12 - 09 - 2021
بخش خصوصی تنها وسیله تبلیغات وزارتخانهها نباشد
ایسنا- رییس هیاتمدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی هیچ زمان در سیاستگذاریها و برنامهریزیهای گردشگری نقشی نداشته و تنها وسیلهای تبلیغاتی برای افراد، وزارتخانهها و حتی سازمانها بوده است.
امیر سزاوار با اشاره به اولویتهای مورد توجه وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اظهار کرد: با توجه به اوضاع به نظر نمیرسد که وزیر جدید بتواند به تنهایی بر مشکلات فائق آید، چراکه برای حل مشکلات حوزه گردشگری علاوه بر وزارت میراث فرهنگی تمام نظام باید برای پیشبرد کار این حوزه را اراده کنند و پس از آن با یک حرکت درست در مسیری منطقی به حرکت بپردازند.
وی ادامه داد: در این راه وزیر نهایتا میتواند راهکار نشان دهد که ارائه این راهکار نیز باید تحت یک خرد جمعی به دست آید و وزیر در این راه میتواند نهایتا یک مجری باشد.رییس هیاتمدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که در مقابل تحریمها چه راهکارهایی باید تدبیر شود، مدعی شد: به عقیده من در دوره گذشته اتفاق خاصی در حوزه تحریمها رخ نداد و بیشتر شاهد اتفاقات منفی بودیم. به همین دلیل باید بدنه نظام و کل دستگاههای اجرایی، حقوقی و قانونگذار در کنار یکدیگر به همبستگی برسند تا بتوانند در این حوزه اتفاق خاصی را رقم بزنند.
سزاوار بیان کرد: مشکلات حوزه گردشگری را نمیتوان تماما به گردن کرونا انداخت. در این پنج سال وضعیت گردشگری لحظه به لحظه بدتر شده و روزی نبوده است که گردشگری در کشور ما نسبت به روز قبل بهتر باشد.
وی ادامه داد: تحریمها، اتفاقات سیاسی داخل کشور، عدم ارتباط با دیگر کشورها و در نهایت شیوع کرونا عواملی هستند که وضعیت صنعت گردشگری و فعالان این حوزه را وخیمتر کردند. در نهایت برای حل مسائل و مشکلات در زمان حضور وزیر جدید نیز باید خرد جمعی واقعی در نظام به وجود آید و تمام ارگانها و سیستمها اراده کار داشته باشند؛ برای مثال واکسیناسیون عمومی و لغو تحریمها میتواند تاثیر زیادی بر برونرفت از این اوضاع داشته باشد.رییس هیاتمدیره جامعه هتلداران خراسانرضوی در خصوص استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی در دوره گذشته عنوان کرد: بخش خصوصی هیچ زمان در سیاستگذاریها و برنامهریزیهای گردشگری نقشی نداشته است. میتوان گفت در ۲۰ سال گذشته بخش خصوصی تنها وسیلهای تبلیغاتی برای افراد، وزارتخانهها و حتی سازمانها بوده و در حال حاضر نیز همچنان شاهد این موضوع هستیم.سزاوار اضافه کرد: در نهایت امیدوارم که با حضور وزیر جدید در مسائل گفته شده تغییر به وجود آید، نقش نداشتن بخش خصوصی در سیاستگذاری و تصمیمگیریها بیش از این ادامه پیدا نکند و صحبتهایی که در حال حاضر مطرح شده در این خصوص تنها جنبه تبلیغاتی نداشته باشد. وی گفت: اگر به کشورهایی که در گردشگری موفق عمل کردهاند و به لحاظ جغرافیایی از ما فاصله زیادی ندارند نگاهی بیندازیم، متوجه میشویم که بخش خصوصی در سیاستگذاریها و برنامهریزیهای اقتصادی حوزه گردشگری این کشورها چیزی حدود ۸۰ درصد نقش دارد. البته این اتفاق در کشور ما کاملا بالعکس است و مادامی که بخواهد این روش ادامه پیدا کند شرایط تغییری نخواهد کرد و به همین منوال ادامه پیدا میکند.رییس هیاتمدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: البته در موضوع تبلیغات نیز اوضاع در کشور ما متفاوت است، به این معنی که ۸۰ درصد از حمایتهای دولتی و تنها ۲۰ درصد مربوط به بخش خصوصی است که باز هم کاملا برعکس عملکرد کشور ماست، باید گفت که امکان ندارد در زمینی جو بکاریم و گندم درو کنیم. در نهایت امیدواریم شعارهای داده شده محقق شوند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد