19 - 03 - 2017
اولویت محتوای منفی پایین میآید
گوگل سیاستهای جدیدی بر الگوریتم جستوجوی خود اعمال میکند تا محتوا با بار منفی را به ردههای پایین نتایج جستوجو انتقال دهد.
گوگل سیاستهای جدید برای الگوریتم جستوجوی خود را در اختیار هزاران پیمانکار خود قرار داده است که نتایج جستوجو در بزرگترین موتور جستوجوی جهان را دستخوش تغییرات میکند. گوگل در پی آن است تا رتبه محتوای توهینآمیز، ناراحتکننده و به بیان بهتر محتوایی را که بار منفی دارد، در نتایج جستوجوی خود کمتر کند و به ردههای پایینتر انتقال دهد. وبسایت Search Engine Land مقالهای در این خصوص با توضیحاتی کامل منتشر کرده است تا امتیازدهندگان به نتایج جستوجوی گوگل با بهرهگیری از آن به بهبود کیفیت جستوجو در راستای سیاستهای جدید کمک کنند.
Quality Raters افرادی هستند که صحت و کاربردی بودن نتایج جستوجوی گوگل را براساس امتیازدهی تعیین میکنند و از این طریق غول جستوجو را در بهبود الگوریتمهای جستوجو یاری میدهند که نتیجه مستقیم آن، تغییرات در ردهبندی وبسایتها و هرگونه محتوایی است که در زمان جستوجو برای کاربران به نمایش گذاشته میشود.
فاکتور امتیازدهی جدید
ردهبندیکنندگان به یک فاکتور امتیازدهی جدید با نام Upsetting-Offensive دسترسی دارند که در صورت مشاهده محتوای تشریحشده توسط گوگل، میتوانند به آن نسبت دهند و در نتیجه سیاستهای جدید را اعمال کنند. گوگل لیستی از موارد مورد نظر خود را منتشر کرده که به شرح ذیل است.
به گزارش زومیت محتوایی که اشاعهدهنده خشونت و نفرت علیه گروهی از مردم با داشتن نژاد، مذهب، جنسیت، ملیت یا تابعیت یک کشور، معلولیت، سن، گرایش جنسی یا حتی نظامی بودن باشد.
محتوایی که دربردارنده عقاید شدید نژادپرستی و نسبت دادن عاداتی منفی به یک نژاد خاص باشد.
محتوایی شامل تصاویر زننده و خشن نظیر خشونت علیه کودکان و حیوانات.
انواع محتوایی که نه در بعد جهانی، بلکه بهصورت محلی میتواند علیه گروهی از مردم دارای بار منفی باشد.
البته باید به این نکته اشاره کرد که تنها اختصاص دادن فاکتور Upsetting به یک محتوا کافی نیست. گوگل مثالی در این خصوص ارائه کرده است. به عقیده گوگل در زمان جستوجوی عبارت تاریخ هولوکاست، وبسایتهایی نمایش داده میشوند که اطلاعاتی در خصوص نفی این موضوع نمایش میدهند و به نظر گوگل این محتوا جزو مواردی است که باید در دسته محتوای Upseeting دستهبندی شود. البته شاید وبسایت مورد نظر متعلق به History Channel باشد که چنین محتوایی منتشر کرده است، حال آنکه این کانال تلویزیونی جزو منابعی معتبر است که سیاست آن با اشاعه محتوای غیرواقعی منافات دارد. به بیان بهتر انتشار یک مطلب با محتوایی که از نظر گوگل بار منفی دارد، تنها روش غربال نیست و باید به اعتبار منبع نیز توجه شود.
بهبود الگوریتم جستوجو
اطلاعات ارائهشده نشان از این دارند که اختصاص پرچم (Flag) محتوای ناراحتکننده به شماری از نتایج، سریعا اعمال نخواهد شد بلکه این اطلاعات بهعنوان داده جدید در اختیار متخصصان گوگل قرار میگیرد تا الگوریتم جستوجو را بهبود بخشند. در واقع الگوریتمها با اعمال تغییرات خود بهصورت هوشمند، قابلیت تشخیص محتوایی با بار منفی پیدا خواهند کرد.
البته باید به این نکته اشاره کرد که گوگل درصدد پنهان کردن و حذف تمام محتوای موجود نیست بلکه در صورت جستوجوی عبارتی نظیر ملیگرایان سفیدپوست، محتوایی همخوان با این عبارت در رتبههای اول برای کاربر نمایش داده خواهد شد.
گوگل به این نکته اشاره کرده است که تغییرات به یکباره اعمال نمیشود و این کمپانی روشهای درست برای مقابله اصولی را رفتهرفته فرا میگیرد و سیستم خود را بهبود میدهد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد