16 - 03 - 2023
توضیح عضو شورای شهر درباره حریق سقف واگن مترو
ایسنا- روز سهشنبه قطار مترو در ایستگاه شهید همت به سمت ایستگاه تجریش دچار اختلال شد و این نقص فنی سبب ایجاد اختلال در اعزام قطارها در خط یک شد و با تلاش تکنسینهای مترو بعد از دقایقی اختلال رفع و خط یک مترو دوباره وارد مدار خدماترسانی شد، اما فیلمی از حریق در سقف قطار قدیمی مترو منتشر شد و علامت سوالهای مختلفی را در مورد چرایی این اتفاق ایجاد کرد.
جعفر تشکریهاشمی در مورد بروز مشکلات در خط یک مترو که دو روز پشت هم (دوشنبه و سهشنبه هفته جاری) رخ داد، گفت: شرکت مترو اعلام کرده که با توجه به اوج سفرهای مردم با مترو برای اینکه بتواند به نیازهای شهروندان پاسخ دهد از ناوگان فرسودهشان هم در این خطوط استفاده کرده است.
وی افزود: با توجه به شیبی که در خط یک مترو وجود دارد مخصوصا در محدوده ایستگاه همت و همچنین تعداد بالای مسافران و با توجه به اینکه قطارهای دیسی قدیمی هستند، سیستم المنتهای سقفیشان با افزایش حرارت دچار حادثه و در آنجا دود و بعضا شعله مشاهده شده است.
عضو شورای تهران با بیان اینکه به دوستانمان در مترو متذکر شدیم از این نوع قطارها در پیک حرکتی استفاده نکنند، گفت: این نوع قطارها نه تنها کمکی به افزایش سرعت نمیکنند بلکه ممکن است خراب شوند و کل خط را با مشکل مواجه کنند.
تشکریهاشمی با تاکید بر اینکه المنتهای سقفی به هیچ عنوان برای مسافران خطری ندارد، تصریح کرد: دقت داشته باشید که سیستم ترمز قطارهای دیسی بهگونهای طراحی شده که وقتی ترمز میگیرند به انرژی الکتریکی تبدیل میشود و در المنتهای سقفی به حرارت تبدیل میشود و این حرارت در محیط دفن میشود و به دلیل فرسودگی اجزایی که روی سقف است و غبار یا ضایعاتی که ممکن است روی سقف ریخته شده باشد این المنتها در اثر حرارت زیاد دود میکنند و بعضا مشتعل میشوند، اما این اتفاق در قطارهای نسل جدید ایسی اینگونه نیست و خطری در این خصوص وجود ندارد.
وی افزود: از دوستانمان در مترو میخواهیم که در این ایام پیک سفر، از قطارهای نسل قدیمی که نیاز به تعمیر دارند استفاده نکنند که باعث نگرانی بیشتر مردم نشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد