4 - 06 - 2017
تسهیلات معوق بانکی به بالای ۱۰درصد رسید
وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با بیان اینکه وجوه تسهیلات معوق و غیرجاری به بالای ۱۰درصد رسیده است، گفت: این مساله حاکی از بیانضباطی گسترده در حوزه بانکی در دولت قبل است.
عباس آخوندی در جلسه با سرمایهگذاران بخشخصوصی در بندر امامخمینی(ره) با بیان اینکه متاسفانه تسهیلات بانکی یکی از بزرگترین مشکلات کلان اقتصاد کشور است، اظهار کرد: بیانضباطی مالی که برای مدت طولانی در اقتصاد ایران حاکم بود قدرت وامدهی بانکها را کاهش داده است.
وی دولت قبل را مقصر ناکارآمدی سیستم بانکی کشور معرفی کرد و افزود: متاسفانه وجوه تسهیلات معوق و غیرجاری به بالای ۱۰ درصد رسیده که حاکی از بیانضباطی گسترده در حوزه بانکی در دولت قبل است.
وی با ابراز اینکه رفع این مشکلات زمانبر است، تصریح کرد: تخفیفهای غیربهینه، منابع بانکی ایران را قفل کرده و به همین دلیل تمام تلاش دولت ایجاد انضباط مالی و رفع این موانع است.
وی با ابراز امیدواری برای اعلام آمادگی سرمایهگذاران بخشخصوصی نسبت به سرمایهگذاری در بنادر کشور نقبی هم به انتخابات ریاستجمهوری زد و با بیان اینکه «پیام انتخابات ریاستجمهوری این دوره، «نه» به هرگونه تغییر و استمرار ثبات سیاسی و اقتصادی است»، اظهار کرد: انتخاب مردم در این دوره معنادار بود و نشان از تمایل مردم به ایجاد ثبات سیاسی و عدم تغییر بود. تصور برخیها بر این بود که همزمان با ادامه رویکرد تغییر در برخی کشورها، در ایران هم این تمایل وجود دارد اما مردم هوشیارانه نشان دادند که با شعار تغییر که در پی آن بیثباتی میآید مخالف هستند. انتخاب مردم نشان داد که بهدنبال ثبات سیاسی و اقتصادی هستند و این انتخاب بزرگترین سرمایه برای بخشخصوصی است که بدانند مردم بهدنبال تغییر نیستند.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اگر تصمیم ما بر این است که در پی آن ثبات بتوانیم سهمی از بازار بینالملل داشته باشیم باید بهجایی برسیم که روزی در چنین جلساتی از ملیتهای مختلف حضور داشته باشند و آن زمان است که میتوانیم ادعا کنیم وارد بازار بینالمللی شدهایم.
آخوندی همچنین با اظهار اینکه «لازم است بعد از سالها سهم خود را از بازار جهانی به دست آوریم»، گفت: بهدلیل رویکردهای ناقص تا حد زیادی از حملونقل دریایی در عرصه بینالملل جاماندهایم و در حال حاضر رقبای بسیار جدی داریم که ۳۰ سال گذشته خبری از آنها نبود.
آخوندی افزود: هدف فعلی دولت بازگشت به بازار جهانی و بازپسگیری سهم و ایران از حوزه بینالملل است، این کار هم سهل ممتنع است، سهل ازاینجهت که کشور بزرگی با موقعیت جغرافیایی مناسب هستیم که میتواند ما را صاحب سهم بزرگی در حملونقل دریایی کند و ممتنع از این جهت که حجم سرمایهگذاری رقبا بسیار بالاست و آنها اتکا به خلیج فارس را کاهش دادهاند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد