27 - 04 - 2017
انحراف در بازار تجاری ایران با مصر
هرچند صادرات ایران به ۳۰ کشور آفریقایی در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته اما بازار تجاری ایران و مصر در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ دچار انحراف شده است. در همین رابطه مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: ارزش دلاری صادرات انجام شده از ایران به مصر طی سال ۱۳۹۴ حدود ۳۱۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۹۵ میلیون دلار رسیده است که این موضوع نشاندهنده انحراف در بازار تجاری دو کشور است.فرزاد پیلتن افزود: زمانی که با افزایش یا کاهش شدید حجم تجاری میان دو کشور روبهرو هستیم این موضوع مورد بررسی قرار میگیرد. در مورد مصر نیز یا این کشور بازار جدیدی پیدا کرده و نیاز خود را از آنجا تامین میکند و یا اینکه ایران کالاهای تجاری خود را به کشور دیگری میفرستد و ما نیز بازار جدیدی پیدا کردهایم که این مساله باید مورد بررسی قرار گیرد.وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۵۴ کشور آفریقایی وجود دارد که ایران با حدود ۴۰ کشور از این تعداد دارای رابطه تجاری است، در مورد بیشترین مواد صادراتی از ایران به کشورهای آفریقایی به ایسنا گفت: شیرینی، شکلات، روغنهای صنعتی، مواد پتروشیمی، قیر و مصالح ساختمانی از عمده موارد صادراتی ایران به کشورهای آفریقایی هستند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد