10 - 07 - 2017
بسیاری از ایستگاههای خط ۷ مترو پله فرار ندارند
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد دستاوردهای چهارساله این کمیسیون در شورای شهر گزارشی ارائه کرد.
رحمتالله حافظی در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد چهارساله کمیسیون سلامت،محیط زیست و ایمنی شورای شهر تهران برگزار شد،با بیان اینکه پیش از تشکیل کمیسیون سلامت، شهر به عنوان یک کالبد شناخته میشد، گفت: پس از تشکیل کمیسیون بسیاری از موضوعات در قالب قانون نظارت و برنامهریزی که جزو اختیارات نمایندگان مردم است پیگیری شد که یکی از آن موضوعات بررسی سلامت آب شرب بود که پس از اعلام وضعیت نامناسب آب، حتی بالاترین مقامات کشوری نیز آن را به شدت تکذیب کرده و با آن مقابله کردند، اما بعد از آن نسبت به موضوع حساس شده و سلامت آب را تضمین کردند و این در حالی است که باید موضوع «مصونیت اعضای شورا» نیز پیگیری شود.
حافظی با بیان اینکه ما در شورای شهر با مشکلات قانونی و ساختاری مواجه هستیم، گفت: شهردار با رای نصف +۱ انتخاب میشود، اما عزل آن باید دو سوم آرا را کسب کند، این در حالی است که باید مانند مجلس ساز و کاری اندیشیده شود که در شورای شهر نیز با نصف +۱ آرا بتوانیم نسبت به طرح سوال و یا عزل معاونان شهرداران مناطق و... اقدام شود.
وی با بیان اینکه در بحث ایمنی شهر تهران اقدامات خوبی صورت گرفته به گونهای که ۷۰۰۰ ساختمان که ایمنی آنها مورد تایید نیست در شهر شناخته شده گفت: این ساختمانها به سه دسته پرخطر، میانخطر و کمخطر تقسیم شدند که برای اولینبار با تمام سازمانهای دخیل که اداره ساختمان در حیطه وظایف آنهاست مکاتبه کرده و خواستار ایمنسازی آنها شدیم. حافظی در مورد آخرین وضعیت تذکرش درخصوص سولههای مدیریت بحران نیز با بیان اینکه تغییر کاربری سولههای مدیریت بحران محرز شده و بخشی از آنها به انباری، قسمتی اداری و بخش دیگر هم به سازمانهای خارج از مجموعه شهرداری واگذار شده است، گفت: در قالب تذکر این موضوع را به شهرداری اعلام کردیم، اما تاکنون پاسخی وصول نشده و اگر توضیحاتشان غیرقابل قبول باشد، قطعا این موضوع در دستور کار شورای بعد قرار خواهد گرفت.
وی در مورد حواشی جلسه روز سهشنبه شورای شهر با بیان اینکه شائبههایی درخصوص نحوه افتتاح خط ۷ مترو وجود داشت که ایمن نیست، اظهار کرد: بر همین اساس مقرر شد بازدیدی از خط ۷ داشته باشیم اما با وجود آنکه بارها پیگیر روز و زمان بازدید بودم با این ادعا که با دفترم مکاتبه شده نتوانستم در بازدیدی که اعضای کمیسیون حملونقل و عمران داشتند شرکت کنم اما گزارشی منحصربه فرد در اختیارم قرار گرفت که تنها در اختیار چند مدیر ارشد شهرداری قرار دارد و حتی مدیران سطح میانی و پایین نیز این گزارش را ندیده بودند و باید اعلام کنیم بزرگترین دغدغه ما ایمنی است چراکه باید ۸۰ درصد هواکشهای تونل میانی افتتاح میشد اما تنها ۱۴ درصد آنها به افتتاح رسیده و این در حالی است که فاصله دو ایستگاه هفت کیلومتر است و اگر در این میان اتفاقی رخ دهد، راه خروج و هوایی برای تخلیه مسافران وجود ندارد و شخص شهردار تهران باید سلامت شهروندان را تضمین کند و اگر نمیتواند با چه مبنا و اساسی اجازه میدهد این خط به بهرهبرداری برسد. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این گزارش متعلق به ۲۱ خردادماه سالجاری بوده و ۲۰ روز بعد از آن تذکر خود را در شورا مطرح کردم و جای سوال است که آیا مدیران شهری توانستهاند ظرف ۲۰روز میزان پیشرفت هواکشهای تونل میانی را از ۱۴ درصد به ۸۰ درصد برسانند که گلایه میکنند گزارش قدیمی است! گفت: این یک بحث فنی است و میتوانند به جای توهین و پرخاش نقشه تونل متروی خط ۷ را روی میز بگذارند و تک به تک هواکش و تاسیسات را بدون دعوا و پرخاش بررسی کنیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا کمیسیون سلامت شورای شهر طی چهار سال اخیر با جدیت وارد عرصه نشده، گفت: پیشنهادات ما بعضا یا در دستور قرار نمیگرفت یا منحرف میشد به گونهای که شاهد بودید بحث صیانت از باغات شهر تهران سه سال پشت نوبت بررسی باقی ماند و هر بار به بهانهای از دستور خارج میشد و در گام آخر نیز با تحریف مواجه شد.
وی با رد هرگونه سیاسیکاری و با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم یا باید چشمهایم را میبستم و یا باید اطلاعات و تخلفات را به مردم منعکس میکردم، گفت: نگاه سیاسی به موضوعات شهری نداشته و ندارم چراکه هیچ پشتوانه سیاسی نداشته و عضو هیچ گروه سیاسی نیستم و حتی اوایل حضورم در شورا من را عضو جبهه پایداری میدانستند و وقتی متوجه شدند اشتباه میکنند من را به یک کاندیدا وصل کردند و عنوان کردند که با هدف سیاسی بر شهردار میتازند.
وی در پایان با بیان اینکه عزم جدی برای اصلاح سیستم و شفافسازی وجود ندارد، گفت: نمیخواهند شفافسازی انجام گیرد و تنها میتوانم برای اعضای شورای شهر آتی آرزوی موفقیت داشته باشم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد