28 - 04 - 2024
اطلاعات پروژه جدید بهمندیزل لو رفت!
براساس شنیدهها شرکت بهمندیزل برای تولید و عرضه یک کامیونت ۸/۳تنی برنامهریزی کرده و بنا دارد این بار به سراغ تولید و عرضه کامیونت ۸/۳تن برود و با این اقدام عملا سبد محصولات تجاری نسبتا سبک، سنگین و کشنده در اختیار بهمندیزل خواهد بود و چنانچه این پروژه با موفقیت انجام شود، بهمندیزل قطعه دیگری از پازل تناژ باربری ایران را کامل کرده است. این محصول میتواند پاسخ مناسبی برای بازار بارهایی با تناژ سبک باشد.
اکنون قالب حملونقل تجاری نسبتا سبک با وانتهای شهری که حداکثر توانایی حمل کمتر از ۹۰۰کیلو را دارند، انجام میشود و در مرتبه بعدی کامیونتهای ۶تن و ۸تن و کامیونهای فورس F210 (بهمندیزل) با توانایی حمل حدود ۱۰تن هستند که نیازهای این حوزه را برطرف میکنند اما در فاصله وانتهای ۸/۱تنی با بارهایی در محدوده ۴تن تمهیدی اندیشیده نشده که خلأ موجود خسارات هنگفتی به منابع محیطزیست و سوخت کشور وارد میکند چراکه در شرایط فعلی مصرفکننده ناچار است کامیونهای بازه ۱۰تن را ناقص بارگیری کند. به همین دلایل ورود بخش خصوصی به تولید کامیونتی ۸/۳تنی هوشمندانه و متناسب با نیاز بازار است. مدیران بهمندیزل با ورود به این قسمت از بازار، قدرتنمایی خوبی خواهند داشت و تا سالیان سال یکهتاز این حوزه خواهند بود.
دلایل زیادی برای استقبال بازار این محصول وجود دارد که مهمترین آن فرسودگی در این رده باربری است. محصولاتی که به عنوان وانت شناخته میشوند اغلب از نظر شاخصهای فناورانه عقبافتاده هستند و ایمنی بسیار پایینی نسبت به سلامت راننده و حفظ بار دارند بنابراین تولید محصولی در این رده با ایمنی بالا و تکنولوژی روز، میتواند تحول خوبی در حوزه تجاری ایران باشد.
کشورهای توسعهیافته نیز با تمرکز بر تولید کامیونتهای ۵/۳ تا ۴تن تلاش کردهاند حمل و نقل بارهای کمحجم و سبک را مقرونبهصرفه کنند. به واقع در کشورهای پیشرفته، خودروهای پرمصرفی مانند وانتهای کنونی کشور ما اجازه تردد ندارند و برای شرکتها و بنگاههای تجاری تردد این خودروها غیراقتصادی است.
شرکت بهمندیزل با تمرکز بر خلأ بازار حمل و نقل ایران نقش قابل توجهی در حفظ منابع سوختی، بهینه کردن اقتصاد حملونقل باری شرکتهای تولید و رانندگان و همینطور حفاظت از محیط زیست داشته است. محاسبات دقیق کارشناسان گواهی میدهد که خلأهای موجود در باربری ایران و همینطور عقبافتادگی فناورانه خسارات زیادی به اقتصاد، سلامت و محیطزیست وارد میکند و ورود بخش خصوصی برای جبران این خلأها میتواند در کاهش این زیان موثر باشد. در خصوص کامیونت ۸/۳تن و با توجه به اهتمام بهمندیزل در بهکارگیری فناوریهای روز میتوان انتظار داشت این خودروی تجاری نیز از فناوری هشداردهنده حرکت بین خطوط LDWS و ESC و هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز اضطراری هوشمند AEBS و… بهره ببرد.
اگر اطلاعات این پروژه دقیق باشد، رانندگان و خریداران این کامیون ۸/۳تنی میتوانند امیدوار باشند این محصول نیز همچون F210 از تهویه و امکانات رفاهی مولتیمدیا برای راننده بهره ببرد.
طبق شنیدهها، بهمندیزل تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ محصول ۸/۳تنی خود را معرفی خواهد کرد و این محصول عضو دیگری از خانواده فورس خواهد بود. این شرکت سال قبل کامیون ۱۲تن با نام F210 را تولید کرد که از نظر فناوری، ایمنی و امکانات رفاهی تحولی در این رده باری بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد