ازسرگیری پروازهای ایران به شارجه

گروه فرهنگ و گردشگری
کدخبر: 586423
پروازهای ایران به شارجه پس از تنش‌های اخیر از سر گرفته شد و این اقدام به عنوان نشانه‌ای از بازگشت وضعیت عادی در صنعت گردشگری و هوایی کشور تلقی می‌شود.
ازسرگیری پروازهای ایران به شارجه

جهان‌صنعت– در دوران پس‌از تنش های جنگ ۱۲‌روزه نخستین‌پرواز یک شرکت هواپیمایی ایرانی صبح دوشنبه۱۷ آذر۱۴۰۴ از فرودگاه امام‌خمینی(ره) به مقصد شارجه انجام شد؛ پروازی که به‌گفته مسوولان «پیام‌آور آرامش و بازگشت تدریجی وضعیت عادی» در صنعت هوایی و گردشگری است.

حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در حاشیه این پرواز اعلام کرد: مسیر شارجه یکی از پرترددترین مسیرهای منطقه بوده و از ۱۷آذر‌ماه پروازها از تهران، لار، قشم و اهواز به مقصد شارجه ازسرگرفته شده است. او افزود: برنامه‌ریزی برای ۱۴‌پرواز هفتگی به شارجه می‌تواند نشانه‌ای از حرکت دوباره صنعت گردشگری باشد و انتظار می‌رود با تداوم این روند مسیرهای خارجی بیشتری فعال شود.

رفیعی با اشاره به اهمیت نقش ایرلاین‌های داخلی گفت: «قیمت بلیت ایرلاین‌های ایرانی در اغلب مسیرهای خارجی پایین‌تر از نرخ شرکت‌های خارجی بوده و این به نفع اقتصاد کشور است.»

او تاکید کرد که استفاده از کترینگ ایرانی در پروازهای خارجی جزو نقاط قوتی است که رضایت مسافران را افزایش می‌دهد.

عادل نورعلی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین نیز از برقراری مجدد پروازهای این شرکت به دوبی پس از ۱۵‌سال خبر داد و گفت: «توسعه شبکه پروازهای بین‌المللی در کشورهای همسایه از اهداف اصلی ماست و باتوجه به تعداد زیاد ایرانیان مقیم امارات این مسیر برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.»

او با اشاره به آماده‌سازی‌های انجام‌شده برای ازسرگیری پروازها به امارات افزود: «برای هماهنگی با استانداردهای امارات(که تابع قوانین اروپاست) ناوگان و سیستم‌های ناوبری را به‌روزرسانی کردیم و امروز نخستین پرواز در این مسیر انجام شد.»   نورعلی ادامه داد: در سال گذشته کیفیت کلاس‌های اکونومی و بیزینس ارتقا یافته و رضایت مسافر در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: «هرچه عرضه صندلی در یک مسیر بیشتر شود رقابت افزایش می‌یابد و نتیجه آن پروازهای به‌موقع، کیفیت بهتر و قیمت‌های پایین‌تر است.

نورعلی درخصوص توسعه شبکه پروازی نیز گفت: «تمرکز فعلی امارات است و اکنون هر هفته ۷۰۰مسافر در مسیر تهران– شارجه جابه‌جا می‌کنیم. برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پرواز به پاکستان و کویت در دو ماه آینده نیز در جریان است.»

او درباره تاثیر تحریم‌ها بر صنعت هوایی کشور توضیح داد: «تحریم‌ها(چه اولیه و چه ثانویه) بیشترین اثر را بر صنعت هوایی دارند اما باوجود رسیدن تحریم‌ها به بالاترین حد با تلاش مدیران و فعالان صنعت توانستیم آثار آن را به‌حداقل برسانیم.»

به گفته او، اگر این حجم از تحریم بر هر کشور دیگری اعمال شده بود «قطعا ناوگان هوایی زمین‌گیر می‌شد» اما باوجود محدودیت‌ها فعالیت ناوگان در شرایطی نسبی ادامه دارد.

وب گردی