3 - 09 - 2017
تاثیر فرهنگسازی در توسعه بازار سرمایه
متاسفانه تاکنون از پتانسیل رسانه ملی بهرهگیری مناسبی در زمینه ساخت و تولید برنامههای مدون در راستای آشنایی جامعه با بازار سرمایه صورت نگرفته است. مهدی کاظمیاسفه در گفتوگو با تسنیم ضمن اشاره به لزوم فرهنگسازی در اقتصاد بهویژه بازار سرمایه گفت: بدون شک بازار سرمایه نبض اقتصاد کشور است و در صورتی که به خوبی در این زمینه فرهنگسازی شود، تامین مالی صنایع و بنگاهها از این مسیر صورت خواهد گرفت و شاهد رونق اقتصاد خواهیم بود. این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور بانکمحوری آن است در حالی که در کشورهای پیشرو، بازار سرمایه محور اصلی اقتصاد را تشکیل میدهد بنابراین اگر میخواهیم به سمت شکوفایی اقتصادی پیش برویم باید در این زمینه فرهنگسازی و اطلاعرسانی مناسبی داشته باشیم. وی اضافه کرد: البته در این میان نقش رسانه ملی بیش از هر رسانه دیگر میتواند اثرگذار باشد چراکه رادیو و تلویزیون از فراگیری مناسبی در کشور برخوردار هستند و از تمامی اقشار جامعه، مخاطب رسانه ملی هستند. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه فرهنگسازی در زمینه موضوعات مرتبط با بازار سرمایه مختص گروه سنی خاصی نیست و تمامی گروههای سنی و مخاطبان را شامل میشود، اذعان داشت: متاسفانه تاکنون از پتانسیل رسانه ملی بهرهگیری مناسبی در زمینه ساخت و تولید برنامههای مدون در راستای آشنایی جامعه با بازار سرمایه صورت نگرفته است. کاظمی اسفه ادامه داد: زمانی که میگوییم اقتصاد باید بازار سرمایهمحور شود باید متناسب با آن زمینهسازیها در بخشهای مختلف جامعه صورت بگیرد بنابراین اقتصاد کشور و نیز بازار سرمایه امروز بیش از هر روز دیگری محتاج مقوله فرهنگسازی و اطلاعرسانی است که در این میان نقش رسانه ملی به دلیل تنوع و گستردگی مخاطبان میتواند بیشتر از تمامی رسانهها مورد توجه قرار گیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد