19 - 05 - 2020
خبر
۷ مدل موتورسیکلت غیراستاندارد، استاندارد شدند
ایسنا- از بین ۴۲ مدل موتورسیکلتی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ۲۵ گانه از ابتدای خردادماه سالجاری با توقف خط تولید روبهرو شدند، هفت مدل موفق به اخذ مجوز تولید شدند.
پس از آن که فهرست کامل ۴۲ مدل موتورسیکلت غیراستاندارد که از ابتدای خرداد امسال با توقف خط تولید و شمارهگذاری روبهرو شدهاند، اعلام شد، برخی تولیدکنندگان در راستای حل مشکل استاندارد محصولات خود اقدام کرده و در این بین هفت مدل موتورسیکلت تولیدی توسط یک واحد تولیدکننده به نام «شاهین موتور قم» موفق به اخذ مجوز تولید و تایید نوع از سازمان ملی استاندارد ایران شد.
ALTON ۱۲۵، ALTON۱۵۰، LIFAN ۱۲۵، LIFAN ۱۵۰، LIFAN ۲۰۰، HATEF ۱۲۵، HATEF۱۵۰ هفت مدل موتورسیکلتی هستند که در مرداد و شهریور ماه سالجاری مجددا مجوز تولید گرفتند.
گفتنی است، این تاییدیهها تا ابتدای سالجاری اعتبار داشته و تمدید آن منوط به درج نام مدل در فهرست موتورسیکلتهای مورد تایید سازمان ملی استاندارد است.
گرداب تحریمهای داخلی قطعهسازان را میبلعد
خبرخودرو- عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان در خصوص پرداخت مابهالتفاوت ارزی برای ترخیص کالاهای موجود در گمرک اظهار داشت: مبحث پرداخت مابهالتفاوت ارزی در مورد کالاهایی است که قطعهسازان معامله آن را با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام دادهاند و آنها را وارد گمرک ایران کردهاند و …
محمد شهپری به تفکیک قطعات وارداتی اشاره کرد و گفت: برخی از قطعات از پرداخت مابهالتفاوت معاف شدهاند که مبنای این جداسازی برای هیچکس مشخص نیست اما متاسفانه از سوی دیگر زمانی که برای دریافت کد ۱۲ رقمی برای ترخیص همین قطعات به بانک مراجعه میشود با ممانعت بانک به دلیل عدم هماهنگی با وزارت صنعت در تعیین کالاهای معاف از پرداخت مابهالتفاوت مواجه میشویم که این موضوع تبدیل به معضلی جدید برای قطعهسازان شده است.
وی در ادامه افزود: اگر تنها یک قطعه از محصول ۶۰ قطعهای موجود نباشد امکان تولید محصول وجود ندارد و این موضوع موجب توقف خط تولید قطعهسازان شده است.
وی اظهار داشت: تمام تلاش قطعهسازان هماکنون روی ترخیص کالاهایشان از گمرک معطوف شده در حالی که در گذشته ترخیص کالاها به راحتی از گمرک انجام میشد و پرسشی که اکنون مطرح است این است که چرا این قانون عطف بماسبق میشود؟
تدوین رشتههای کاربردی با شعار هر شغل یک رشته
ایسنا – رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: با شعار «هر شغل یک رشته»، به تدوین رشتههای جدید و کاربردی مبادرت میکنیم.
سعید فرحبخش اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگیهای بارز دانشگاه جامع علمی کاربردی، تقاضامحور بودن بر اساس نیاز روز جامعه است.
وی ادامه داد: این دانشگاه با شعار هر شغل یک رشته، ضمن حذف رشتههای اشباعشده به تدوین رشتههای جدید و موردنظر مبادرت میکند.
صنعت خودرو نیازمند تدبیری همهجانبه است
خبر خودرو – نایبرییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص متعادلسازی قیمت خودرو اظهار داشت: همه افراد با تعادلسازی موافق هستند اما باید مشخص شود منظور از تعادل، افزایش قیمتهاست یا کاهش آن.
محمدرضا امیرحسنخانی تصریح کرد: واقعیت این است که با توجه به شرایط پیش آمده اگر تدبیری همهجانبه صورت نگیرد صنعت خودرو با مشکل مواجه خواهد شد اما در عین حال باید به گونهای برنامهریزی شود که مردم تحت فشار قرار نگیرند.
نماینده مردم فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تامین قطعات مورد نیاز خودروها و افزایش تولید خودروهای ناقص در کارخانهها افزود: اشکال در دولتی بودن اقتصاد است. اگر اقتصاد را عمومی میکردیم و بخش خصوصی ادارهکننده اقتصاد بود تحریمها تاثیری بر آن نمیگذاشت و مردم دچار مشکل نمیشدند زیرا در صورت اجرای تحریم، بخش خصوصی راهکارهای مختلفی برای دور زدن تحریمها و حتی عدم مواجهه با آن ارائه میداد اما متاسفانه در حال حاضر با یک تیم میخواهند تصمیم بگیرند و عمل کنند که آنها هم شناسایی شده و با مشکل مواجه میشوند.
بررسی افزایش قدرت خرید کارگران در کارگروه مزد
مهر – مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار از تشکیل دومین کارگروه دستمزد شورایعالی کار با دستور کار افزایش قدرت خرید کارگران در امروز دوشنبه خبر داد.
اسماعیل ظریفی آزاد درباره آخرین وضعیت تشکیل جلسات بررسی راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران به استناد درخواست نمایندگان تشکلهای کارگری گفت: حسب دستور روز شنبه معاون روابط کار وزیر کار، دومین نشست کارگروه مزد برای بررسی این راهکارها طی هماهنگی با نمایندگان کارفرمایی و کارگری امروزبرگزار خواهد شد.
وی افزود: نشست قبلی کارگروه مزد با غیبت نمایندگان کارفرمایی برگزار شد اما در هفته جاری دومین نشست این کارگروه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل میشود.
ظریفی آزاد تاکید کرد: پس از تشکیل نشست این هفته کارگروه مزد، هماهنگیهای لازم با مقام عالی وزارت در خصوص تشکیل نشست شورایعالی کار با دستور کار تصمیمگیری برای افزایش قدرت خرید کارگران تشکیل خواهد شد.
قانون «تعویض خودرو» در حال جا افتادن است
قائممقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: بررسی صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان میدهد قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
سعید تاجیک اظهار کرد: براساس قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، در صورتیکه خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش عرضهکنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
وی با بیان اینکه تا سال گذشته این بخش از قانون به ندرت و بسیار محدود اجرا میشد، خاطرنشان کرد: با این حال ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان میدهد که در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ بهویژه ایرانخودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کردهاند. با این حال باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمیکنند.
قائممقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: بررسیها نشان میدهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، با وجود بیتوجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است.
وی افزود: همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان میدهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد