13 - 02 - 2022
با« اپل» وارد جنگ مرگ و زندگی میشویم
«جهانصنعت»- مدیرعامل شرکت «شیائومی» از عزم تمامعیار این شرکت برای رقابت همه جانبه با «اپل» و «آیفون» خبر داد. او گفت «شیائومی» وارد نبردی بر سر مرگ و زندگی با آیفون میشود تا جایگاه پرچمدار «اپل» را به عنوان بزرگترین برند موبایل دنیا تصاحب کند. به گزارش خبرگزاری SCMP، «لی جون»، موسس و مدیرعامل «شیائومی» در شبکه اجتماعی چینی «ویبو» اعلام کرد که این شرکت بهطور خاص تمرکز خود را روی بخش گوشیهای رده بالای بازار خواهد گذاشت تا به شکل مستقیم با «اپل» وارد رقابت شود. این غول چینی میخواهد جای خالی «هوآوی» را پر کند. مدیرعامل «شیائومی» گفت هدف آنها این است که در مدت سه سال به بزرگترین برند بازار موبایل تبدیل شوند. «لی جون» نوشت: «[میخواهیم] با تمام توان از لحاظ کیفیت محصول و تجربه مقابل «اپل» قرار بگیریم و طی سه سال آینده به بزرگترین برند گوشیهای بالارده چین تبدیل شویم.» او توضیح داد که رقابت با «اپل» در بازار گوشیهای بالارده مانند نبردی برای مرگ و زندگی است که «شیائومی» باید بر آن غلبه کند.
«اپل» در فصل چهارم ۲۰۲۱ با پشت سر گذاشتن «ویوو» برای اولین بار در شش سال اخیر به برترین برند موبایل بازار چین تبدیل شد. این شرکت با تصاحب سهم بازار «هوآوی» که از زمان آغاز تحریمها شرایط خوشایندی نداشته، توانست به این موفقیت دست پیدا کند. «شیائومی» هم مثل خیلی از شرکتها در طول دو سال اخیر با مشکلات زنجیره تامین روبهرو بوده و همین مساله جلوی رشد و توسعه آن را گرفته است. با این حال، این غول چینی در فصل دوم ۲۰۲۱ برای یک بازه زمانی کوتاه توانست برای اولین بار بیشتر از «اپل» گوشی بفروشد. «شیائومی» ظاهرا میخواهد با ایجاد تمایز هرچه بیشتر میان خود و سایر برندهای چینی جایگاه «اپل» را به چالش بکشد. این شرکت قصد دارد در سه سال آینده ۲۰ هزار خردهفروشی جدید در چین افتتاح کند. آنها همچنین ظرف پنج سال آینده حدود ۱۶ میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایهگذاری خواهند کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد