7 - 12 - 2019
بازار
دست خالی تولید از سهم منابع بانکی
گروه صنعت- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تامین مالی شرکتهای بزرگ تولیدی نباید فقط به سیستم بانکی اتکا کرد. البته بخش تولید سهم خود را از منابع بانکی دریافت نکرده است. سعید زرندی گفت: تکمیل طرحهای نیمهتمام و توسعهای شرکتهای تولیدی از اولویتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت است و از همه ظرفیتهای قانونی برای این امر استفاده میکنیم. وی افزود: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ قانون بودجه و سایر منابعی که برای تولید در نظر گرفته شده برای تکمیل طرحهای نیمهتمام به کار گرفته میشود. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: البته روند تسهیلات به بخش تولید در سال گذشته نزولی بوده است و بخش تولید سهم خود را از منابع بانکی دریافت نکرده است. وی تصریح کرد: در قانون مصوب بودجه (تبصره ۱۸) نیز اعدادی که صندوق توسعه ملی و بانکها قرار بود از این محل برای تولید پرداخت کنند نیز با سهم خیلی پایینی در حال اجرایی شدن است. زرندی گفت: شرکتهای بزرگ باید به طرف ابزارهای جدید تامین مالی سوق پیدا کنند و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بازار سرمایه میتواند برای شرکتهای بزرگ راهگشا باشد و تلاش میکنیم شرکتهای بزرگ را با این مسیر آشنا کنیم.
هجوم نقدینگی، بزرگترین آفت بازار خودرو
گروه صنعت- عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست مجلس دستیابی صنعت خودرو به جایگاه مدنظر و کسب استانداردهای بینالمللی است. علی قربانی با بیان اینکه بخش زیادی از قطعات خودروهای ساخت داخل از طریق واردات تامین میشد، افزود: بهدلیل فشارهای ناشی از تحریم، افزایش قیمت ارز و رشد هزینههای تولید، قیمت خودرو در بازار افزایش یافته است. به گفته وی تولید خودرو در کشور در یکسال گذشته بهشدت کاهش یافت و این امر با توجه به رشد تقاضای بازار، باعث افزایش قیمتها شد. قربانی واردات مواد اولیه را برای قطعهسازان داخلی، فرآیندی بسیار دشوار دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بهدنبال تسهیل در امر واردات و بهبود فعالیت تولیدی در قطعهسازان است. وی فعالیت دلالان و واسطهها در بازار خودرو را یکی از بزرگترین مشکلات در این حوزه عنوان کرد و گفت: بسیاری از سودجویان اقدام به خرید انبوه خودرو و دپوی آنها در انبارها با هدف افزایش قیمت کردهاند که این امر موجب هجوم نقدینگی به عنوان آفت به این بازار شد. عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس شورای اسلامی افزود: باید وابستگی صنعت خودرو و قطعهسازی به بازارهای خارجی کاهش یابد و ظرفیتهای داخلی بیش از گذشته مورد استفاده و بهرهبرداری قرار گیرد. قربانی در پایان گفت: جلب اعتماد مردم و افزایش کیفیت قطعات و خدمات از جمله مهمترین اهدافی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
احتمال گرانی باتری خودرو بعد از تابستان!
خبرخودرو- معاون اتحادیه باتریسازان کشور اعلام کرد وضعیت خوبی بر بازار باتری خودرو حاکم است و تابستان امسال، همزمان با افزایش مصرف، قیمت باتری افزایش نمییابد. تقی علیاکبری درخصوص افزایش مصرف باتری خودرو در فصل تابستان و تامین نیاز کشور گفت: مصرف تابستان هنوز آغاز نشده و در حال حاضر باتری به صورت زیر قیمت به فروش میرسد، زیرا همکاران عضو اتحادیه، باتری را به تعداد نسبتا زیاد از کارخانجات خریداری و در انبار نگهداری کرده بودند اما باتری کالایی نیست که قابل نگهداری در انبار باشد و تاریخ مصرف دارد و به همین دلیل همکاران در حال فروش باتری به صورت زیر قیمت هستند. اجازه نمیدهیم مردم برای تامین باتری خودرو اذیت شوند یا باتری را گران بخرند. پیشبینی میشود قیمت باتری در تابستان امسال افزایش نداشته باشد. در واقع مصرف بالا میرود اما قیمتها افزایش نخواهد داشت. معاون اتحادیه باتریسازان کشور گفت: ما باتری را از در کارخانه و با قیمت در کارخانه تحویل میگیریم و وقتی باتری به دست مصرفکننده میرسد افزایش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی شامل۱۰ درصد سود قانونی، ۹ درصد زیر فاکتور با عبارت مشمول ۹ درصد مالیات و ارزش افزوده، کرایه و حملونقل، بارگیری، نصب و تست و .. دارد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد