بیمه موبایل چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟ پاسخ به سوالات پرتکرار

کدخبر: 531450
با وجود قیمت‌ بالای گوشی‌های تلفن همراه در بازار کنونی، این کالای مصرفی کم‌کم حکم سرمایه‌ای گران‌بها پیدا کرده که باید حسابی از آن مراقبت کنیم. یکی از روش‌های در امان نگه‌داشتن تلفن همراه از حوادث و آسیب‌های مختلف، خرید بیمه موبایل است. بله! بیمه برای تلفن‌های همراه هم وجود دارد و اگر کنجکاو هستید که بدانید چه پوشش‌هایی دارد و چطور می‌توان آن را تهیه کرد، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با ما همراه باشید.

با وجود قیمت‌ بالای گوشی‌های تلفن همراه در بازار کنونی، این کالای مصرفی کم‌کم حکم سرمایه‌ای گران‌بها پیدا کرده که باید حسابی از آن مراقبت کنیم. یکی از روش‌های در امان نگه‌داشتن تلفن همراه از حوادث و آسیب‌های مختلف، خرید بیمه موبایل است. بله! بیمه برای تلفن‌های همراه هم وجود دارد و اگر کنجکاو هستید که بدانید چه پوشش‌هایی دارد و چطور می‌توان آن را تهیه کرد، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با ما همراه باشید.

آشنایی با بیمه موبایل

متأسفانه، آمار سرقت تلفن‌های همراه بالاست. از طرف دیگر، امکان بروز اتفاقات و حوادث دیگری مانند شکستگی یا نفوذ آب به درون گوشی و تخریب آن هم همیشه وجود دارد. این روزها تلفن همراه ما چه گران‌قیمت باشد و چه ارزان‌قیمت، یکی از مهم‌ترین ابزارهای زندگی روزمره‌مان است. همه ما به گوشی‌های همراه وابسته هستیم و نه فقط برای تماس، بلکه در زمینه‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برای همین، باید حواسمان به خدماتی مانند بیمه باشد.

همان‌طور که خودروی خود را بیمه می‌کنید، امکان بیمه‌کردن موبایل هم برای شما وجود دارد. با خرید بیمه موبایل خاطر آسوده‌تری خواهید داشت.

مزایای بیمه موبایل چیست؟

بیمه موبایل مزایای جالب‌توجهی دارد که شاید از همه آنها باخبر نباشیم:

  • جبران خسارت در زمان سرقت تلفن؛
  • قابل‌استفاده برای گوشی‌های مختلف؛
  • قابل‌استفاده برای گوشی نو و کارکرده؛
  • آرامش خاطر بیشتر در زمان استفاده از تلفن.

پوشش‌های بیمه موبایل شامل چه مواردی است؟

پیش از سفارش بیمه موبایل باید با پوشش‌های آن آشنا باشید. منظور از پوشش همان خدماتی است که در صورت وقوع اتفاقات و حوادث زیر برای تلفن همراه، در اختیارتان قرار می‌گیرد:

  • سرقت تلفن؛
  • شکستگی گوشی؛
  • ضربه‌خوردن به تلفن؛
  • نم‌زدگی، نفوذ آب، زنگ‌زدگی؛
  • نوسانات برق و اتصال کوتاه یا القای الکتریکی؛
  • آسیب‌دیدگی براثر صاعقه، آتش‌سوزی، انفجار، طوفان، تگرگ یا نشست زمین.

چه مواردی خارج از پوشش بیمه موبایل هستند؟

یادتان باشد که هر حادثه‌ای که برای تلفن همراهتان رخ بدهد، از سوی بیمه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. در موارد زیر، شرکت‌های بیمه پرداخت هزینه خسارت‌ها را تقبل نمی‌کنند:

  • عیوب ذاتی گوشی که تحت پوشش گارانتی هم قرار دارند؛
  • مشکلات نرم‌افزاری که باعث توقف کارکردن گوشی می‌شوند؛
  • خسارتی که براثر تعمیر نامناسب و غیراصولی وسیله به وجود بیایند؛
  • خسارت‌هایی که براثر حذف اطلاعات روی گوشی به صاحب آن وارد می‌شود؛
  • مشکلی که برای بخش فیس‌آیدی (face-id) یا دکمه اثر انگشت پیش می‌آید؛
  • خسارات وارد بر گوشی‌هایی که رجیستر نشده‌اند یا شماره سریال مخدوش دارند؛
  • بروز مشکلات و آسیب‌های ظاهری مانند خراشیدگی صفحه نمایش هم خارج از پوشش‌اند.

