13 - 11 - 2019
خبر
یکچهارم زنان، تحصیلات دانشگاهی دارند
ایلنا- مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم صبح دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییسجمهور و معصومه ابتکار، معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمود نیلیاحمدآبادی رییس دانشگاه تهران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. معصومه ابتکار معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده در این جشنواره به توجه دولت به نقش زنان در حوزه علم و دانش اشاره کرد و گفت: شخصیت جهانی پرفسور مریم میرزاخانی با تحول نگرشی که در علوم ریاضی ایجاد کرد یک شخصیت فارغ از جنسیت است. در چهلمین سالگرد انقلاب چهل شاخصه جامعه زنان را بر مبنای آمار استخراج کردیم و بر اساس این آمار، تحولات حوره زنان واقعا چشمگیر بوده، اما در بین همه این پیشرفتها قله پیشرفتهای زنان در حوزه آموزش عالی بوده است. معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده گفت: امسال برخی از دختران توانستند تا ۶۰ درصد ورودی کنکور را از آن خود کنند. علاوه بر این یکچهارم زنان در جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند و نیمی از دانشجویان جوان ما دختران و حدود ۲۷ درصد هیات علمی ما زنان هستند. کماکان این انتظار را داریم که حضور بیشتری از زنان اندیشمند و مدیر را در آموزش عالی و حوزه علوم شاهد باشیم.
لیست نواقص قطعه دو خط ۶ مترو
مهر- خط ۶ متروی تهران در حال تکمیل است. به گفته مسوولان شهری تا پایان امسال احتمالا کل خط تکمیل و به بهرهبرداری میرسد اما به نظر میرسد عملیات ساختمانی بخشهایی از این خط از کیفیت لازم برخوردار نیست. به تازگی بخشی از خط ۶ متروی تهران با حضور رییسجمهور به بهرهبرداری رسیده است، یک روز مانده به بهرهبرداری از این خط رییس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درخصوص ایمنی بخشهای آماده بهرهبرداری هشدار داد و در نامهای از شهردار تهران درخواست کرد پیش از بهرهبرداری از خط ایمنی آن تضمین شود. تاکید محمد علیخانی بر نصب هواکشها در این بخش بود. سرانجام زمانی که به نظر میرسید حضور رییسجمهور در این مراسم منتفی شده است، شهردار خود در خصوص ایمنی این بخشها تضمین داد و اعلام کرد ایمنی جان مسافران برایش در اولویت است. هرچند او پس از مدتی اعلام کرد هیچ تضمین شخصی برای ایمنی وجود ندارد و هر پروژهای مشاور و پیمانکار دارد و آنها ملزم به تضمین ایمنی پروژههای بهرهبرداری شده هستند. علی امام مدیرعامل شرکت مترو در خصوص نحوه نظارت در جریان ساخت تونلهای مترو به مهر میگوید: پیمانکار طراحی و ساخت تونلها با مشاوران همکاری دارد که در نظارت همراهیاش کنند. هرچند مسوولیت اصلی با خود پیمانکار است و موضوع ضمانت کار در قراردادهای پیمانکاران وجود دارد. نظارت دیگری نیز از سوی مشاور کارفرما اعمال میشود که مشاور کارفرما امین تخصصی ما در پروژه است و کنترل و رصد دائمی بر کار پیمانکار دارد. اگر کوتاهی از سوی مشاور کارفرما در جریان نظارت رخ دهد با آن برخورد میشود زیرا مرجع تخصصی امین ما در پروژههاست.
ضرورت حذف رانت در پروندههای شهرسازی
مهر- زهرا صدراعظمنوری، عضو شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از پروژههای شهرداری منطقه ۱۱ اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از تاریخ و فرهنگ کشورمان در محدوده این منطقه قرار دارد باید تلاش کنیم ارزشهای منطقه را که شناخته نشده و یا به دلیل مسائل اقتصادی و. . . کنار گذاشته شدهاند احیا کنیم. این عضو شورای شهر تهران در خصوص موضوعات مرتبط با شهرسازی و معماری گفت: منطقه ۱۱ جزو مناطق فرهنگی شهر تهران است که به لحاظ قرار گرفتن پردیس حکومتی و استقرار نهادهای سیاسی از اهمیت خاصی برخوردار است که میطلبد مدیریت شهری در این منطقه با ملاحظات و توجه به حساسیتها انجام شود. وی با توجه به اهمیت نظارت مردم و حذف رانت در پروندههای شهرسازی تاکید کرد: باید تمام اطلاعات پروندهها اعم از کاربری، سطح اشغال و... در سامانه ثبت شوند و تمام تصمیمات منطقه و قراردادها نیز در سامانه قرار گیرند. در شورای پنجم با هدف شفافسازی از روز اول تمام پروندههای مربوطه و پروژههای باغات در صحن علنی شورا بررسی میشود. هر قدر کمک به شفافیت کنیم، جلوی رانت و تخلف و فساد گرفته میشود.
۲۷ هزار تاکسی در پایتخت فرسوده هستند
مهر- علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در نشستی خبری با اشاره به گزارش عملکرد این سازمان در سال ۹۷ گفت: مدرنسازی از حیث خدمات، تاکسیران و ناوگان سه محوری بود که برنامههای تاکسیرانی روی آن متمرکز شد. برای سال ۹۷-۹۸ سرویس مدارس ساماندهی شد و بیش از ۲۰ هزار سرویس تحت پوشش نظارت سازمان تاکسیرانی قرار گرفت. در حال حاضر، رانندگان سرویس مدارس دارای پروفایل الکترونیکی هستند و استعلام سوابق راننده تاکسی از طریق اپلیکیشن «روبیکا» و «سایت سازمان تاکسیرانی» امکانپذیر است. قنادان با بیان اینکه ۲۷ هزار تاکسی در تهران عمر بالای ۱۰ سال داشته و فرسوده محسوب میشوند، گفت: همچنین ۷ هزار خودروی ون بالای ۱۰ سال سن دارند و جز حدود ۲۰۰ خودروی ون جدید هیچگونه نوسازی صورت نگرفته است. در سال گذشته برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی برنامهریزی کرده بودیم که متاسفانه تعداد تاکسیهای نوسازی شده به هزار عدد نیز نرسید. دلیل عدم نوسازی، عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان بود و در این زمینه با چالش جدی مواجه هستیم. وی با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته در مورد نوسازی تاکسیها گفت: بر اساس این برنامه تاکسیهای زیر ۳ تا ۵ سال جایگزین تاکسیهای فرسوده میشوند. این طرح در دولت در حال بررسی است و از شرکتهای سرمایهگذاری در تامین ناوگان تاکسیرانی استفاده میکنیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد