19 - 04 - 2020
خبر
نشست زیرگروه فنی کمیته فضایی سازمان ملل
مهر- در راستای حضور فعال کشورمان در مجامع بینالمللی، بیانیه ایران در زمینه فناوری فضایی در پنجاه و ششمین نشست زیرگروه فنی کمیته فضایی سازمان ملل متحد، قرائت میشود.
پنجاه و ششمین نشست زیرکمیته علمی – فنی کمیته استفاده صلحآمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (کوپوس) از تاریخ ۲۲ بهمن تا ۳ اسفندماه سالجاری برگزار میشود.
در این نشست بیانیه جمهوری اسلامی ایران قرائت و بر نکات کلیدی و مهمی تاکید خواهد شد.
حضور فعال و موثر در مجامع بینالمللی و استفاده حداکثری از ظرفیت آن برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در دستور کار سازمان فضایی ایران قرار گرفته است.
هفته پیش نیز جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان رییس و هماهنگکننده موضوعات فضایی گروه ۷۷ در کمیته استفادههای صلحآمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (کوپوس)، به مدت یک سال انتخاب شد.
گروه ۷۷ بزرگترین ائتلاف در سازمان ملل متحد و کمیته استفادههای صلحآمیز از فضای ماورای جو این سازمان است. تعداد اعضای گروه ۷۷ هماکنون به بیش از ۱۳۰ کشور رسیده است. همچنین ۸۶ کشور نیز در کوپوس عضو هستند که بیش از ۵۰ کشور عضو آن، در گروه ۷۷ عضویت دارند.
شرایط دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری یونیسف
مهر – مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران از امکان دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری سازمان یونیسف برای کسبوکارهای نوپا خبر داد.
محمدجعفر نعناکار در توئیتر نوشت: یونیسف در حال حاضر به دنبال سرمایهگذاری بذری تا سقف ۱۰۰ هزار دلار در کسبوکارهای نوپای فناوری محور و سودده است که در جهت ارتقای زندگی انسانها قدم برمیدارند.
وی با تاکید بر اینکه کسبوکارهای نوپا، میتوانند متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری یونیسف باشند، ادامه داد: اگر شما دارای کسبوکار نوپای خصوصی ثبت شده در ایران هستید و یک محصول نمونه اولیه داده باز دارید یا آمادگی دارید نمونه اولیه داده باز خود را در اختیار دیگران قرار دهید تا نتایج امیدوارکنندهای در بر داشته باشد میتوانید از این تسهیلات استفاده کنید.
مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: نحوه دریافت این تسهیلات از طریق سایت Unecef.org/iran.fa فراهم شده است.
سرعت اینترنتتان چقدر است؟
ایسنا – کاربران اینترنت پرسرعت میتوانند با استفاده از ابزارهای تست سرعت و کیفیت، از وضعیت سرویس دریافتی خود اطمینان حاصل کرده و در صورت عدم تطابق سرویس ارائهشده با سرویس درخواستی، شکایت کنند.
روند استفاده از اینترنت از سرعتهای کیلوبیتی در اینترنت دایلآپ، طی سالهای گذشته، رفتهرفته جای خود را به فناوری ADSL داد که سرعتی به مراتب بیشتر داشته و سرعتهایی تا ۵۲۱ کیلوبیت بر ثانیه و حتی ۱۶ مگابیت را هم پوشش میداد و اکنون نوبت به فیبر نوری است که جایگزین ADSL شود و سرعتهایی به مراتب بالاتر را برای کاربران به ارمغان بیاورد.
از طرفی بر اساس برنامه مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا پایان برنامه ششم، خانوارها باید از اینترنت ۲۰ مگابیت بهرهمند شوند. تکنولوژی ما اکنون ADSL است و پنج درصد ظرفیت مشترکان میتوانند ۱۶ مگابیت بر ثانیه خدمات دریافت کنند. کابلهای قدیمی که امروزه در منازل برای انتقال دادههای اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرند، ظرفیت لازم را برای انتقال با سرعت بالا ندارند. اما مفهوم ۲۰ مگ این است که باید تکنولوژی تغییر کند و به سمت VDSL یا FTTH حرکت کنیم.
اما همین سرعتهای ارائهشده توسط شرکتهای اینترنتی هم معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نشان میدهد اغلب شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت پرسرعت ثابت و در پنج بخش پشتیبانی، مالی، مشکلات مربوط به قرارداد، کیفیت سرویس و عدم ارائه خدمات دستهبندی میشوند و این بدان معناست که سرعت اینترنت هنوز هم برای کاربران دغدغه است.به همین دلیل در حالی که ممکن است بسیاری از شهروندانی که از بستههای اینترنت خانگی با سرعت بالا استفاده میکنند، نگران کمفروشی در حجم یا سرعت کمتر از سرعت اسمی خریداری شده باشند، برایشان امکان سنجش سرعت و کیفیت اینترنت خانگی و همچنین پیگیری قانونی شکایات فراهم شده است.اما با راهاندازی سرویسهای پرسرعت اینترنت خانگی توسط شرکتهای خصوصی ارائهدهنده اینترنت، اهمیت نظارت بر عملکرد آنها و نرخ فروش و کیفیت سرعت خدمات این شرکتها ضرورت پیدا میکند. در همین راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راهاندازی سامانه در سایت خود امکان سنجش سرعت و نرخ حجم اینترنت مصرف خانگی و اندرویدی را به تفکیک اپراتورهای ارائهدهنده این خدمات فراهم آورده است.
مشترکین شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنتی میتوانند از طریق لینک معرفیشده که در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات وجود دارد نسبت به سنجش شاخصهای کیفیت سرویس دریافتی خود از قبیلlatency، packet los، سرعت دانلود و آپلود اقدام کنند و در صورت عدم تطبیق موارد ذکر شده با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیص یافته توسط همین سامانه اپراتور اقدام کنند.
با توجه به اینکه سامانه تست سرعت هر اپراتور متفاوت است، پیشنهاد شده که تنها از طریق سامانه سنجش سرعت شرکت ارائهدهنده سرویس دریافتی خود جهت سنجش سرعت اقدام کنید که سرعت اتصال در شبکه اپراتور و نیز سرعت اتصال به شبکه اینترنت به درستی اندازهگیری شود. همچنین در زمان تست سرعت به منظور محاسبه دقیقتر سرعت ارسال و دریافت سرویس خود، نسبت به قطع اتصال VPN و کلیه دانلودهای در حال اجرا یا مرورگرهای در حال استفاده از اینترنت اقدام کرده و ارتباط کلیه وسایل استفادهکننده از سرویس از قبیل موبایل، تبلت و سایر تجهیزات مشابه را قطع کنید.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد