• کارشناس حوزه ایمنی کار، استفاده از داربست‌های غیراستاندارد را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل حوادث کار در صنعت ساختمان معرفی کرد و بر لزوم اجرای قوانین موجود و فرهنگ‌سازی برای ارتقاء ایمنی تأکید نمود.

  • رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران، بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEها) را به‌عنوان موتور محرک اقتصاد معرفی کرد و بر لزوم استفاده از الگوهای موفق جهانی برای توسعه این بخش تأکید نمود.

  • سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که مهلت تحویل خودرو در قراردادهای فروش باید براساس روز تقویمی تعیین شود و استفاده از قید روز کاری در قراردادها فاقد اعتبار حقوقی است.

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عادی‌شدن شرایط تأمین برق صنایع، از افزایش تولید در روزهای اخیر خبر داد و بر لزوم تکمیل سریع‌تر احداث نیروگاه‌های برق خودتامین تأکید کرد.

  • مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری (فواد 128) به منظور بهبود فرآیندهای اداری و افزایش کیفیت خدمات دولتی خبر داد.

  • مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تولید نخستین خودروهای هیبریدی با مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر در سال آینده خبر داد و اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد تولید این خودروها را در دو سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه برساند. پیرمحمدی همچنین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در توسعه قطعات الکترونیکی داخلی و همکاری با دانشگاه‌ها برای حل چالش‌های صنعت خودرو تأکید کرد.

  • دستمزد واقعی کارگران در ایران طی ۹ سال گذشته به شدت کاهش یافته و به ۹۱ دلار رسیده است، که تنها ۳۸ درصد از دستمزد سال ۹۵ را تشکیل می‌دهد. این سقوط ۲۶۱ درصدی، فشار اقتصادی را بر روی زندگی روزمره کارگران و بازنشستگان افزایش داده و آنها را به سمت شرایط معیشتی دشوارتری سوق داده است.

  • رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان از مشکلات کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور به‌ویژه در زمینه عناوین شغلی و لیست بیمه خبر داد و بر لزوم توجه به حقوق و نیازهای اساسی آنها تأکید کرد. وی اعلام کرد که عدم رعایت مواد قانونی مربوط به تامین اجتماعی به ضرر کارگران تمام می‌شود و خواستار بازنگری در عناوین شغلی و بهبود شرایط زندگی کارگران شد.

  • وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران فهرست نهایی خودروهای مجاز برای واردات توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور را اعلام کرد. این فهرست به همراه الزامات خدمات پس از فروش، پس از تصویب آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو در هیات وزیران و ابلاغیه‌ای به گمرک، منتشر شده است. طبق این مصوبه، ثبت سفارش خودرو تنها برای یک خودرو و با شرایط خاص امکان‌پذیر است.

  • با توجه به بحران زیان انباشته و نارضایتی عمومی در صنعت خودروی ایران، خصوصی‌سازی به‌عنوان یک راهکار محوری مطرح شده است، اما تجربه جهانی نشان می‌دهد که صرف تغییر مالکیت دولتی به خصوصی نمی‌تواند چالش‌های ساختاری این صنعت را حل کند.

وب گردی