2 - 12 - 2023
تبلیغکنندگان قصد بازگشت به «ایکس» را ندارند
«جهانصنعت»- ایلان ماسک در جریان کنفرانس DealBook نیویورکتایمز حمله شدیدی به شرکتهایی کرد که خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کردهاند. حالا در گزارش جدیدی گفته شده که شرکتهای بیشتری تصمیم گرفتهاند خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کنند و در حال حاضر هیچ راهحل روشنی برای آن وجود ندارد. براساس گزارش نیویورکتایمز، تبلیغکنندگان اعلام کردهاند که فعلا قصد ندارند خرید تبلیغات ایکس را به این زودیها ادامه دهند، زیرا مالک آن، یعنی ایلان ماسک با توهین به برندها گفت که در این پلتفرم هزینه نکنند. طبق این گزارش، حداقل نیمی از آژانسهای بازاریابی اعلام کردهاند برندهایی که آنها نمایندگی میکنند، درباره توقف تبلیغات در ایکس مصمم هستند و برندهای دیگری نیز به تبلیغکنندگان توصیه کردهاند که از ارسال هر چیزی در این شبکه اجتماعی خودداری کنند. به گفته این شرکتها برخی از شرکتهایی که طی هفتههای گذشته خرید تبلیغات ایکس را به طور موقت متوقف کردهاند، احتمالا برای همیشه از این تصمیم پیروی خواهند کرد و اظهارات آقای ماسک هیچ انگیزهای برای بازگشت آنها به ایکس ایجاد نکرده است. «لو پاسکالیس» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بازاریابی «AJL Advisory» به نیویورکتایمز میگوید که تبلیغکنندگان به ایکس برنمیگردند: «هیچ ارزش تبلیغاتی وجود ندارد که خطر اعتباری بازگشت به این پلتفرم را برای شرکتها خنثی کند.»
والتدیزنی و برادران وارنر از جمله شرکتهایی بودند که اوایل ماه گذشته میلادی تبلیغات در ایکس را به دلیل پست یهودستیزانه ماسک متوقف کردند. ثروتمندترین فرد جهان در این پست ادعا کرده بود که اعضای جامعه یهود علیه سفیدپوستان نفرت دارند. ماسک در طول سخنرانی خود پس از عذرخواهی درباره این پست، ضمن انتقاد از شرکتها بهدلیل توقف خرید تبلیغات ایکس، آنها را به «باجخواهی» متهم کرد. در هفتههای اخیر، بیش از ۲۰۰ تبلیغکننده هزینههای خود در X را متوقف کردهاند و ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که ایکس احتمالا به خاطر انصراف تبلیغدهندگان، تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد خود را از دست میدهد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد