13 - 04 - 2021
افشای طرح گوگل برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازار تبلیغات
مهر- براساس اسناد دادگاهی منتشر شده گوگل طرحی را اجرا کرده تا با استفاده از آن در مذاکرات قیمتها با آگهیدهندگان دست بالا را داشته باشد. طبق اسناد دادگاهی گوگل با اجرای طرحی به مزیت رقابتی بر دیگر رقبا دست یافته است.
این شرکت فناوری که هم اکنون درگیر یک پرونده آنتی تراست (ضدانحصار) در آمریکا است، طرحی به نام «پروژه برنانک» را اجرا کرده تا با استفاده از آن به سرورهای انتشار دسترسی یابد و در مذاکرات قیمتها با آگهیدهندگان دست بالا را داشته باشد.
به نوشته نشریه والاستریت ژورنال، وکلای ایالت تگزاس در این پرونده، ادعا میکنند این طرح به گوگل مزیت رقابتی بر دیگر ابزارهای خرید تبلیغات میداد. ادعای مذکور در اسناد دادگاهی وجود داشت به طور آنلاین منتشر شده بود. البته این اسناد بعدا حذف شد و به جای آن یک نسخه اصلاح شده، منتشر شد که ارجاعات به پروژه مذکور گوگل در آن وجود نداشت.
این نسخه ویرایش شده حاوی بیانیهای از طرف Google است. این شرکت ادعا میکند ابزارهای آن، مانند روشهای خرید رقابتی، از دادههای تاریخی برای مدلسازی پیشنهادات قیمت بهینه استفاده میکنند تا نرخ برد را برای آگهیدهندگان بهبود دهند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد