تلاش برای تبدیل شدن «قهوه تلخ» به بازی ویدئویی

گروه فرهنگ و هنر
کدخبر: 588848
حمید آقاگلیان، تهیه‌کننده سریال «قهوه تلخ»، از تلاش‌های متعدد برای تبدیل این سریال به یک بازی ویدئویی خبر داد.
تلاش برای تبدیل شدن «قهوه تلخ» به بازی ویدئویی

جهان صنعت– حمید آقاگلیان تهیه‌کننده سریال قهوه تلخ با اشاره به اینکه در ارتباط با پروژه قهوه تلخ تاکنون سه‌بار تلاش کردند که گیم آن را بسازند اما به خروجی مناسب و جذابی نرسیدند، گفت که معتقدیم «قهوه تلخ» یکی از موفق‌ترین کارهای خودمان در میان آثاری چون مرد‌هزارچهره، پاورچین، شب‌های برره و باغ مظفر بوده و پتانسیل تبدیل آن به گیم بسیار بالاست. باوجود سرمایه‌گذاری اما نتوانستیم به گیمیفیکیشن خوبی برای آن برسیم. او به سابقه این تلاش‌ها اشاره کرد و افزود: سال۱۳۹۱ زمانی‌که مشغول تولید و عرضه «قهوه تلخ» بودم یک تیم بازی‌ساز به من مراجعه و پیشنهاد ساخت بازی این اثر را مطرح کرد. از همان روز ذهن من درگیر این موضوع شد که ما باید بتوانیم وارد این جریان شویم. با چند استودیو بازی‌سازی وارد صحبت شدیم اما نتوانستیم به‌شکل و کیفیت مدنظرمان برسیم. درنهایت حدود چهارسال پیش یک تیم بازی‌ساز از افراد حاضر در استودیوهای مختلف دور هم جمع کردیم و نزدیک به دوسال برای تولید این بازی سرمایه‌گذاری کردیم اما آنچه تولید شد ما را اقناع نکرد. این تهیه‌کننده اظهار کرد: به‌هرحال ویژند «قهوه تلخ» در ژانر کمدی جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطب دارد اما خروجی کار چه به لحاظ گیمیفیکیشن و چه به‌لحاظ گرافیک و انیمیشن برای ما راضی‌کننده نبود و جذابیت نداشت. او افزود: هنوز هم اگر استودیوهایی باشند که بتوانیم برای تولید بازی «قهوه تلخ» با هم همکاری کنیم از آن استقبال خواهیم کرد. امروز باتوجه به حضور هوش‌مصنوعی و گسترش آن شرایط تولید بازی باکیفیت فراهم است. آماده هستیم اگر گیمیفیکیشن مناسبی برای این بازی دریافت کرده آن‌را به‌عنوان یک بازی بزرگ و موفق عرضه کنیم. آقاگلیان به الگوبرداری از تجربه‌های جهانی درخصوص طراحی بازی براساس فیلم‌ها و سریال‌های موفق و پرمخاطب اشاره کرد و افزود: درحوزه‌های تولید محتوا و به لحاظ اقتصادی و تجاری می‌توانیم ببینیم کشورهای توسعه‌یافته در این حوزه چه‌کار کردند. اصولا دراین‌کشورها وقتی محتوایی تولید می‌شود در ادامه بهره‌برداری‌های متفاوتی از آن خواهد شد چراکه هزینه زیادی صرف تولید‌وعرضه آن محتوا شده تا به‌نتیجه برسد. در ایران اما هیچ بهره‌برداری جانبی از یک‌محتوای موفق انجام نمی‌شود. این تهیه‌کننده گفت: اگر این بستر به‌درستی جا بیفتد به رشد محتوا کمک می‌کند. محتوا در کشور ما نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌هایی که درحال‌حاضر درگیر این کار هستند سرمایه‌های خیلی بزرگی نیست. آماروارقام درحوزه گردش مالی بازی‌های مطرح در دنیا بسیار بزرگتر از پول‌هایی بوده که در پلتفرم‌ها درگیر تولید محتوا ست. پس اگر زمینه توسعه این امر فراهم شود می‌توانیم آن‌را به تمام دوستان تهیه‌کننده تعمیم دهیم.

منبع: مهر

وب گردی