتقدم ماندگار و پایدار نخواهد بود. حقشناس اعلام کرد: مهم این است که بتوانیم مقطع کنونی را به خوبی طی کنیم در مقاطع بعدی حتما، طراحیهای لازم در این باره انجام خواهد شد.
دولت به شرکتهای هواپیمایی ارز نمیدهد
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مشکل تخصیص ارز به شرکتهای هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راهوشهرسازی پیگیر رفع این مشکل هستند و امید داریم این پیگیری به زودی به نتیجه منجر شود. علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مشکل تخصیص ارز به شرکتهای هواپیمایی گفت: با بانک مرکزی مکاتبه کردیم و با سازمان مدیریت جلسه گذاشتیم و راهبرد تخصیص ارز به شرکتهای هواپیمایی را تعریف کردیم.
وی ادامه داد: متاسفانه ارز مورد نیاز شرکتهای هواپیمایی به آنها اختصاص داده نشده است و این شرکتها دچار مشکل شدند. عابدزاده با اشاره به پیگیری وزارت راهوشهرسازی برای رفع این مشکل گفت: هم سازمان هواپیمایی کشوری و هم وزارت راهوشهرسازی در حال پیگیری این موضوع هستند و انتظار داریم این پیگیری به زودی به نتیجه منجر شود چراکه فعالیت برای شرکتهای هواپیمایی بسیار سخت شده است.
وی افزود: جایگزینی ارزی که شرکتهای هواپیمایی در حال حاضر هزینه میکنند، در آینده سخت است. ما پیگیر هستیم که ارز با قیمت مناسب در اختیار ایرلاینها قرار بگیرد، تا این مشکل مرتفع شود. رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به مساله تولید قطعات صنعت هوانوردی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که سازمان هواپیمایی کشوری از ساخت عقب نیست. ما با آغوش باز از کسانی که در عرصه ساخت قطعات مرتبط با هوانوردی فعالیت میکنند، حمایت میکنیم.
وی ادامه داد: تقریبا هر درخواستی که برای تولید قطعه به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده و ساختار مهندسی درستی داشته، به صورت فوری جواب گرفته است. عابدزاده استفاده از توان داخلی برای تامین قطعات مرتبط با صنعت هوانوردی را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی که امروز در قالب کمبود قطعات وجود دارد، سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ساخت جدی است. وی افزود: این سازمان هم در توسعه ساخت، هم در توسعه خطوط هوایی و هم در توسعه قطعهسازی به فعالان صنعت کمک کرده و از هر تلاشی در این عرصه حمایت میکند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد