-
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیرقانونی و ناموجه وزارت خزانهداری آمریکا در تحریم محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر منتخب ایران در بیروت، را به شدت محکوم و این اقدام را نمونه دیگری از یاغیگری و بیاعتنایی هیات حاکمه آمریکا به اصول مسلم حقوق بینالملل و منشور سازمان ملل متحد، بهویژه اصل بنیادین احترام به حاکمیت ملی دولتها، دانست.
-
الکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) در پیامی با اشاره به اختلاف میان واشنگتن و تلآویو بر سر آینده جنگ با ایران، گفت که ممکن است دور جدیدی از درگیریها در کار نباشد زیرا ادامه تجاوز نظامی برای دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.
-
رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره ادامه تجاوزاتشان، بر حمایت از جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود تاکید کرد.
-
سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال ایران فردا (جمعه) ساعت ۱۷ برای آغاز مرحله نهایی آمادهسازی ملیپوشان وارد تهران میشود.
-
مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران با اشاره به وضعیت ذخیره سد شهید رجایی ساری گفت: ر رهاسازی آب سد از فردا شروع میشود.
-
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: جمع بندی نهادهای اطلاعاتی آمریکا این است که برای رهایی از مخمصه چند لایه، ابتکار و تهدید ایران را جدی بگیرید.
-
روزنامه «واشنگتن پست» با استناد به ارزیابیهای پنتاگون گزارش داد که آمریکا تقریبا نیمی از ذخایر موشکهای «تاد» را در جریان جنگ علیه ایران استفاده کرد.
-
حزبالله لبنان در ادامه حملات تلافی جویانه خود، محل تجمع نظامیان و تجهیزات ارتش صهیونیستی را هدف حملات پهپادی قرار داد.
-
رسانه اقتصادی کوبیسی لتر نوشت: قیمت جهانی کودهای شیمیایی از زمان شروع جنگ ایران ۴۴ درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۲۲ رسیده است.
-
سفیر ایران در فرانسه گفت جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره با عمان برای ایجاد نوعی «سیستم عوارض دائمی» است که کنترل ترافیک دریایی از طریق تنگه هرمز را رسمیت میبخشد.









