5 - 12 - 2019
خبر ویژه
عدم تخصیص ارز و توقف ثبت سفارش، شرکت اورند پیشرو را
با مشکل روبهرو کرد
۴۵ روز ریاضت به دلیل ناهماهنگی
گروه صنعت- شرکت اورند پیشرو در حال حاضر یکی از بزرگترین مجموعههای قطعهسازی کشور است و هماکنون مجموعه سیستم سوخت بخش عمدهای از خودروهای کشور را تامین میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده و با تولید لولههای سوخت پا به عرصه صنعت گذاشت اما بهمرور و با گسترش نیاز صنعت خودروی کشور، تولید دیگر قطعات را نیز در دستور کار قرار داد و با گسترش خطوط تولید خود توانست بهعنوان تنها تولیدکننده Tier مجموعه سوخت خود را مطرح کند.
اما این روزها هجمههای زیادی به عملکرد این شرکت وارد شده است. حمید صمدی، رییس هیاتمدیره اورندپیشرو در دفاع از عملکرد خود در قبال تعهدات مطرح شده به خودروسازان میگوید: اتهامات در حالی است که بر اساس آمار موجود در شرکت ساپکو (تامینکننده قطعات ایرانخودرو)، شرکت اورندپیشرو در تاریخ مذکور ۵۰۰ قطعه سیستم سوخترسانی برای خانواده خودروهای پژو ۲۰۶ و ۸۹۶ قطعه برای سیستم سوخترسانی خودروهای پژو ۴۰۵ به این شرکت ارسال کرده است. به گفته رییس هیاتمدیره، شرکت اورندپیشرو هیچ گونه قراردادی با ایرانخودرو برای تامین قطعات نداشته اما با این حال در تمام این مدت به تامین قطعات این خودرو بدون قرارداد پایبند بوده است، چرا که مدیریت جهادی این شرکت پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید بوده و به خوبی میداند مشکلات ناشی از تحریمها شامل همه بخشهای تولیدی از جمله ایرانخودرو است.صمدی با اشاره به مشکلات پیش روی این شرکت گفت: اورندپیشرو بیش از ۴۵ روز است که به دلیل ناهماهنگیهای موجود در سیستم بانکی و گمرکی کشور با مشکل عدم تخصیص ارز و توقف ثبتسفارش برای مواد اولیه تولیدی خود مواجه بوده و متاسفانه با وجود پیگیریهای فراوان همچنان این مشکل پابرجاست.
اورندپیشرو مبلغ قابل توجهی از شرکت ایرانخودرو مطالبه دارد که متاسفانه این مطالبات با روندی نامنظم و روندی قطرهچکانی از سوی ایرانخودرو در حال پرداخت است که حتی چکهای مطالبات پرداختی نیز در موعد مقرر پرداخت نمیشود و مراتب این امر به اطلاع وزارت صنعت نیز رسیده است.وی در ادامه تصریح کرد: ارسال این قطعات در شرایطی صورت گرفته که همه تولیدکنندهها با مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه و مشکلات سیستم بانکی و گمرکی داخل کشور دست و پنجه نرم میکنند و از سوی دیگر شرکتهای قطعهساز با توجه به کاهش ارزش پول به پنج برابر سرمایه در گردش بیشتر نسبت به سال گذشته احتیاج دارند که متاسفانه با تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی شرکتهای خودروساز این امر میسر نمیشود.بنا بر آنچه که صمدی گفت، اورندپیشرو تمام تلاش خود را برای ادامه تولید خودرو در کشور انجام داده و اگر عزمی برای ندادن قطعه و ایجاد مشکل برای ایرانخودرو داشت، بهانههایی همچون پرداخت نشدن مطالبات و نداشتن قرارداد برای این امر وجود داشت اما همواره این شرکت تلاش کرده تا اتحاد خود با خودروسازان را حفظ کرده و مشکلات زیاد موجود را درون خانواده خودروسازی کشور حل کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد