-
بحرانهای اقتصادی، ناترازی انرژی و تحریمها باعث اختلال در زنجیره تامین و کاهش توان رقابتی بنگاههای تولیدی ایران شدهاند.
-
رییس کمیته لوازم یدکی انجمن قطعهسازان با اشاره به ناهماهنگی بانکی در تخصیص ارز و کمکاری واردکنندگان، کمبود قطعات یدکی خودروهای داخلی و مونتاژی را ناشی از مشکلات تامین قطعات واسطهای و مواد اولیه وارداتی دانست.
-
با گذشت مصرف برق کشور از ۷۴ هزار مگاوات و ناترازی بیش از ۲۰ هزار مگاوات در تابستان ۱۴۰۴، صنایع مادر با ریسک تعطیلی و توقف تولید مواجه شدهاند.
-
با پیگیری استاندار خوزستان، ضوابط جدید تردد خودروهای اروندی با حذف انحصار و سادهسازی فرآیندها، امکان خرید خودروهای باکیفیت و با قیمت واقعی برای مردم فراهم شده است.
-
سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد افزایش بدون ضابطه قیمت خودرو تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
-
دولت با اعطای اختیارات ویژه به استانداران و ارائه مشوقهای جدید، تصمیم دارد فضای کسبوکار و فرآیند تولید و صادرات در کشور را تسهیل کند.
-
صنعت پوشاک ایران با فرسودگی ماشینآلات، کمبود نقدینگی و توقفهای کوتاهمدت در تولید مواجه است که تهدیدی جدی برای تابآوری و ادامه حیات تولیدکنندگان این حوزه محسوب میشود.
-
فعالان کارگری تاکید دارند که مشکل ناترازی مالی سازمان تأمین اجتماعی ناشی از عدم پرداخت به موقع بدهیهای دولت و ضعف مدیریتی است و اصلاحات نباید به کاهش حقوق کارگران و بازنشستگان منجر شود.
-
وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکتهای متقاضی واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از پنج سال خواست تا اسناد و مدارک خود را تا ۳۱ تیر ۱۴۰۴ برای ثبتنام و ارزیابی شاخصهای رقابتی به دفتر صنایع خودرو ارسال کنند.
-
دبیر انجمن خودروسازان ایران خواستار جلوگیری از استنادهای غیرقانونی وزارت صمت در مخالفت با اصلاح قیمت محصولات ایرانخودرو شد و تاکید کرد شورای رقابت تنها نهاد صالح برای تعیین قیمت خودرو است.