از کجا بیمه موبایل بخریم؟

برای خرید بیمه موبایل می‌توانید از دو روش حضوری و البته آنلاین استفاده کنید. با مراجعه به پلتفرمی آنلاین و معتبر، با فهرستی از بیمه‌گران یا همان شرکت‌های بیمه‌ای روبه‌رو می‌شوید که خدمات را با تعرفه‌ها و شرایط مختلف ارائه می‌کنند.

با خرید آنلاین، می‌توانید مقایسه دقیقی میان پیشنهادها و گزینه‌های مختلف داشته باشید. ضمن اینکه دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی هم باقی نمی‌ماند. علاوه‌بر همه این مزایا، در سامانه‌های معتبر و اینترنتی معمولاً کدهای تخفیف یا کمپین‌های فروش ویژه هم برگزار می‌شود و کاربران می‌توانند خدمات مختلف از جمله بیمه موبایل را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنند.

هزینه بیمه موبایل چقدر است؟

هزینه‌ای که باید برای بیمه موبایل بپردازید، معمولاً ۶ تا ۷ درصد ارزش آن است. این هزینه برای بیمه در یک بازه یک‌ساله پرداخت می‌شود. البته این را هم بدانید که عوامل مختلفی روی هزینه خرید و سفارش بیمه موبایل اثر می‌گذارند. برای مثال، این موارد بی‌اثر نیستند:

  • کیفیت برند و قطعات گوشی؛
  • امکانات تلفن مانند ضدآب‌بودن آن.

برای استعلام قیمت‌ها می‌توانید وارد یک سامانه آنلاین خرید بیمه شوید و در آنجا، مشخصات تلفن همراه خود را وارد کنید. خیلی سریع و بی‌دردسر، هزینه عقد قرارداد یک‌ساله بیمه با شرکت بیمه‌گر به شما نشان داده خواهد شد.

فرانشیز بیمه موبایل چقدر است؟

فرانشیز بیمه موبایل یا سهم خریدار بیمه در پرداخت هزینه خسارت‌های تحت پوشش بیمه‌گر، در اتفاقات و موارد مختلف یکسان نیست. فرانشیز گوشی‌ها به سه دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شود:

  • خسارات جزئی؛
  • خسارات کلی؛
  • سرقت یا شکست حرز.

خسارات جزئی

منظور از خسارات جزئی نفوذ مایعات، ترک‌خوردگی، خرابی دوربین و مواردی مانند خراب‌شدن اسپیکر موبایل است. هزینه‌ای که در این موارد باید پرداخت کنید متفاوت از اتفاقات دیگری است که تحت پوشش قرار می‌گیرند.

خسارات کلی

سهم فرانشیز خریداران بیمه در موارد خسارات کلی هم با اتفاقات دیگر متفاوت است. منظور از خسارات کلی هم مواردی مانند سوختن کامل گوشی یا آسیب‌هایی است که آن را غیرقابل‌استفاده می‌کنند.

سرقت یا شکست حرز

سرقت یکی از وقایعی است که تحت پوشش بیمه موبایل قرار می‌گیرد. زمانی که گوشی شما دزدیده می‌شود، باید ماجرا را به شرکت بیمه منتقل کنید و براساس قوانین آن‌ها، پیش بروید. مثلاً بعضی از بیمه‌گران می‌گویند که اگر بعد از ۵ دقیقه از سرقت، موضوع را به آن‌ها گزارش نکنید، خبری از پرداخت خسارت نخواهد بود.

شکست حرز هم به معنای سرقت با زور و تهدید است. فرانشیز این خسارت هم در یک دسته‌بندی جداگانه قرار می‌گیرد و بنا به شرکتی که موبایلتان را بیمه کرده یا مدل آن، درصد سهم شما از پرداخت هزینه مشخص می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت بیمه موبایل چیست؟

برای دریافت غرامت بابت آسیب‌هایی که به تلفن همراهتان وارد می‌شود، باید مدارکی را به شرکت بیمه ارائه کنید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • جعبه دستگاه؛
  • فاکتور خرید؛
  • بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک.

در آخر

این روزها که قیمت تلفن همراه بسیار زیاد شده و از سوی دیگر، این وسیله محبوب کاربردهای فراوانی در زندگی‌مان پیدا کرده، محافظت از آن، اهمیت بیشتری دارد. یکی از روش‌های حفظ امنیت گوشی هم بیمه‌کردن آن است. همان‌طور که گفته شد، شرکت‌های بیمه حوادث متنوعی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. در این صورت، اگر مشکلی برای تلفن‌تان به وجود بیاید، راحت‌تر می‌توانید هزینه تعمیرات و خسارات را مدیریت کنید.

 

این مطلب توسط جهان صنعت نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

وب گردی