تصمیم تازه دولت برای تعطیلی ادارات
جهانصنعت- تصمیم تازهای درباره نحوه توزیع ساعتهای کاری ادارات دولتی در هفته هنوز در مرحله بررسی و تصویب نهایی قرار داشته و میتواند شیوه حضور کارمندان را در روزهای هفته تغییر دهد.
آخرین تغییرات در ساعت کاری ادارات دولتی دوباره به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده و اعضای کمیسیون در حال بحث درباره نحوه اجرای آن هستند. این تصمیم براساس ماده۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شده و هدف از آن فراهم کردن اختیارات بیشتر برای دولت در تعیین ایام کاری و رعایت عدالت در توزیع ساعات کاری است.
علی جعفری آذر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد که هدف اصلاح ماده۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده که در تفسیر دوم خود ایام کاری ادارات را ششروزه اعلام کرده است. کمیسیون پیشنهاد داده که ضمن حفظ ساعت کار هفتگی ۴۴ساعت دولت بتواند ایام کاری را در پنجروز هفته توزیع کند.
دولت این اختیار را خواهد داشت که روزهای کاری را ازشنبه تاچهارشنبه تعیین کرده و در صورت نیاز پنجشنبه را به عنوان روز تعطیل در نظر بگیرد.
این تصمیم با هدف افزایش فرصت حضور کارکنان کنار خانواده و صرفهجویی در منابع انرژی، آب و گاز گرفته شده است.
منبع: جهانصنعتنیوز
