27 - 02 - 2020
تبلیغ درمان کرونا در فیسبوک ممنوع شد
فیسبوک برای مقابله با ترویج و پخش اطلاعات غلط و ایجاد رعب و وحشت بین مردم، تبلیغ روشهای جعلی درمان و پیشگیری از این بیماری را در پلتفرم خود ممنوع کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر»، بر همین اساس از این به بعد انتشار تبلیغاتی که وعده درمان یا جلوگیری از ویروس کووید-۱۹ را میدهند و یا حس خطر و فوریت ایجاد میکنند، در فیسبوک ممنوع است.
یکی از سخنگویان این غول فناوری در بیانیهای اعلام کرد: «ما سیاست جدیدی اعمال کردهایم که انتشار تبلیغات مربوط به کرونا را که با القای اینکه کمبود منابع وجود دارد، نوعی حس فوریت ایجاد میکنند و یا به درمان و پیشگیری از این ویروس تضمین میدهند، ممنوع میکند. در مورد دیگر پلتفرمها چون فروشگاههای آنلاین نیز سیاستهای مشابهی داریم.»
فیسبوک نیز این روزها مانند دیگر پلتفرمهای اجتماعی با موجی از تعاملات و گفتوگوهای از روی ترس و نگرانی در باب کروناویروس جدید و بعضا اطلاعات غلط در مورد آن روبهرو است که تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را در سطح جهان بیمار کرده و طی چند ماه گذشته جان بیش از دو هزار و ۷۰۰ تن را گرفته است.
بر همین اساس ماموران صحتسنجی فیسبوک از این به بعد ادعاهای مشکوک درباره این بیماری تنفسی مرگبار را چک کرده و فیسبوک متعاقبا و در صورت لزوم، آنها را از نیوزفید خود حذف میکند.
گردانندگان این شبکه اجتماعی در اواخر ماه ژانویه نیز اعلام کرده بودند اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا که از طرف سازمانهای بهداشت جهانی و مقامات بهداشت محلی پرچمگذاری شده و برای مردم خطرآفرین باشند را از پلتفرم خود حذف میکنند.
در این بین کاربران فیسبوک برای خرید و فروش عمده ماسکهای تنفسی به گروهها در این شبکه اجتماعی روی آوردهاند – موضوعی که میتواند مانعی بر سر راه مقابله پزشکان متخصص با همهگیری این بیماری باشد.
ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.
ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است. به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر از آنان فوت کردهاند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد