18 - 06 - 2022
«اپل» باارزشترین برند جهان شد
«جهانصنعت»- براساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه مطالعات بازار بریتانیایی «کانتار»، «اپل» با عبور از سایر رقبای بازار باارزشترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ شد. در این رتبهبندی «گوگل» بعد از «اپل» در جایگاه دوم و «آمازون» رتبه سوم را از آن خود کرده است. طبق این گزارش که جزئیات آن به صورت خلاصه در یک اینفوگرافیک آمده است، «اپل» با ارزش ۹۴۷ میلیارد دلار، در جایگاه اول قرار دارد. با این وجود میتوان گفت که غول فناوری، در حال تبدیل شدن به اولین برند تریلیون دلاری جهان است. کوپرتینوییها طیف گستردهای از محصولات و خدمات را در دسترس مشتریان خود قرار دادهاند و هر ساله، دستگاههای جدیدی را نیز وارد بازار میکنند. در رتبه دوم این نظرسنجی، غول موتور جستوجو، یعنی «گوگل» قرار گرفته که طبق آن، ارزش این شرکت با رشد ۷۹ درصدی، نزدیک به ۸۲۰ میلیارد دلار است. «آمازون» که قبلا جایگاه اول این نظرسنجی را کسب کرده بود، اکنون در جایگاه سوم دیده میشود و ارزش آن در بازار حدود ۷۰۵ میلیارد دلار اعلام شده است. از دیگر برندهای قابل توجه این لیست، میتوان به «لویی ویتون» اشاره کرد که با ارزشی نزدیک به ۱۲۵ میلیارد دلار در رتبه دهم قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه «لویی ویتون» اولین برند کالاهای لوکسی است که از سال ۲۰۱۰ موفق شده به جمع ۱۰ برند برتر این نظرسنجی برسد. در این گزارش همچنین توضیح داده شده که ارزش کل ۱۰۰ برند با ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۷/۸ تریلیون دلار رسیده است. شرکتهای «کارتیه» (طراحی جواهرات)، «یوتیوب» و «گوگل» نیز به ترتیب با ۸۸، ۸۳ و ۷۹ درصد بیشترین میزان رشد را نسبت به سال گذشته داشتهاند. همچنین اواخر سال گذشته، جدیدترین ردهبندی ارزشمندترین برندها موسوم به ۵۰۰ Brand Finance Global از «اپل» به عنوان باارزشترین برند دنیا یاد کرده بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد