17 - 08 - 2022
حکم دریافت خسارت ۳۰ میلیون دلاری «اپل» از کارمندانش
«جهانصنعت»- یک قاضی فدرال در کالیفرنیا توافق پرداخت ۵/۳۰ میلیون دلار غرامت از سوی «اپل» به کارمندانش بابت اتلاف وقت آنها در بازرسیهای امنیتی را تایید و امضا کرد. این توافق پس از شکایت یک دههای به نتیجه رسیده است که در آن ادعا شده بود «اپل» بابت وقت تلف شده کارمندان در بازرسیهای امنیتی پس از تغییر شیفت، به آنها پول نداده است.
کارمندان فروشگاه «اپل» در سال ۲۰۱۳ یک شکایت گروهی تنظیم کرده و مدعی شده بودند که این شرکت با عدم پرداخت پول به آنها برای زمانی که بابت بازرسی امنیتی کیفهایشان تلف شده است، از قانون کالیفرنیا تخطی کرده است. «اپل» مدعی شده بود بازرسی کیفها ضروری بود تا اطمینان حاصل شود کارمندان وسایل الکترونیکی مسروقه را در کیفهایشان مخفی نکردهاند و در دادگاه اعلام کرده بود هر کارمندی که این سیاست را دوست نداشت میتوانست با خود کیف به محل کار نیاورد. «ویلیام الساپ»، قاضی دادگاه منطقه سانفرانسیسکو این توافق را شنبه هفته جاری تایید کرد. دادگاه عالی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ با استناد به این پرونده، اعلام کرد قانون ایالت ملزم میکند کارمندان برای زمانی که در بازرسیهای امنیتی سپری میکنند، پول دریافت کنند. بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای «والمارت» و «آمازون» در میان کارفرمایان بزرگ آمریکایی هستند که با شکایتهای مشابهی روبهرو شدهاند. «آمازون» و یک آژانس کارکنان، سال گذشته برای پرداخت ۷/۸ میلیون دلار به ۴۲ هزار کارمند انبار برای حل و فصل یکی از این پروندهها، به توافق رسیدند.
بلومبرگنیوز در خبر جداگانه دیگری اعلام کرد «اپل» تا پنجم سپتامبر به کارمندان اداری مهلت داده است حداقل سه روز در هفته، در محل کار حضور پیدا کنند.
این شرکت کارمندان را ملزم خواهد کرد روزهای سهشنبه و پنجشنبه در محل کار حاضر باشند و روز سوم توسط تیمهای کاری مشخص خواهد شد. اپل همچنین با هدف کاهش استخدام و هزینه، هفته گذشته بسیاری از استخدامکنندگان قراردادی خود را اخراج کرد. در اقدامی کمسابقه برای ارزشمندترین شرکت جهان، حدود ۱۰۰ نفر از کارمندان قراردادی اخراج شدند. این کارمندان مسوول استخدام کارمندان جدید برای «اپل» بودند. این اقدام منعکسکننده کندی روند استخدام در «اپل» است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد