ارائه مشروط خدمات به مشتریان حقیقی کارگزاریها

جهانصنعت – سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرین مهلت برای ثبت و بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکتهای کارگزاری را ۲۴مهر اعلام کرد.
عبدالرضا سیدی با اشاره به ابلاغیه شماره ۱۷۸۴۶۲/۱۲۲ تاریخ ۲۴تیر۱۴۰۴، درباره نحوه ثبت و بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت BackOffice شرکتهای کارگزاری توضیح داد: اطلاعات هویتی و تلفن همراه مشتریان جدید شرکتهای کارگزاری در زیرساخت BackOffice شرکتهای کارگزاری صرفا از اطلاعات مندرج در سامانه سجام بهصورت برخط و بدون واسطه دریافت و بهروزرسانی میشود و امکان هرگونه ویرایش یا دخلوتصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکتهای کارگزاری سلب شد.
وی در خصوص نحوه بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه مربوط به مشتریان حقیقی فعال کنونی شرکتهای کارگزاری که سجامی هستند، تاکید کرد: شرکتهای کارگزاری موظفند حداکثر تا ۲۴ مهر۱۴۰۴، نسبتبه بهروزرسانی اطلاعات مذکور در زیرساخت BackOffice خود براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام اقدام کنند.
سیدی اضافه کرد: بعد از این تاریخ ارائه خدمات توسط شرکتهای کارگزاری (بهاستثنای فروش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران برای مشتریان بدهکار و بستن موقعیتهای بازار مشتریان در معاملات ابزارهای مشتقه در بورسها) به مشتریان حقیقی، منوط به بهروزرسانی اطلاعات هویتی و تلفن همراه آنها براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت شرکتهای کارگزاری است.
سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: بهمنظور پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات به مشتریان حقیقی توسط شرکتهای کارگزاری ضروری است؛ مشتریان شرکتهای کارگزاری در اسرع وقت نسبتبه ثبتنام خود در سامانه سجام اقدام و متعاقبا شرکتهای کارگزاری نیز اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان را براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت خود بهروزرسانی کنند.
منبع: سنا